Zarejestruj się u nas lub też zaloguj, jeśli posiadasz już konto. 


Poprzedni temat :: Następny temat
Listwy na błotnik
Autor Wiadomość
zawi 

samochód: zastava 750
Imię: Michał
Rok urodzenia: 1983
Rocznik auta: 1965
Kolor auta: wiśniowy
Dołączył: 07 Mar 2011
Posty: 91
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-10-13, 15:41   

ja kupiłem takie listwy ostatnio w Serbii, jeżeli tutaj cena dojdzie do jakiegoś absurdalnego poziomu to za 38 Euro można takie dostać http://shop.avala.biz/pro...products_id=372

problem tylko z transportem, najlepiej odbiór osobisty

pozdrawiam

Zawi
 
pieczar 

samochód: zastava 750
Imię: Pawel
Rok urodzenia: 1987
Dołączył: 08 Lis 2011
Posty: 26
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-01-12, 12:16   Ściana grodziowa

W końcu udało mi się zrobić zdjęcia tej ściany grodziowej.Jak widać na zdjęciu auto posiada ścianę grodziową w całości.
http://zmniejszamy.pl/glo...iejszamy_pl.jpg

http://zmniejszamy.pl/glo...iejszamy_pl.jpg
 
archicar 
ARCHICAR


samochód: zastava 750
Imię: Paweł
Rok urodzenia: 1970
Rocznik auta: 1966
Kolor auta: plavo nebo
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 1016
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2014-01-13, 03:16   

generalnie nic nie widać.. jakaś dziwna ta strona...

Skorzystaj z elektrody )dodaj obrazki) skuteczne i pewne.
 
pieczar 

samochód: zastava 750
Imię: Pawel
Rok urodzenia: 1987
Dołączył: 08 Lis 2011
Posty: 26
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-01-13, 12:01   

moze teraz
http://zmniejszamy.pl/glo...iejszamy_pl.jpg
 
archicar 
ARCHICAR


samochód: zastava 750
Imię: Paweł
Rok urodzenia: 1970
Rocznik auta: 1966
Kolor auta: plavo nebo
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 1016
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2014-01-13, 12:56   

Widać... OK!

No i wszystko jasne.

To jest nastojaszczaja Zastava 750. Rocznik..? Nie wiem, ale to zastava. Jeśli kurołapka to najpóźniej do 1967r.
Pole numerowe mówi samo za siebie. Nie jest to też przeszczep bo grodź jest w jednym kawałku, a takie robili tylko jugole.

 
pieczar 

samochód: zastava 750
Imię: Pawel
Rok urodzenia: 1987
Dołączył: 08 Lis 2011
Posty: 26
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-01-14, 23:00   

To elegancko -to jest kurołap tylko ciekaw jestem który to rok?? Podobno 1965 ale...??
 
archicar 
ARCHICAR


samochód: zastava 750
Imię: Paweł
Rok urodzenia: 1970
Rocznik auta: 1966
Kolor auta: plavo nebo
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 1016
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2014-01-15, 01:45   

Całkiem prawdopodobne, że 1965. W Zastavie drzwi powieszone na słupku A wprowadzono dopiero w 1966r ale auta w nie wyposażone szły głównie na eksport do krajów w których już zabroniono wieszania drzwi na słupku B. Model Z-750M pozostał jako jedyny w produkcji dopiero w 1968r. W Polsce co 1968r sprzedawano kurołapki, bo pozwalały na to przepisy, utrzymane między innymi ze względu na produkcję Syreny 103 i Stara. Dopiero w 1969r wprowadzono nowe przepisy nakazujące montaż drzwi na słupku A.
Nie znaczy to jednak, że sporadycznie nie trafiały do nas wersje M. Mam znajomego w Gdyni, który kupił w roku 1967 dwie Zastavy 750 jedną klasyczną a drugą właśnie M. Był kierownikiem odcinka w jakimś zjednoczeniu czy betoniarni czy coś i dostał talon na zośkę. Druga kupował na giełdzie. Jedna taka, druga taka. Ta na talon była kurołapą a Mka z tzw drugiego obiegu , za niemal podwójną kasę. Musiał mieć dwie bo on często jeździł po Polsce a jego żona miała daleko do pracy (chyba do Gdańska jeździła). Obie Zastavy przybyły do Polski w jednym kontyngencie prosto z Jugosławii w 1968r. Obie miały zbliżone numery seryjne nadwozia.
Zastava utrzymywała w ten sposób zbyt części zalegających w magazynach do starego modelu. Z resztą... u nas też tak było. Produkcja na zakładkę Cinquecento i Seicento, Panda II z Pandą III czy choćby Fiat 126FL i 126EL w 1994r, krótko ale jednak. Szły i takie i takie. Produkcji 126FL zaprzestano pod koniec 1994r kilka miesięcy po wdrożeniu do seryjnej taśmy obłego EL'a . Pozbyto się w ten sposób nadwyżek wytłoczek i elementów zakontraktowanych jeszcze za komuny u różnej maści kooperantów.

Wracając do Twojej Ficzy, to rocznik 1865 jest jak najbardziej na miejscu i tego bym się trzymał.
Moja błękitna 750 jest z roku 1966 a nadwozie jakie w niej wymieniłem podczas renowacji pochodzi z roku 1967. Obie były kurołapkami.

A tak z ciekawości... sczytaj proszę dokładnie numer VIN (to co ci zakreśliłem w kółeczku). CZ 100 * .................... * Zobaczymy jak się ma do mojej.. ;-)
 
pieczar 

samochód: zastava 750
Imię: Pawel
Rok urodzenia: 1987
Dołączył: 08 Lis 2011
Posty: 26
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-01-15, 11:48   

cz 100*084113* coś takiego odczytałem z powiekszenia zdjęcia :)
 
administrator 
Administrator

samochód: zastava 750
Dołączył: 11 Gru 2006
Posty: 318
Skąd: tam gdzie kozy kują
Wysłany: 2014-01-15, 22:28   

Można smiało juz wrzucać foty na forum! mamy od groma miejsca! :) Smiało! Stąd nigdy nie znikną!
 
pieczar 

samochód: zastava 750
Imię: Pawel
Rok urodzenia: 1987
Dołączył: 08 Lis 2011
Posty: 26
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-01-23, 20:31   

I jak się mają te numerki nadwozia do twoich?
 
Hamer_mocne 

samochód: zastava 750
Imię: Mikołaj
Rok urodzenia: 1987
Dołączył: 25 Sty 2014
Posty: 70
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-05-08, 18:12   

Mam problem ze zlokalizowaniem tabliczki znamionowej i numeru w mojej ficy. Cała komora jest wyklejona matami bitum i poprzerabiana. Jak to powinno wyglądać w oryginale? zośka z 65 roku
 
Greg 


samochód: zastava 750
Imię: Grzesiek
Rok urodzenia: 1982
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 567
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2014-05-08, 20:20   

Lewa strona nad wyjsciem rury wydechowej.
Wybity numer nadwozia cyfry wielkosci okolo 10 mm, obok tego z prawej ( w kierunku silnika) tabliczka znamionowa montowana na dwa otwory.
Moze po lokalizacji tych otworow uda sie szybciej znalezc pole numerowe.
Czasami bywa tak zachlapane kilkoma warstwami farby i konserwacji ze ciezko znalezc.
 
archicar 
ARCHICAR


samochód: zastava 750
Imię: Paweł
Rok urodzenia: 1970
Rocznik auta: 1966
Kolor auta: plavo nebo
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 1016
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2014-05-09, 08:20   

A jeśli tam nie znajdziesz to może być na prawej ściance komory silnika w okolicy górnego zbiorniczka chłodnicy... z tym, że jeśli tam będzie to jest to Fiat 6oo z rocznika 1955 - 1960 a nie Zastava.

blacharka 127 luty 003.jpg
Fiat 6oo
Plik ściągnięto 3618 raz(y) 416.24 KB

NUMER Z750.JPG
Zastava 750
Plik ściągnięto 3598 raz(y) 61.56 KB

 
jan 600 

samochód: fiat 600
Imię: jan
Rok urodzenia: 1970
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Sty 2009
Posty: 104
Skąd: podlaskie
Wysłany: 2014-05-09, 09:57   

U mnie jest Fiat 600 z przedziału 55-60 r.a numery ma tak jak jest ukazane na drugim zdjęciu u tej Zastavy,zaznaczam że nie było nic kombinowane.
 
archicar 
ARCHICAR


samochód: zastava 750
Imię: Paweł
Rok urodzenia: 1970
Rocznik auta: 1966
Kolor auta: plavo nebo
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 1016
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2014-05-09, 18:43   

Bo to jak sam wiesz nie Fiat tylko Jagst... czyli niby Fiat ale tłuczony w Reichu na tamtejszy rynek. One miały numery jak Z750 czy Seat6oo czyli na grodzi. czemu..? Taki wymóg. Widać w Dojczlandzie wcześniej ktoś wpadł na to, że łatwo można zmienić auto na nowe przespawując sobie kawałek boczku z numerkiem... ;-) )
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Ładowanie strony... proszę czekać!
Template TeskoGreen v 0.1 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne