Zarejestruj się u nas lub też zaloguj, jeśli posiadasz już konto. 


Poprzedni temat :: Następny temat
piaskowanie szkiełkowanie tudzież inne
Autor Wiadomość
123 


samochód: zastava 750
Imię: Mario
Rok urodzenia: 1976
Dołączył: 17 Sty 2009
Posty: 181
Skąd: małopolskie/śląskie
  Wysłany: 2009-01-30, 08:03   piaskowanie szkiełkowanie tudzież inne

zająłem się karoserią.....

stary lakier ( 5 warstw) schodzi fajnie szpachelka i opalarką.... najgorzej z pierwszą fabryczną warstwą podkładu bo mocno trzyma na blasze

pod lakierem wiele niespodzianek mam.... ktoś wspawał np. łatkę na masce nie na styk tylko jedną na drugą i mnóstwo korozji między tym.... trzeba ciąć i wspawać nowa reparaturę na styk...

natomiast gorzej z miejscami trudnodotępnymi....

czy ktoś piaskował może w warunkach garażowych ????

pistolet na allegro 150 z dysza widiową + kompresor około 600 -- więc nie jest tak źle - pytanie tylko czy taki pistolet wydoli z takiego kompresorka... bo wydajności trzeba dużo tych litrów na minutę

i tu moje pytanie czy takim kompresorem coś zdziałam czy np. bawić sie w myjke ciśnieniową bo są przecierz takie przystawki do piaskowania ... tylko czy to woda nie zadziała nam korodująco?? sam nie wiem co z tym zrobić...
 
Greg 


samochód: zastava 750
Imię: Grzesiek
Rok urodzenia: 1982
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 567
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2009-01-30, 19:00   

Jeżeli chcesz to moge sporo na ten temat powiedziec. Sam zbudowalem kompresor i piaskarke. Troche tym piaskowalem. Zwlaszcza spawy po spawaniu. Jeżeli Cię to interesuje to napisz do mnie na priv, ewentualnie w wolnej chwili moge zalozyc na forum nowy temat i opisac budowe kompresora krok po kroku i budowe piaskarki, a jako przyklad moge wrzucic fotosy klamek ktore regenorowalem dla jednego z kolegow z forum. Co do tego kompresora z allegro i pistoletu to raczej w kategori zabawek mozna rozpatrywac...
 
123 


samochód: zastava 750
Imię: Mario
Rok urodzenia: 1976
Dołączył: 17 Sty 2009
Posty: 181
Skąd: małopolskie/śląskie
Wysłany: 2009-02-01, 15:18   

hmm.... myślałem, że mnie ktoś pokrzepi a tu jak na złość....
  
 
dudkam 

samochód: zastava 750
Imię: Adam
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 168
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2009-02-01, 19:04   

To może tutaj jakiś opis ja też jestetm zainteresowany budową takiego użądzonka.
 
Greg 


samochód: zastava 750
Imię: Grzesiek
Rok urodzenia: 1982
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 567
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2009-02-05, 23:40   

Udało mi się w końcu znaleźć jeden wolny wieczór.
Na początek o tym jak samemu zbudować kompresor, który nadaje się do czegoś więcej, sporo więcej niż pompowanie baloników na sylwestra.

Zapodaje link do materiałów umieszczonych na mojej stronie:

http://www.zastava-750.za.pl/kompresor.html

Jest to opis kompresora który zbudowałem jakieś pół roku temu, a może i wcześniej nawet.
Jak na razie pracuje cały czas bez awarii. Używam go do pistoletu lakierniczego, i piaskarki domowej produkcji. Materiały nie są jeszcze w 100% kompletne. Mam nadzieję że do końca weekendu je uzupełnię.

Mile widziane uwagi na temat opisu budowy jak i samego kompresora. ;-)
  
 
przemek 

samochód: zastava 750
Imię: Przemek
Rok urodzenia: 1979
Dołączył: 11 Gru 2006
Posty: 243
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-02-05, 23:48   

o curfa :) jakby to powiedział ferdek kiepski: "niezłe perpetum momile"

nieźle, nie ma to jak zrobić coś z niczego. :)
gratuluje zdolności
 
123 


samochód: zastava 750
Imię: Mario
Rok urodzenia: 1976
Dołączył: 17 Sty 2009
Posty: 181
Skąd: małopolskie/śląskie
Wysłany: 2009-02-06, 20:38   

Greg napisał/a:
Udało mi się w końcu znaleźć jeden wolny wieczór.
Na początek o tym jak samemu zbudować kompresor, który nadaje się do czegoś więcej, sporo więcej niż pompowanie baloników na sylwestra.
Mile widziane uwagi na temat opisu budowy jak i samego kompresora. ;-)


pogratulować :!:
kawał dobrej roboty 8-)
komporesorek wporzo...
juz szukam butli po LPG :)
podeślij prosze dokładne wymiary kówł pasowych
chodzi oczywiście o średnicę
nie wiem czy dorwie akurat "Dianę" więc chciałbym również optymalnie dobrać wydajność sprężarki

przydałby się jeszcze jakiś mały schemat elektryczny i kolejność wykonywania połączeń gwintowanych - co z czym i jak....

ale stronka jest GIT :lol: podobnie zresztą jak kompresorek !!!

mniejsze kółko napewno wytoczę....
 
123 


samochód: zastava 750
Imię: Mario
Rok urodzenia: 1976
Dołączył: 17 Sty 2009
Posty: 181
Skąd: małopolskie/śląskie
Wysłany: 2009-02-06, 21:00   

Greg napisał/a:
Mile widziane uwagi na temat opisu budowy jak i samego kompresora. ;-)

jesteś w stanie powiedzieć jaką wydajność może mieć ten sprzęt... tzn ile mniej więcej L/min zapodaje ta sprężarka w tej konfiguracji kół pasowych???
 
Greg 


samochód: zastava 750
Imię: Grzesiek
Rok urodzenia: 1982
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 567
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2009-02-07, 02:36   

Co do kół pasowych to postaram się coś więcej o tym napisać. Schematy elektryki i połączeń gwintowanych też będą. Jak już wcześniej pisałem wolny czas który miałem pozwolił mi tylko na tyle co widać na stronie, resztę postaram się sukcesywnie uzupełniać w miarę wolnego czasu. Te koła pasowe są naprawdę nie drogie. Za to mniejsze zapłaciłem chyba 35zł, jest z hartowanej stali, pilnikiem tego nie idzie ogryźć. Wydajność dobre pytanie!!!! Nie mam zielonego pojęcia. Można to zmierzyć przepływomierzem, ale takiego nie posiadam. Ewentualnie na zasadzie policzenie pojemności cylindrów, potem przeliczenia obrotów jakie ma silnik, przeliczenia tego na średnice koła pasowego na silniku, a potem na liczbę obrotów z koła pasowego silnika na koło pasowe sprężarki minus jakieś 10 procent na straty. Myślę że jednak ten pierwszy sposób będzie dużo łatwiejszy. Wiem tylko tyle że pistolet lakierniczy z dysza 1.4 i daje rade.

http://www.allegro.pl/ite...ktor_tanio.html

Mam dokładnie taki sam pistolet lakierniczy jak ten, kupiony nawet od tego gościa do którego podałem link.
 
123 


samochód: zastava 750
Imię: Mario
Rok urodzenia: 1976
Dołączył: 17 Sty 2009
Posty: 181
Skąd: małopolskie/śląskie
Wysłany: 2009-02-07, 18:17   

tez mam ten pistolet... już troszke nim pomalowałem bryczek... ale na koompresorze tzw "Mark't-STYLE" :mrgreen: - bezolejowym 50-litrowym jednotłokowcu :-P
no cóż - co było to się robiło...
ten pistolet ma przepływ katalogowo od 118l/min do 201l/min... załóżmy że to prawdziwa wartość więc Twój kompresor w tej konfiguracji pewno wydoli jakieś 250l/min
no chyba że więcej - to robie taki sam !!!

nie chce mi się liczyć tego wszystkiego - choć nie zarzekam się że tego nie zrobię :-P dlatego pytałem jak sobie radzi z tymi kołami pasowymi właśnie

temat lakierowania nie jest mi obcy - ale szczerze bardziej interesuje mnie kwestia piaskowania !!!!
mógłbyć coś kapnąć w wolnej chwili na temat "samoróbki" pistoletu do piaskowania właśnie.. czy kupujesz gotowe kruszywo czy raczej osiany i wysuszony zwykły piasek
tego tematu nigdy nie przerabiałem, a mnie to czeka ... niestety...
pierwszy z brzegu pistolet do piaskowania na "alledrogo" np PS-11 ma:
Średnica dyszy – 6 mm :!:
Maksymalne ciśnienie – 8 bar :!:
Zapotrzebowanie powietrza – :!: 500l/min :!:
:roll: więc obawiam się że z tym moim piaskowaniem to różnie może być ...
  
 
Greg 


samochód: zastava 750
Imię: Grzesiek
Rok urodzenia: 1982
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 567
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2009-02-08, 00:48   

Dzisiaj bylem w garażu, zrobiłem kilka zdjęć tego pistoletu który zbudowałem do piaskowania. W wolnej chwili postaram się sklecić z tego jakiś sensowny material. Jeżeli idzie o dysze to sam ją robiłem, i jest na pewno mniejsza niż 6 mm. Pierwsze próby były bez dyszy, na średnicy rury 1/4" i też dawało rade. Potem dorobiłem dysze. Używam zwykłego piasku "wiślanego". Musi być oczywiście przesiany przez drobne sito i wysuszony. Widziałem te pistolety z allegro i szczerze mówiąc to nie wyobrażam sobie jak tym można piaskować przy dyszy 8 mm mając litrowy zbiornik z piaskiem. U mnie tak zapier***** piasek przez dysze ze starcza go na naprawdę bardzo krótko, a dysze mam dużo mniejszą i sporo większy zbiornik na piasek. Ciśnienie na regulatorze mam ustawione na 4.5 bara jak piaskuje. Jak znajdę jutro wolną chwile to zapodam link do klamek z aluminium i nierdzewki które piaskowałem.
 
123 


samochód: zastava 750
Imię: Mario
Rok urodzenia: 1976
Dołączył: 17 Sty 2009
Posty: 181
Skąd: małopolskie/śląskie
Wysłany: 2009-02-08, 14:28   

no to cieszy - cieszy - a więc jak też nie szukam zakładu który piaskuje - tylko juz postanowione
PIASKUJE SAM - :!:
dzięki Greg za info i czekam z "niecierpliwą ością" na cieplejsze dni :roll: bo w garażu zimno !!! brrrr :-> i jazda
do tej pory pewno uwinę sie z kompresorem i pistoletem...

a dysze masz z jakiego materiału :?:
polecaja ponoć widiowe że najdłużej wytrzymują... :roll:
 
Greg 


samochód: zastava 750
Imię: Grzesiek
Rok urodzenia: 1982
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 567
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2009-02-08, 14:48   

Na priv zapodałem Ci link na allegro do koła pasowego (wiesz do którego), sprężarkę taką jak moja tęż widziałem na allegro. Silnik też jest na allegro. Jeżeli chcesz to dam Ci namiary. Te silniki wystawia bezpośrednio producent. Dysze zrobiłem sam. na pewno nie jest to ani widia ani węglik. Na 100 % jakaś stal stopowa, stawiałbym tu na narzędziowa. Jeżeli dobrze pójdzie to zrobię komplet dysz ze stali 300M ( narzedziówka do pracy na gorąco, stosowana także na golenie podwozi lotniczych, twardość powyżej 50 HRC po hartowaniu). Jeżeli idzie o kompresor to materiał na stronie jest cały czas aktualizowany, cały czas dodaje nowe bardziej szczegółowe opisy.
 
123 


samochód: zastava 750
Imię: Mario
Rok urodzenia: 1976
Dołączył: 17 Sty 2009
Posty: 181
Skąd: małopolskie/śląskie
Wysłany: 2009-02-08, 19:40   

Greg napisał/a:
Jeżeli idzie o kompresor to materiał na stronie jest cały czas aktualizowany, cały czas dodaje nowe bardziej szczegółowe opisy.

wiem-wiem :lol:
na bieżąco badam temat... fajnie, że znalazłes chwilkę na to

powiedz.. bardzo się pyli z tego piaskowania czy w garażu można to przejść jakoś...

aha - ile mniej wiecej piachu zużywasz przez Twój pistolet :?: na godzinę, na element, na kg, ---> jak Ci lepiej podać.... tak objętościowo chciałbym mniej-więcej wiedzieć, żeby mieć wyobrażenie :oops:
 
Greg 


samochód: zastava 750
Imię: Grzesiek
Rok urodzenia: 1982
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 567
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2009-02-09, 00:15   

Zapomnij o garażu, pyli się jak jasna cholera. Tylko i wyłącznie piaskowanie na wolnym powietrzu. Pytasz ile piasku. Sporo. Bardzo sporo. Za 8 godzin pracy myślę że poszłaby spokojnie ciężarówka. Taki piasek po piaskowaniu można pozbierać i ponownie stosować po wcześniejszym przesianiu na drobnym sicie.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Ładowanie strony... proszę czekać!
Template TeskoGreen v 0.1 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne