Zarejestruj się u nas lub też zaloguj, jeśli posiadasz już konto. 


Poprzedni temat :: Następny temat
alternator od Cienkiego
Autor Wiadomość
Dmoch 


samochód: zastava 750
Imię: Dmoch
Rok urodzenia: 1970
Rocznik auta: 1966
Kolor auta: niebieski
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Maj 2007
Posty: 1080
Skąd: WWL
Wysłany: 2012-07-15, 22:33   

nie wiem, popróbuje to się wypowiem...
 
Greg 


samochód: zastava 750
Imię: Grzesiek
Rok urodzenia: 1982
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 567
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2012-07-16, 22:17   

Jak znajde skany to zapodam na forum charakterystyki prądnicy i alternatora
 
arnold 

samochód: fiat 600
Imię: Arnold
Rok urodzenia: 1989
Rocznik auta: '64
Dołączył: 04 Paź 2012
Posty: 25
Skąd: Gliwce
Wysłany: 2014-07-30, 15:18   

Muszę się was zapytać, czym macie jakieś doświadczenia z innymi alternatorami niż 900. Mocowania nie są problemem, ale myślę o jakimś małym alternatorze z japończyka, lub motocykla, coś żeby miało te kilka amperów więcej niż standardowa prądnica.
 
archicar 
ARCHICAR


samochód: zastava 750
Imię: Paweł
Rok urodzenia: 1970
Rocznik auta: 1966
Kolor auta: plavo nebo
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 1016
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2014-08-01, 02:57   

A czemu nie chcesz z CC900..? Najłatwiej chyba... I tak będzie mieć duuużo więcej amperów niż dinamo.. ;-)
 
arnold 

samochód: fiat 600
Imię: Arnold
Rok urodzenia: 1989
Rocznik auta: '64
Dołączył: 04 Paź 2012
Posty: 25
Skąd: Gliwce
Wysłany: 2014-08-01, 13:57   

Zastanawiam się nad tymi problemami z regulacją, bo alternator jest dość spory. Patrzę na zdjęcia i nie potrafię sobie tego zobrazować.
 
administrator 
Administrator

samochód: zastava 750
Dołączył: 11 Gru 2006
Posty: 318
Skąd: tam gdzie kozy kują
Wysłany: 2014-08-04, 20:26   

jak się podłącza ten alternator od CC900 do "krwiobiegu" ? Likwiduje się puszkę regulatora? Jakoś nie mogę sobie tego wyobrazić.
 
arnold 

samochód: fiat 600
Imię: Arnold
Rok urodzenia: 1989
Rocznik auta: '64
Dołączył: 04 Paź 2012
Posty: 25
Skąd: Gliwce
Wysłany: 2014-08-04, 20:54   

Regulator jest w alternatorze. Przez przewód z kontrolki idzie wzbudzenie a przewód 30 podlaczasz pod alternator i jazda.
 
Dmoch 


samochód: zastava 750
Imię: Dmoch
Rok urodzenia: 1970
Rocznik auta: 1966
Kolor auta: niebieski
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Maj 2007
Posty: 1080
Skąd: WWL
Wysłany: 2014-08-04, 22:55   

Zgadzam się, to łatwe. Puszkę wtedy można sobie zostawić albo przerobić jako schowek na żarówki:)
 
archicar 
ARCHICAR


samochód: zastava 750
Imię: Paweł
Rok urodzenia: 1970
Rocznik auta: 1966
Kolor auta: plavo nebo
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 1016
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2014-08-05, 00:30   

Czerwony gruby kabel od rozrusznika do altka na śrubę. Czerwony cienki kabelek od lampki (dinamo / generatore) zarabiasz płaskim konektorkiem i wtykasz altkowi w zadek (B+ bodaj) = to kontrolka ładowania. I wsjo!
Puszkę reglera won.
 
arnold 

samochód: fiat 600
Imię: Arnold
Rok urodzenia: 1989
Rocznik auta: '64
Dołączył: 04 Paź 2012
Posty: 25
Skąd: Gliwce
Wysłany: 2014-08-11, 17:08   

Chodzi mi tylko, jak jest z tym nieszczęsnym miejscem? Bardzo tak bardzo mało miejsca jest na regulację naciągu?
 
Dmoch 


samochód: zastava 750
Imię: Dmoch
Rok urodzenia: 1970
Rocznik auta: 1966
Kolor auta: niebieski
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Maj 2007
Posty: 1080
Skąd: WWL
Wysłany: 2014-08-12, 12:54   

jest ciasno, w zasadzie albo szlifujesz korpus żeby mieć minimalną regulację albo dobierasz idealnie pasek. Ja zakładałem u siebie na próbę to nawet świeca się opierała o obudowę, no ale jak długo nie trzeba nic regulować to ładowanie jest świetne i wygląda to dość zgrabnie. Idealna prądnicą jest ta zastosowana w Jagst 770. Prądu starcza na wszystko i nie trzeba się bawić w żadne przeróbki. Ale o takie coś trudno, lepiej od razu próbować kupić oryginalny alternator z jugolandu.
 
Greg 


samochód: zastava 750
Imię: Grzesiek
Rok urodzenia: 1982
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 567
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2014-08-15, 10:43   

Jezdzilem chwle na alternatorze z Pandy. Regulacja jest taka sama jak do pradnicy.
Kwestia doboru odpowiedniego paska na silnik i potem regulacji podkladkami dystansowymi na kole pasowym pompy wody. Teraz nie powinno byc problemu z doborem dlugosci paskow.
 
arnold 

samochód: fiat 600
Imię: Arnold
Rok urodzenia: 1989
Rocznik auta: '64
Dołączył: 04 Paź 2012
Posty: 25
Skąd: Gliwce
Wysłany: 2014-08-15, 10:49   

mówisz o Pandzie I?
 
Greg 


samochód: zastava 750
Imię: Grzesiek
Rok urodzenia: 1982
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 567
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2014-08-15, 11:42   

Tak o Pandzie I, to jest to samo co Seat Marbella, przez chwile ten silnik byl tez w pierwszej generacji Ibizy.
 
arnold 

samochód: fiat 600
Imię: Arnold
Rok urodzenia: 1989
Rocznik auta: '64
Dołączył: 04 Paź 2012
Posty: 25
Skąd: Gliwce
Wysłany: 2014-08-16, 13:46   

Wydaje mi się że dla 900 lub 850 i tak będą podobne do cienkiego.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Ładowanie strony... proszę czekać!
Template TeskoGreen v 0.1 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne