samochód: zastava 750
Imię: Grzesiek
Rok urodzenia: 1982 Pomógł: 3 razy Dołączył: 11 Sty 2009 Posty: 567 Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2012-09-05, 19:04
Tu się zgodzę pęknięcia nie powstają od zmiany temperatury tylko od wibracji. Naprawa takiego pęknięcie jest prosta przez spawanie. Nie ma to znaczenia czy te pekniecia beda spawane z wewnatrz czy z zewnatrz. Metoda spawania tez nie ma znaczenia. Istotna jest jakosc polaczenia spawanego. Ma byc szczelene. Dla pewnosci dalbym jeszcze taka spawana miske do pieca, na odprezenie po spawaniu.
macko13579
samochód: zastava 750
Imię: Maciek
Rok urodzenia: 1990
Dołączył: 29 Mar 2011 Posty: 106 Skąd: ERA
Wysłany: 2012-09-07, 19:36
Gdzieś znalazłem wymiary i wyszło, że pasuje ten. Ale czy na pewno ? I czy tam jest jeszcze jakiś inny uszczelniacz który przy ewentualnej okazji można by było wymienić?
samochód: zastava 750
Imię: Paweł
Rok urodzenia: 1970
Rocznik auta: 1966
Kolor auta: plavo nebo Pomógł: 2 razy Dołączył: 28 Mar 2007 Posty: 1016 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2012-09-07, 23:46
Duży na wał jest taki sam jak w CC/SC 900 a w zasadzie jak we wszystkich silnikach 900.
macko13579
samochód: zastava 750
Imię: Maciek
Rok urodzenia: 1990
Dołączył: 29 Mar 2011 Posty: 106 Skąd: ERA
Wysłany: 2012-09-12, 13:41
No i wszystko, dzięki. A i jeszcze takie coś, czy mogę spokojnie oprzeć silnik podkładając coś pod miskę gdy będę zdejmował tylny pas ? Bez obawy o uszkodzenie michy?
macko13579
samochód: zastava 750
Imię: Maciek
Rok urodzenia: 1990
Dołączył: 29 Mar 2011 Posty: 106 Skąd: ERA
Wysłany: 2012-10-24, 21:09
Po dłuższych obssrwacjach wydaję mi się, że cieknie właśnie z tego korka wciskanego w miskę ale przed uszczelnieniem potrzebuje uszczelke pokrywy rozrządu i czy ta od silników 900 pasuje bo ma chyba mniej otworów na śruby ale myślę, że to nie byłby problem ?
samochód: zastava 750
Imię: Paweł
Rok urodzenia: 1970
Rocznik auta: 1966
Kolor auta: plavo nebo Pomógł: 2 razy Dołączył: 28 Mar 2007 Posty: 1016 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2012-10-24, 22:23
Pasuje idealnie. W Starych silnikach 600 i 750 były dwa dodatkowe otworki na bolce prowadzące. Można je sobie dorobić, albo usunąć bolce.
Bardzo dobrej jakości są tzw siwe uszczelki do cc900.
Pozdravki
macko13579
samochód: zastava 750
Imię: Maciek
Rok urodzenia: 1990
Dołączył: 29 Mar 2011 Posty: 106 Skąd: ERA
Wysłany: 2012-10-25, 06:29
Dzięki bardzo, a i jeszcze coś czy muszę spuszczać olej przed tą operacją czy poziom jest na tyle niski, że po zdjęciu pokrywy nic mi się nie wyleje ?
samochód: zastava 750
Imię: Paweł
Rok urodzenia: 1970
Rocznik auta: 1966
Kolor auta: plavo nebo Pomógł: 2 razy Dołączył: 28 Mar 2007 Posty: 1016 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2012-10-25, 21:46
Nic się nie wyleje ale ciężko będzie zdjąć tę pokrywę bez odkręcania miski oleju. Najlepiej jest zdemontować miskę oleju, oba jarzma wału korbowego. Wywalić or razu stare uszczelniacze i zmontować wszystko na nowych uszczelkach i silikonie Mega Grey z Versachemu. To wytrzyma bardzo długo.
Ważne jest aby przed założeniem i pokręceniem wału naoliwić simmeringi! Nie mogą pracować na sucho!
macko13579
samochód: zastava 750
Imię: Maciek
Rok urodzenia: 1990
Dołączył: 29 Mar 2011 Posty: 106 Skąd: ERA
Wysłany: 2012-10-28, 22:05
A czy tylko Mega Grey wchodzi w grę, czy inne Versachemu są równie dobre ?
samochód: zastava 750
Imię: Paweł
Rok urodzenia: 1970
Rocznik auta: 1966
Kolor auta: plavo nebo Pomógł: 2 razy Dołączył: 28 Mar 2007 Posty: 1016 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2012-10-29, 00:11
Korzystam z Mega Grey od wielu lat, Jest na prawdę świetny. Być może są i inne dobre. Miałem kiedyś np oryginalny Fiatowski od misek oleju z Fire. Też dobry ale za małą tubkę można kupić wiele dużych VersaheChemu..
Widziałem tez z tej formu Mega Copper z opiłkami miedzi ale jak i co nie wiem. Nie testowałem.
Mega Grey'em zrobiłem już wiele siników i skrzyń i wszędzie jest sucho przez bardzo długo.
samochód: zastava 750
Imię: Dmoch
Rok urodzenia: 1970
Rocznik auta: 1966
Kolor auta: niebieski Pomógł: 2 razy Dołączył: 21 Maj 2007 Posty: 1080 Skąd: WWL
Wysłany: 2012-10-29, 18:14
przylaczam sie do zwolennikow szarego versachemu.trzeba tylko pamietac o odczekaniu kilku minut przed montazem zeby nie wycisnac go za bardzo. Osobiscie go uzywam choc zawodowo widzialem lepsze RTV ale cena tez byla inna. Napewno do aut nie nadaja sie najczesciej spotykane czerwony i niebieski bo z nimi mozna od razu zalozyc ze robote robimy dwa razy...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum