Zarejestruj się u nas lub też zaloguj, jeśli posiadasz już konto. 


Poprzedni temat :: Następny temat
układ wydechowy / tłumik
Autor Wiadomość
123 


samochód: zastava 750
Imię: Mario
Rok urodzenia: 1976
Dołączył: 17 Sty 2009
Posty: 181
Skąd: małopolskie/śląskie
Wysłany: 2009-03-19, 12:38   układ wydechowy / tłumik

czy wszystkie tłumiki były jednakowe - czy jakieś różnice w rocznikach były.... :roll:



może ktoś juz kupował tłumik gdzieś lub poleci jakieś inne dobre rozwiązanie :lol:
 
remarcin 


samochód: zastava 750
Imię: Marcin
Rok urodzenia: 1977
Dołączył: 03 Wrz 2007
Posty: 25
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2009-03-20, 06:27   

czy były jakies znaczace różnice to wątpie ale do końca nie jestem pewny.
ja kupiłem tlumik jakies 2 lata temu w firmie FERROZ długo z nimi negocjowalem żeby mi zrobili jedna sztuke ale w końcu sie udało. co prawda jakośc wykonania nie jest powalajaca ale w porównaiu do tego co miałem to i tak jest lepiej no i cena nie była tez zaporowa ok 70 zł.
 
archicar 
ARCHICAR


samochód: zastava 750
Imię: Paweł
Rok urodzenia: 1970
Rocznik auta: 1966
Kolor auta: plavo nebo
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 1016
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2010-01-25, 01:05   

Ferroz robił kiedyś te tłumiki dla jednego z chorwackich kontrahentów. Po wojnie bałkańskiej Chorwaci byli totalnie odcięci od części z Serbii. Swego czasu sam kupowałem różne części w Serbii i wprowadzałem jako polskie na rynek HR.
To było jednak kiedyś.
dziś po tych tłumikach nie ma śladu.
Poza tym Ferroz robił je z puszki maluchowskiej co znacznie dławiło silnik. Ponadto te tłumiki były b. głośnie z powodu tylko jednej przelotki i sitka w środku.
Jeśli ktoś chce to mogę załatwić tłumiki serbskie (post fabryczne) w cenie 150zł,- / szt.
Lub oryginały Fiatowskie w cenie 300zł,- / szt.
Mam tez jeden tłumik Walker, kupiony kiedyś w Niemczech. Bardzo ciężki, solidny i cichy.


Co do typów to był generalnie 1 jeden typ. Puszka i wnętrzności oraz rura zawsze takie same.
Różnice to mocowanie. Stary Fiat 600 do1960r miał jedną łapę dolną na środku, 600D / Zastava 750 dwie. Mocowanie do miski olejowej zawsze takie samo.
Pewną innowację wprowadziła Zastava ale dopiero w w modelu 850. Mocowanie było podobne jak w Fiacie 850 / 133. Nieznacznej zmianie uległ także sam tłumik.
Miał puszkę identyczną jak w Yugo 45 / Fiat 127 MkI.
Podyktowane to było tym, że silnik 850cc z Zastavy 850 był bliższy konstrukcyjnie silnikowi 900cc z Yugo.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Ładowanie strony... proszę czekać!
Template TeskoGreen v 0.1 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne