samochód: fiat 600 multipla
Imię: Adam
Rok urodzenia: 1976
Rocznik auta: 1957
Kolor auta: niebieski
Dołączył: 24 Wrz 2009 Posty: 89 Skąd: śląsk
Wysłany: 2015-01-29, 16:41 Panele podlogowe
j.w. prawdopodobnie nadaja sie do wymiany lub regeneracji.
Para nowych tylnych paneli na necie kosztuje 750 euro.
Znalazlem kontakt do niejakiego Tomka z Olawy (kolo Wroclawia) dorabianie czesci blacharskich (tomekblacharz)
Czy ktos korzystal z jego uslug i czy jest warty polecenia?
- cenowo wydaje sie ok, posylasz mu zuzyte elementy i on na tej podstawie dorabia nowe.
Jesli bedzie w stanie dorobic te elementy to pozwoli mi to zaoszczedzic troche kasy, jakze potrzebnej na pozostale czesci.
samochód: zastava 750
Imię: Grzesiek
Rok urodzenia: 1982 Pomógł: 3 razy Dołączył: 11 Sty 2009 Posty: 567 Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2015-01-30, 12:32
Zasada jest prosta, w zaleznosci od rolek blache sie albo rozciaga albo sciska.
Dobry fachura jest w stanie nawet bardzo skomplikowany blotnik wykonac na kole angielskim z jednego kawalka blachy. Oczywiscie pomaga sobie wszelkiego rodzaju mlotkami, ksztaltkami, sprawdzianami itd.
Sam bardzo chetnie sie naucze tej "magicznej sztuki" ale z braku czasu nie mam kiedy.
Robilem proste elementy z blachy, ale bez kola angielskiego jest kiepski efekt, chocby nie wiem jak oszlifowal mlotek to i tak slady po nim zostaja.
samochód: zastava 750
Imię: Grzesiek
Rok urodzenia: 1982 Pomógł: 3 razy Dołączył: 11 Sty 2009 Posty: 567 Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2015-01-30, 12:33
Zasada jest prosta, w zaleznosci od rolek blache sie albo rozciaga albo sciska.
Dobry fachura jest w stanie nawet bardzo skomplikowany blotnik wykonac na kole angielskim z jednego kawalka blachy. Oczywiscie pomaga sobie wszelkiego rodzaju mlotkami, ksztaltkami, sprawdzianami itd.
Sam bardzo chetnie sie naucze tej "magicznej sztuki" ale z braku czasu nie mam kiedy.
Robilem proste elementy z blachy, ale bez kola angielskiego jest kiepski efekt, chocby nie wiem jak oszlifowal mlotek to i tak slady po nim zostaja.
samochód: fiat 600 multipla
Imię: Adam
Rok urodzenia: 1976
Rocznik auta: 1957
Kolor auta: niebieski
Dołączył: 24 Wrz 2009 Posty: 89 Skąd: śląsk
Wysłany: 2015-01-30, 13:37
chetnie bym sie pobawil ale mam obawy co bym z tego wyklepal, pozatym musialbym zainwestowac w to kolo angielskie, mlotki, nozyce do blachy plus material i odpady. Nie wiem czy to nie przerosloby kosztow dorobienia tych blach przez kogos kto ma w tym doswiadczenie ;)
samochód: zastava 750
Imię: Paweł
Rok urodzenia: 1970
Rocznik auta: 1966
Kolor auta: plavo nebo Pomógł: 2 razy Dołączył: 28 Mar 2007 Posty: 1016 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2015-01-30, 23:21
Odezwij się do mnie za 2 tygodnie. Jadę na ferie do Szczyrku i wracam ok 15 lutego.
Spróbujemy coś wykombinować.
samochód: fiat 600 multipla
Imię: Adam
Rok urodzenia: 1976
Rocznik auta: 1957
Kolor auta: niebieski
Dołączył: 24 Wrz 2009 Posty: 89 Skąd: śląsk
Wysłany: 2015-02-05, 13:18
slyszalem ze orginalne panele podlogowe sa wykonene z dosc cienkiej blachy i do tego drogie. Wydaje mi sie ze lepszym byloby dorobienie tych paneli- moge wtedy dobrac sobie grubosc blachy, czy tez np. uzyc nierdzewki. Pytanie czy istnieja gdzies rysunki techniczne na ktorych sa zwymiarowane elementy podwozia? Progi, panele podlogowe, nadkola i inne elementy podwozia, na podstawie ktorych mozna by odtworzyc takowe. mam kilka pozycji ksiazkowych ale nie jestem pewien czy sa w nich szczegolowe wymiary, na podstawie ktorych mozna by odtworzyc np. prog czy nadkole. Wiem ze na pewno mozna to zrobic na podstawie starej czesci, co jednak w przypadku jesli jej fizycznie nie mamy.
Jesli macie jakies wspazowki czy tez dostep do rysunkow technicznych multipli lub tez jakies wskazowki gdzie mam tego szukac bylbym wdzieczny.
samochód: zastava 750
Imię: Grzesiek
Rok urodzenia: 1982 Pomógł: 3 razy Dołączył: 11 Sty 2009 Posty: 567 Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2015-02-05, 19:47
Nierdzewke odradzam. Z tego powodu ze stal weglowa i stal nierdzewna maja inny potencjal elektryczny. Co za tym idzie takie polaczenie bedzie powodowac roznice potencjalow - korozja elektrochemiczna... Lepiej zwykonac panele ze zwyklej blachy, a potem dobrze zabezpieczyc antykorozyjne
samochód: zastava 750
Imię: Paweł
Rok urodzenia: 1970
Rocznik auta: 1966
Kolor auta: plavo nebo Pomógł: 2 razy Dołączył: 28 Mar 2007 Posty: 1016 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2015-02-07, 23:50
Potwierdzam. Wymierz swoje panele i podeślij mi prosty rysunek z zewnętrznym wymiarem. Resztę znam. Mogę je wykonać z blachy 1,5mm. W zupełności wystarczą.
Ślij na archicar@o2.pl
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum