Zarejestruj się u nas lub też zaloguj, jeśli posiadasz już konto. 


Poprzedni temat :: Następny temat
sprzęgło
Autor Wiadomość
przemek 

samochód: zastava 750
Imię: Przemek
Rok urodzenia: 1979
Dołączył: 11 Gru 2006
Posty: 243
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-05-26, 18:12   sprzęgło

odbyłem jazdę, i się okazuje że się sprzęgło ślizga,
czy w zastawie jest jakaś regulacja sprzęgła aby zwiększyć docisk?

Czy trzeba po prostu kupić nowe?
 
123 


samochód: zastava 750
Imię: Mario
Rok urodzenia: 1976
Dołączył: 17 Sty 2009
Posty: 180
Skąd: małopolskie/śląskie
Wysłany: 2009-05-26, 19:26   

może jest zaoliwione....??
 
zbiegusek 

samochód: zastava 750
Imię: Zbyszek
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 47
Skąd: Bełchatów
Wysłany: 2009-05-26, 19:34   

Jezeli masz normalne, orginalne sprzeglo z szescioma sprezynami srubowymi oraz trzema lapkami docisku, to jak najbardziej daje sie toto regulowac.
Przydaje sie do tego kanal, choc na ipartego mozna sprobowac po polzeniu sie na ziemi (oczywiscie przy zachowaniu wszelkich srodkow ostroznosci przy pracy pod uniesionym samochodem)
Trzeba sciagnac blaszana oslone sprzegla (3 sruby M6 pod klucz 10) i obracajac kolem zamachowym odnalezc kolejno kazda z trzech lap (dzwigni) docisku. Na kazdej z nich jest sruba M8 (chyba) z kontra pod klucz 14 (chyba) i nacieciem pod wkretak.
Nalezy poluzowac nakretke i potem odkrecic srube wkretakiem. Na kazdej z lap po tyle samo obrotow. Kontrolnie zaczalbym od popuszczenia kazdej ze srub o 2 obroty. Oczywiscie pozniej nalezy zakontrowac nakretka. (Zasada podobna jak przy regulacji zaworow).
Najpierw jednak zajrzyj w mechanizm wysprzeglania - moze wystarczy poluzowac linke sprzegla?
No i mam nadzieje, ze nie pomylilem kierunku "utwardzania" sprzegla - dawno to robilem, a nie mam pod reka eksponatu.
Jezeli masz sprzeglo z centralna sprezyna tarczowa (sloneczko) taka jak w maluchu, to pozostaje tylko sprawdzenie mechanizmu rozlaczania sprzegla i jezeli to nie pomoze, to trzeba wymieniac caly docisk lub sama tarcze lub jedno i drugie.
Powodzenia :)
 
dudkam 

samochód: zastava 750
Imię: Adam
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 168
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2009-05-26, 20:03   

Przed chwilą wróciłem z garażu i właśnie zakładałem sprzęglo.
Jest tak jak napisał poprzednik z tym że do regulacji tych łapek jest po prostu nakrętka z zawleczką.
Trzeba odgiąć zawleczkę wyregulować i zagiąć spowrotem
 
zbiegusek 

samochód: zastava 750
Imię: Zbyszek
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 47
Skąd: Bełchatów
Wysłany: 2009-05-27, 12:22   

Fajnie, ze mnie poprawiles - jak pisalem - w sprzegle grzebalem dawno bardzo i widocznie pamiec troche szwankuje...
Dziekuje :)
 
przemek 

samochód: zastava 750
Imię: Przemek
Rok urodzenia: 1979
Dołączył: 11 Gru 2006
Posty: 243
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-05-27, 12:24   

da sie to zrobić w kanale? czy trzeba sciagac silnik, jak oceniacie?
 
dudkam 

samochód: zastava 750
Imię: Adam
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 168
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2009-05-27, 13:24   

W kanale zrobi się bez problemu.
 
Greg 


samochód: zastava 750
Imię: Grzesiek
Rok urodzenia: 1982
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 567
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2009-05-27, 16:34   

Fajnie że piszecie o regulacji sprzęgła. Jest tylko jedna podstawowa sprawa. Czy tarcza jest nowa czy była już jeżdżona???? Bo może się okazać ze z tarczy sprzęgła zostały już same wióra i dlatego się ślizga. Według mnie trzeba sprawdzić najpierw stan okładzin a potem ewentualnie wziąć się za regulacje.
 
zbiegusek 

samochód: zastava 750
Imię: Zbyszek
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 47
Skąd: Bełchatów
Wysłany: 2009-05-27, 16:55   

No przeciez pisalem, ze z kanalu jest dobrze a na upartego mozna i bez kanalu.
Co do stanu tarczy - jej stan ciezko jest IMO okreslic bez zdemontowania kompletu sprzegla. A to mozna zrobic dopiero po wyjeciu silnika/skrzyni biegow.
Dlatego IMO mozna zaczac od regulacji docisku sprzegla i dopiero jezeli ten zabieg nic nie pomoze, wyciagnac silnik i wybebeszyc sprzeglo podchodzac do sprawy kompleksowo (stan docisku, stan tarczy).
 
Greg 


samochód: zastava 750
Imię: Grzesiek
Rok urodzenia: 1982
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 567
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2009-05-27, 21:00   

Zmierzam do tego że może się okazać że to wina tarczy sprzęgła a nie docisku, więc trzeba będzie ją wymienić a potem od nowa regulować. Chce powiedzieć że wątpię w to że to problem docisku z tej prostej przyczyny jak już pisaliście wcześniej śruby są zabezpieczone zawleczkami, wiec nie powinien się rozregulować. U siebie w aucie jedna stronę okładzin miałem startą już do nitów i sprzęgło się nie ślizgało.
 
dudkam 

samochód: zastava 750
Imię: Adam
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 168
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2009-05-27, 22:27   

Dzisiaj zauważyłem że do regulacji nie trzeba kanału wystarczy wymontować rozrusznik i jest bardzo dobry dostęp i wygodniej niż z kanału, widać łożysko i można sobie ustawić ruch jałowy.
 
przemek 

samochód: zastava 750
Imię: Przemek
Rok urodzenia: 1979
Dołączył: 11 Gru 2006
Posty: 243
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-05-28, 02:52   

a słuchajcie, wlasnie odkryłem że po zdjeciu tej spręzynki na zewnątrz skrzyni biegów pedał nie wraca całkowicie. Jest jakby zapadniety.
 
dudkam 

samochód: zastava 750
Imię: Adam
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 168
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2009-05-28, 08:33   

Jeśli chodzi ci o spężyne koło rozrusznika to chyba tak powinno być.
 
Dmoch 


samochód: zastava 750
Imię: Dmoch
Rok urodzenia: 1970
Rocznik auta: 1966
Kolor auta: niebieski
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Maj 2007
Posty: 1077
Skąd: WWL
Wysłany: 2009-05-28, 21:38   

ej a o co ją sie zaczepia? bo mi spadła i nie pamietam jak była przyczepiona ta sprezyna
 
dudkam 

samochód: zastava 750
Imię: Adam
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 168
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2009-05-28, 21:59   

Zaczepia cię za dźwignię do której przypięta jest linka sprzęgła a z drugiej strony wkłada w otwór który jest w obudowie skrzyni .
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Ładowanie strony... proszę czekać!
Template TeskoGreen v 0.1 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne