Zarejestruj się u nas lub też zaloguj, jeśli posiadasz już konto. 


Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: administrator
2009-01-06, 18:06
POMPA WODY
Autor Wiadomość
Greg 


samochód: zastava 750
Imię: Grzesiek
Rok urodzenia: 1982
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 567
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2014-09-16, 15:39   

Te z 850 pierwszej generacji torche sie roznily. Mialy odrobine wiekszej srednicy wirnik. Przynajmniej jak mnie taka wpadla w rece i pomierzylem jak po rozebraniu do ostatniej srubki to wyszlo ze wirnik ma proste lopatki, przylga jest taka jak w 600/750 a mimio to wirnik mial wieksza srednice.
 
archicar 
ARCHICAR


samochód: zastava 750
Imię: Paweł
Rok urodzenia: 1970
Rocznik auta: 1966
Kolor auta: plavo nebo
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 1016
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2014-09-17, 00:04   

Zgadza się... Wydajność większa była. Silnik 843cc potrzebował więcej chłodziwa. Stąd większa o 5cm chłodnica, co pociągnęło za sobą przesuniecie zespołu napędowego w lewo.
 
Dmoch 


samochód: zastava 750
Imię: Dmoch
Rok urodzenia: 1970
Rocznik auta: 1966
Kolor auta: niebieski
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Maj 2007
Posty: 1077
Skąd: WWL
Wysłany: 2015-03-12, 22:30   

Kupiłem dziś pompę do mojego magazynku bo była w rozsądnej cenie. Nie znam się na wszystkich pompach ( może to z 850ki) ale ta jest identyczna jak inna którą mam oprócz dodatkowej platformy z dwoma mocowaniami. Zerknijcie na fotki. Ktoś wie pod co jest to mocowanie?
 
archicar 
ARCHICAR


samochód: zastava 750
Imię: Paweł
Rok urodzenia: 1970
Rocznik auta: 1966
Kolor auta: plavo nebo
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 1016
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2015-03-13, 01:34   

To zamiennik.. DOLZ
Mocowania ma pod 600D, Z-750 i F-850 oraz 600R (argentyński 600).
 
Dmoch 


samochód: zastava 750
Imię: Dmoch
Rok urodzenia: 1970
Rocznik auta: 1966
Kolor auta: niebieski
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Maj 2007
Posty: 1077
Skąd: WWL
Wysłany: 2015-03-13, 09:20   

Ok ale co tam się przykręca?
 
archicar 
ARCHICAR


samochód: zastava 750
Imię: Paweł
Rok urodzenia: 1970
Rocznik auta: 1966
Kolor auta: plavo nebo
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 1016
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2015-03-13, 10:41   

Były 2 typy obudowy wentylatora z konodnem na chłodnicę.
1 typ taki jak masz (Fiat 6oo, 6ooD, Zastava750 do 1970r)
2 typ gdzie obręcz kondona była mocowana na 2 śrubki do płaskownika (wąsa) mocowanego do pompy właśnie w tym "nietypowym" miejscu.
Ta pompa po prostu obsługuje dwa systemy. Fiat 600 i Fiat 850. Ma zapewne także proste łopatki wirnika co sprawia ze może pracować w obu systemach (lewo i prawo obrotowym).

Fiat 600, 600D, wczesne 850, Zastava 750/750M




Fiat 600T, 600R, Seat 600E/F, Seat 133, Seat 850, Concord 600, Sevel 600R, Fiat 750Z:



 
Dmoch 


samochód: zastava 750
Imię: Dmoch
Rok urodzenia: 1970
Rocznik auta: 1966
Kolor auta: niebieski
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Maj 2007
Posty: 1077
Skąd: WWL
Wysłany: 2015-03-13, 11:03   

Dzięki. Zatem będzie wydajniejsza skoro jest też do 850ki? A czy w 850 był ten sam rozmiar wiatraka i tunelu wiatraka?
 
archicar 
ARCHICAR


samochód: zastava 750
Imię: Paweł
Rok urodzenia: 1970
Rocznik auta: 1966
Kolor auta: plavo nebo
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 1016
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2015-03-13, 15:46   

To jest pompa do obsługi silników 767cc 100.000 i 100D000(Fiat Europa / Zastava/Niemcy/Hiszpania), 797cc 100DL000 (Argentyna., Chile), 843cc 100G000 (Fiat/Seat lewoobrotowy).
Ma proste łopaty na wirniku dlatego pompuje wodę zarówno w lewo jak i prawoobrotowych silnikach. Nie jest wydajniejsza od pompy Fiata 600D ale od Fiata 600 (633cc) już tak.
Wydatek tych pomp reguluje się średnicą koła pasowego. Im mniejsza średnica tym wydajniejsza pompa, ale nie do przesady.
Wiatrak w obu silnikach jest taki sam (nie dotyczy 633cc) ale oczywiście w lewoobrotowych łopatki są lustrzanym odbiciem tych z prawoobrotowego. Tunel dolotowy taki sam w 750 i 850. Dopiero w 100GB000 i 100GBC000 jest kierunkowy ale wiatrak zawsze ten sam.
 
Dmoch 


samochód: zastava 750
Imię: Dmoch
Rok urodzenia: 1970
Rocznik auta: 1966
Kolor auta: niebieski
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Maj 2007
Posty: 1077
Skąd: WWL
Wysłany: 2015-03-13, 17:12   

super, dzięki. Mam teraz kompendium wiedzy. Teraz śmiało mogę jechać do Argentyny po części :D
 
archicar 
ARCHICAR


samochód: zastava 750
Imię: Paweł
Rok urodzenia: 1970
Rocznik auta: 1966
Kolor auta: plavo nebo
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 1016
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2015-03-13, 18:42   

Chiba się nie opyla... ;-)
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Ładowanie strony... proszę czekać!
Template TeskoGreen v 0.1 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne