Zarejestruj się u nas lub też zaloguj, jeśli posiadasz już konto. 


Poprzedni temat :: Następny temat
brak ciśnienia oleju
Autor Wiadomość
przemek 

samochód: zastava 750
Imię: Przemek
Rok urodzenia: 1979
Dołączył: 11 Gru 2006
Posty: 243
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-06-01, 21:53   brak ciśnienia oleju

wymiana oleju nic nie dała,
jak jest zimny to wszystko pięknie, jak jest ciepły to brak cisnienia,
kontrolka ciśnienia gaśnie tylko na maksymalnych obrotach.

już nie mam pomysłu, tak chciałbym uniknąć rozbierania silnika.
silnik jest po remoncie. :(


ktoś z Was ostatnio kupił nową pompe oleju na allegro?
 
Greg 


samochód: zastava 750
Imię: Grzesiek
Rok urodzenia: 1982
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 567
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2009-06-01, 21:59   

no to witaj w klubie, panewki się koledze skończyły, a jeżeli panewki są ok (nowe) to znaczy ze wał korbowy nadaje się do szlifu. co do pompy to raczej wątpię. możesz pomierzyć na niej luzy szczelinomierzem po zdjęciu misy olejowej bez wyciąganie silnika z auta.
 
dudkam 

samochód: zastava 750
Imię: Adam
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 168
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2009-06-01, 22:09   

Jest jeszcze pewien trik koło pompki paliwa jest taka dość duża śruba jest to chyba regulator ciśnienia oleju. Możesz to odkręcić w środku będzie sprężyna pod tą sprężynę podłóż coś np jakąś nakrętkę i złóż może to pomoże.
 
przemek 

samochód: zastava 750
Imię: Przemek
Rok urodzenia: 1979
Dołączył: 11 Gru 2006
Posty: 243
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-06-01, 22:34   

a wlasnie, jak to powinno bytc z tą sprężyną, bo ja pamietam ze to rozebrałęm na drobiazgi i złożyłem do kupy. bez zadnej regulacji, o co top biega?


panewki nowe, wał bez ryski.
 
zbiegusek 

samochód: zastava 750
Imię: Zbyszek
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 47
Skąd: Bełchatów
Wysłany: 2009-06-01, 22:43   

To nie jest regulator (w sensie, ze tym sie nic nie kreci i reguluje) a zawor cisnieniowy. Faktycznie jeszcze nadzieja w tym, ze zawor zostal zanieczyszczony jakims syfkiem i sie nie domyka, co powoduje przelewanie oleju wprost do miski olejowej. Rozebrac, wyczyscic i poskladac. Gdyby nie pomoglo, to moze sprobowac utwardzic sprezyne jak radzi przedpiszca - istnieje ryzyko, ze ktos to kiedys rozbebeszyl, zgubil orginalna sprezyne i wsadzil jakas przypadkowo dobrana.
 
dudkam 

samochód: zastava 750
Imię: Adam
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 168
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2009-06-01, 22:47   

To jest zawór który reguluje cisnienie oleju jutro postaram sie zrobić zdjęcia jak powinno być złożone.
 
przemek 

samochód: zastava 750
Imię: Przemek
Rok urodzenia: 1979
Dołączył: 11 Gru 2006
Posty: 243
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-06-02, 18:17   

otóż zaworek czyściutki, podłożyłem nakrętkę i dupka. ...to samo.
jednak bez rozbierania silnika się nie obejdzie.


zastanawiam się, bo przy składaniu pompy oleju nie było w niej uszczelki. Czy Wy macie takową uszczelkę w samej pompie oleju w jej najszerszym miejscu?


Druga sprawa to jechałem dziś autem i zobaczył mnie mechanik samochodowy, podążył za mną zaciekawiony. Pooglądał auto a przy okazji podpytałem go o to ciśnienie.
Posłuchał i mówi że auto ładnie pracuje, a potem że panewki grają. Myślicie że słychać jeśli panewki są zużyte?
 
przemek 

samochód: zastava 750
Imię: Przemek
Rok urodzenia: 1979
Dołączył: 11 Gru 2006
Posty: 243
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-06-02, 18:24   

acha, miałem właśnie zapytać: w katalogu FOTA znalazłem pierścień uszczelniający pompę oleju. O co biega? gdzie to się montuje?

numer w katalogu fota: 26119
 
Greg 


samochód: zastava 750
Imię: Grzesiek
Rok urodzenia: 1982
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 567
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2009-06-02, 22:52   

jest to co wcześniej pisałem. Skończyły Ci się panewki. Pewnie że słychać jeżeli się panewki tłuka. Nie chce straszyć, ale obawiam się że bez szlifu wału i wymiany panewek się nie obejdzie. A kombinowanie z zaworem ciśnienia oleju odradzam, bo szczerze mówiąc wątpię żeby to cokolwiek dało.
 
dudkam 

samochód: zastava 750
Imię: Adam
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 168
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2009-06-03, 08:49   

Jak panewki masz nowe to niewiem może nie dokręciłeś korbowodów z odpowiednia siłą.
Nie wiem jak było u ciebie ale u mnie po wymianie panewek ciężko było obrócić wałem.
 
Greg 


samochód: zastava 750
Imię: Grzesiek
Rok urodzenia: 1982
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 567
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2009-06-04, 22:26   

apropos pompy. ta jest z silnika 900 http://www.allegro.pl/ite...r_900_cm_b.html wedlug mnie tez powinna pasowac, moze mieć troszke wieksze gabaryty, ale to nic nie szkodzi bo bedzie dawała większe ciśnienie, mocowanie i wysokość powinna mieć taką sama jak w silniku 750 ccm
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Ładowanie strony... proszę czekać!
Template TeskoGreen v 0.1 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne