Zarejestruj się u nas lub też zaloguj, jeśli posiadasz już konto. 


Poprzedni temat :: Następny temat
idzie jesień? jak zabezpieczyć auto na zimę?
Autor Wiadomość
administrator 
Administrator

samochód: zastava 750
Dołączył: 11 Gru 2006
Posty: 318
Skąd: tam gdzie kozy kują
Wysłany: 2011-09-30, 18:19   idzie jesień? jak zabezpieczyć auto na zimę?

idzie jesień? jak zabezpieczyć auto na zimę? - propozycje?
 
archicar 
ARCHICAR


samochód: zastava 750
Imię: Paweł
Rok urodzenia: 1970
Rocznik auta: 1966
Kolor auta: plavo nebo
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 1016
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2011-10-24, 10:13   

NOXUDOL BODY, NOXUDOL 900, na spód
NOXUDOL 700 i 750 w profile.
Ewentualnie Valvoline Tectyl ML.

NIE UÂ?YWAJCIE żadnych tanich środków tzw konserwacji. Zwłaszcza wszelkich Bitexów, Auto smarów i tym podobnych mazideł. Schną po roku i powodują coś na kształt skorupy pod którą jak się zbierze woda (nie mówię o soli bo to chyba jasne, że takimi autami zimą się nie jeździ!) to po blasze. Witz w tym, że tego nie widać od zewnątrz, Któregoś dnai poprostu na tzw zakonserwowanej podłodze od wewnątrz auta pojawiają się tzw mokre pryszcze. Ale wtedy jest już za późno.

Wierzcie lub nie ale mam w tym temacie długie doświadczenie.

Do zaprawek korozyjnych (jeśli się już pojawią) Fertan lub od wielkiej biedy Brunox Epoxy. Potem podkład reaktywny epoksydowy (np Epinox 77) i dobrej jakości farba epoksydowa. Oczywiście najlepiej zrobić to całościowo od razu przy okazji remontu auta.
Opiaskować spód dokładnie, jeśli są ubytki uzupełnić, potem najlepiej jest piaskować jeszcze raz aby zeszły opalenia po spawaniu i na tak sucha opiaskowaną podłogę Epinox 77 w dwu warstwach (druga po 48h), na to potem dobrej jakości baranek albo nawet masa APP na pędzel też dwukrotnie tak aby powstała warstewka ok 2 - 3 mm
Na to farba epoxydowa kryjąca natryskowa dwukronie.
Na taki spód dopiero dajemy Noxudola Body natryskowo 1 warstwę. Potem również natryskowo Noxudol 900 jako warstwę końcowa. Dwa razy w odstępie kilkudniowym.
Łatwo sobie wyobrazić gdzie najwięcej dostają kamieni blachy podczas jazdy autem. W tych miejscach można pogrubić warstwę gumowania do 3 - 4 mm.

W profile po dokładnym wyczyszczeniu (trudna sprawa przy aucie starym - najlepiej zrobić to podczas remontu blach) wtrysnąć Noxudloa 700 lub 750 w takiej ilości aby kapało jeszcze dłuższy czas po zakończeniu operacji. Można podstawić jakieś kuwetki pod otwory i wykorzystać nadmiar ponownie. Zamknięty w jakimś słoiczku nie stężeje!

Generalnie na remontach oszczędzać nie ma co bo to się szybko mści a efekty takich prac widać na Allegro w postaci skorodowanych nieudolnie robionych polskich oldtimerów. To wszystko efekty biteksu i byle jakiej pracy.

Koszt użycia dobrych środków konserwacji takich jak np Noxudol jest tylko 20% wyższy i chodzi tu głównie o cenę produktu.

Noxudola kupicie taniej bezpośrednio u dealera na Polskę firmie INTERDAGNEX w Czechowicach - Dziedzicach koło Bielska Białej.
Dzwońcie i powołujcie się na mnie. Zawsze taniej wyjdzie.

Pozdravki
 
czesław 

samochód: zastava 750
Imię: czesław
Rok urodzenia: 1973
Dołączył: 06 Wrz 2009
Posty: 231
Skąd: SK
Wysłany: 2011-10-24, 20:38   

fertan w różnych opakowaniach i całej gamie produktowej mam ciągle dostępny jakby kogoś naszło.
bo tak zupełnie przypadkiem handluje z importerem tego do polski.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Ładowanie strony... proszę czekać!
Template TeskoGreen v 0.1 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne