Zarejestruj się u nas lub też zaloguj, jeśli posiadasz już konto. 


Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: dudkam
2008-06-07, 07:08
hamulce
Autor Wiadomość
jan 600 

samochód: fiat 600
Imię: jan
Rok urodzenia: 1970
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Sty 2009
Posty: 104
Skąd: podlaskie
Wysłany: 2011-09-19, 12:20   

Pierwsze modele Fiata 600 i Multiply miały takie rozwiązanie.
 
zawi 

samochód: zastava 750
Imię: Michał
Rok urodzenia: 1983
Rocznik auta: 1965
Kolor auta: wiśniowy
Dołączył: 07 Mar 2011
Posty: 91
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-10-03, 12:11   

Zgadza się. Wróciłem właśnie z Chorwacji. Na szrotach potwierdzali ale bez szans było znalezienie szczęk ani cylinderków z tego kompletu...
 
archicar 
ARCHICAR


samochód: zastava 750
Imię: Paweł
Rok urodzenia: 1970
Rocznik auta: 1966
Kolor auta: plavo nebo
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 1016
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2011-11-09, 18:06   

Dawno temat ale dodam..

To jest cylinderek, jak napisał Jan600, od Fiata 600 I gen (1955- 1962). Multipla to to nie jest na pewno bo ta ma zupełnie inną i średnicę cylinderka i i inne szczęki i na dodatek inną średnicę bębna. Do dostania jest ale kosztuje chyba 3 x tyle co zwykły. Jeśli bardzo chcesz to poszukam wśród swoich dostawców.
Generalnie się nie opłaca. Jeśli masz takie wstawione w Zastavie 750 kub Fiacie 600D i późniejszym to jest jakieś pomieszanie epok. Ktoś coś poprzekładał ze starej 600ki.

Enyłej...

Ten system miał wszystko alu. Alu były bębny, alu były szczęki i alu fabryczne cylinderki. Tarcze kotwiczne takie same jak w 600D i Z-750 (do 1968r). System nieco lepszy od późniejszego (mniejsza masa nieresorowana) ale drogi zarówno w produkcji jak i w naprawach. Fiat wyszedł z tego w 1962r. wraz z modelem 600D. Zastava nigdy nie stosowała, podobnie Seat.
Elementy są dostępne ale są dwa - trzy razy droższe od systemu późniejszego. Uważam że patent głównie dla tych który muszą mieś nieskazitelny oryginał ale taki już do bólu, z kurzem z epoki na dachu.

Wszystkim zawsze proponuję (sam też mam) system hamulców tzw wzmocnionych (terminologia FSM 126p) czy w istocie układ wywodzący się z Fiata 850 (1964r) czyli generalnie to co mamy w PSM 126 Komfort, FL, EL, ELX (bez maluchów z felgami "cytrynkami" bo tam są heble z Fiata 500).
Jeśli chcecie to przedstawię dokładnie co potrzeba do kompletnej adaptacje takiego systemu. Nie będzie to też znaczącym odstępstwem od oryginału, ponieważ Fiat zastosował je już w modelu 600E (1967) a Zastava rok później. Seat od 1965 wraz z uruchomieniem produkcji modelu 850.
 
macko13579 

samochód: zastava 750
Imię: Maciek
Rok urodzenia: 1990
Dołączył: 29 Mar 2011
Posty: 106
Skąd: ERA
Wysłany: 2012-07-21, 17:23   

Czy zestaw naprawczy hamulca ręcznego (rozpierak) będzie pasować od fiata 126 p ? Jeśli tak to czy od każdego czy są jakieś różnice ?
 
archicar 
ARCHICAR


samochód: zastava 750
Imię: Paweł
Rok urodzenia: 1970
Rocznik auta: 1966
Kolor auta: plavo nebo
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 1016
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2012-07-23, 08:15   

Nie pasuje!
Jest inny. Inaczej działa i inna też jest linka.
Można go zastosować ale trzeba też dorobić sobie linkę taką jak w 126p ale po 5cm dłuższą z każdej strony, lub po druciarsku przedłużyć linkę maluchową jakimiś przedłużkami.
 
Greg 


samochód: zastava 750
Imię: Grzesiek
Rok urodzenia: 1982
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 567
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2012-07-24, 19:38   

Widziałem taki wynalazek zrobiony z metalowego plaskownika. Z jednej strony do rozpieraka podpiety z drugiej do linki.
 
macko13579 

samochód: zastava 750
Imię: Maciek
Rok urodzenia: 1990
Dołączył: 29 Mar 2011
Posty: 106
Skąd: ERA
Wysłany: 2012-07-24, 21:34   

I kolejny problem, pomimo na maska zakręconego przewodu, ucieka płyn.z tylnego prawgo koła. I tu mam pytanie czy można tam zastosować jakąś podkładkę miedzianą czy tylko nowy przewód ? I czy by pasował.taki jeśli już trzeba będzie wymienić ?
 
Dmoch 


samochód: zastava 750
Imię: Dmoch
Rok urodzenia: 1970
Rocznik auta: 1966
Kolor auta: niebieski
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Maj 2007
Posty: 1080
Skąd: WWL
Wysłany: 2012-07-25, 10:45   

trzeba dobrze rozklepac czoło przewodu zeby po dokreceniu gwint go dociskał. zrobia ci to wszedzie gdzie dorabiaja przewody.
 
macko13579 

samochód: zastava 750
Imię: Maciek
Rok urodzenia: 1990
Dołączył: 29 Mar 2011
Posty: 106
Skąd: ERA
Wysłany: 2012-07-25, 14:52   

A czy ten na długość będzie pasował ?
 
Greg 


samochód: zastava 750
Imię: Grzesiek
Rok urodzenia: 1982
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 567
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2012-07-25, 21:44   

Ja robilem odwrotnie. Zaciskalem koniec nakretki, tak aby bardziej dociskal przewod.
 
Dmoch 


samochód: zastava 750
Imię: Dmoch
Rok urodzenia: 1970
Rocznik auta: 1966
Kolor auta: niebieski
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Maj 2007
Posty: 1080
Skąd: WWL
Wysłany: 2012-07-26, 12:08   

generalnie z przewodami dorabianymi często tak wychodzi ze trzeba poprawiać zaklepywanie ale do tego jest potrzebny specjalny przyrząd.

co do tych maluchowych oryginałów to jak wiesz ze długość będzie dobra to kupuj. za długi przewód zawsze można zakręcić na rurce i zrobić świński ogonek, ale z za krótkiego nic nie zrobisz. ja mam wszystkie przewody nowe z malucha ale nie jestem w stanie teraz stwierdzić czy ten konkretny pasuje do konkretnego koła. najlepiej sam zmierz i zdecyduj.
 
Greg 


samochód: zastava 750
Imię: Grzesiek
Rok urodzenia: 1982
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 567
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2012-07-29, 09:38   

Nie wszystkie pasuja. Z tego co pamietam to do tylnych kol przewody montowane pomiedzy przewodami elastycznymi a cylinderkami nie pasuja od malucha bo sa za krotkie
 
macko13579 

samochód: zastava 750
Imię: Maciek
Rok urodzenia: 1990
Dołączył: 29 Mar 2011
Posty: 106
Skąd: ERA
Wysłany: 2012-07-29, 10:41   

A wiecie od czego może pasować przewód elastyczny, chodzi mi o to żeby był na przewód końcówką E bo niechcący przy odkręcaniu przewierciłem nakrętkę trochę za daleko.
 
Greg 


samochód: zastava 750
Imię: Grzesiek
Rok urodzenia: 1982
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 567
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2012-08-03, 17:48   

Przewody elastyczne pasowaly z malucha. Te na przod i te na tyl tez.
 
Dmoch 


samochód: zastava 750
Imię: Dmoch
Rok urodzenia: 1970
Rocznik auta: 1966
Kolor auta: niebieski
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Maj 2007
Posty: 1080
Skąd: WWL
Wysłany: 2014-02-27, 11:01   

Odgrzeję temat cylinderków hamulcowych, w sklepach internetowych znalazłem oprócz LPR (~14zł) cylinderki Brembo(~26zł) oraz DELPHI-Kager (~73zł). Czy ktoś się orientuje na czym polega zajebistość tych droższych?
Oczywiście jest jeszcze opcja że wogole nie pasują bo sklep opisuje za dużo aplikowalnych modeli samochodów....
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Ładowanie strony... proszę czekać!
Template TeskoGreen v 0.1 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne