dudkam
samochód: zastava 750
Imię: Adam Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Mar 2007 Posty: 168 Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2007-04-23, 16:49
No i zmienilem zwalniacze na hamulce
Jakis flachowiec co robil blache cos zle pospawal i naciskajac na pedal tloczek pompy dochodzil tylko do polowy usterka usunieta i samochod hamuje bardzo dobrze jak sie mocniej nadepnie to az blokuje kola. Oprocz tego wymienilem lozyska w kolach i sie zrobilo duzo ciszej.
przemek
samochód: zastava 750
Imię: Przemek
Rok urodzenia: 1979
Dołączył: 11 Gru 2006 Posty: 243 Skąd: Łódź
Wysłany: 2007-04-24, 13:01
no u mnie blokuje ale jedno koło, :( ...ja tez chce tak!!! :(
czy te cylinderki masz oryginalne czy maluchowskie???
w którym miejscu to Ci się blokowało? przy pedale hamulca?
dudkam
samochód: zastava 750
Imię: Adam Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Mar 2007 Posty: 168 Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2007-04-24, 15:49
Cylinderki mam od malucha a blokowal sie pedal o podloge
samochód: zastava 750
Imię: Bartek
Rok urodzenia: 1980
Rocznik auta: 1967
Kolor auta: Czerwony Pomógł: 2 razy Dołączył: 01 Mar 2007 Posty: 451 Skąd: Gryfino / Szczecin
Wysłany: 2008-01-08, 17:22
Podsumowując to co mam kupic od F126 a co od Z750 , bo czytam czytam i nic nie rozumiem , wszystko co tylko mozliwe chcem wymienic wszystkie 4 kola . pompe hamulcowa mam dobrą . Bedzie ktos dobry i odpowie mi na to pytanie
samochód: zastava 750
Imię: Dmoch
Rok urodzenia: 1970
Rocznik auta: 1966
Kolor auta: niebieski Pomógł: 2 razy Dołączył: 21 Maj 2007 Posty: 1080 Skąd: WWL
Wysłany: 2008-02-05, 19:57
ja też jestem zainteresowany tym tematem bo niedługo czeka mnie remont tego elementu auta
przemek
samochód: zastava 750
Imię: Przemek
Rok urodzenia: 1979
Dołączył: 11 Gru 2006 Posty: 243 Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-05-04, 11:20
dudka, ale przespawales te n hamulec głębiej czy jak? mi sie wydaje ze tez mam ten problem. pedał za mało wciska pompe. wydaje mi sie byc za krótki ten trzpien popychający tłok od pompy.
dudkam, czy u Ciebie podczas spoczynku ten trzpien ma luz i w jakiej odległości znajduje sie od pompy?
dudkam
samochód: zastava 750
Imię: Adam Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Mar 2007 Posty: 168 Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2009-05-04, 15:31
Już nie pamiętam dokładnie napewno nie spawałem ale chyba nowe otwory robiłem i wycinałem większy otwór w podłodze. Jakiś luz jest ale bardzo nieduży.
Ostatnio byłem na przeglądzie i pierwszy raz kazali mi wjechać na rolki ale byłem zaskoczony jak okazało się że wszystko jest w normie.
przemek
samochód: zastava 750
Imię: Przemek
Rok urodzenia: 1979
Dołączył: 11 Gru 2006 Posty: 243 Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-05-05, 11:27
w tłoczku od pompy jest takie zagłębienie,
i czy ten bolec odchodzący, od pedału co popycha tłoczek pompy tkwi w spoczynku w tym zagłębieniu?
samochód: zastava 750
Imię: Grzesiek
Rok urodzenia: 1982 Pomógł: 3 razy Dołączył: 11 Sty 2009 Posty: 567 Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2009-05-05, 20:45
cylinderki hamulcowe pasuja od mlucha z wzmocnionym ukladem hamulcowym.
bebny hamulcowe to samo,
po wymianie tarcz kotwicznych pasuja bez najmniejszych przerubek szczeki hamulcowe z malucha, te z samoregulatorami od nowego typu z wzmocnionym ukladem hamulcowym
po zamontowaniu z przodu piast kol z malucha wszystkie 4 babny hamulcowe podejda bez najmniejszego problemu z malucha.
co do pompy powiem tak. to starac z jednym obwodem. dla wlasnego bezpieczenstwa lepiej zamontowac inna dwu obwodowa albo kupic oryginal ale w nowszej wersji z dwoma obwodami.
przemek
samochód: zastava 750
Imię: Przemek
Rok urodzenia: 1979
Dołączył: 11 Gru 2006 Posty: 243 Skąd: Łódź
samochód: zastava 750
Imię: Grzesiek
Rok urodzenia: 1982 Pomógł: 3 razy Dołączył: 11 Sty 2009 Posty: 567 Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2009-05-06, 17:15
książkowo: Luz pomiędzy tłoczyskiem a tłokiem pompy hamulcowej 1 - 1,5 mm, jałowy skok pedału hamulca do chwili zetknięcia się końcówki tłoczyska z tłokiem pompy hamulcowej mierzony na pedale 5 - 8 mm. Ilość płynu hamulcowego w litrach ( pojemność układu) 0,275
przemek
samochód: zastava 750
Imię: Przemek
Rok urodzenia: 1979
Dołączył: 11 Gru 2006 Posty: 243 Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-05-10, 13:06
Greg, dzieki za info, normalnie z nieba mi spadłeś. wygląda na to ze moje hamulce nie funcjonowały dobrze z powodu zbyt duzego luzu tłoczyska. (jakiś centymetr mniej!) :) ech
własnie mi sie dorabia ten trzpien. wygląda na to ze bedzie dobrze. :)
dzieki za pomoc.
samochód: zastava 750
Imię: Grzesiek
Rok urodzenia: 1982 Pomógł: 3 razy Dołączył: 11 Sty 2009 Posty: 567 Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2009-05-10, 18:06
Robię poprawki hamulców u siebie. Jak uzbieram jak skończę opublikuje wszystkie przeróbki razem ze zdjęciami i opisem. Przeróbki to chyba jednak za duże słowo bo większość części jest do tej pory produkowana.
zawi
samochód: zastava 750
Imię: Michał
Rok urodzenia: 1983
Rocznik auta: 1965
Kolor auta: wiśniowy
Dołączył: 07 Mar 2011 Posty: 91 Skąd: Warszawa
Nie. I slusznie patrza na cie jak na wariata - takie rozwiazanie popychaczy szczek to widzialem w hamulcach od Stara :) W maluchu i Zastawie sa normalne tloczki z wystajacym trzpieniem walcowym posiadajacym wyfrezowane naciecie, w ktore maj wejsc blacha szczeki.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum