samochód: zastava 750
Imię: Bartek
Rok urodzenia: 1980
Rocznik auta: 1967
Kolor auta: Czerwony Pomógł: 2 razy Dołączył: 01 Mar 2007 Posty: 451 Skąd: Gryfino / Szczecin
Wysłany: 2014-02-15, 19:14
Ale retro?
Hamer_mocne
samochód: zastava 750
Imię: Mikołaj
Rok urodzenia: 1987
Dołączył: 25 Sty 2014 Posty: 70 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-02-16, 10:54
Tak, przecież nie włożę jakiś nowoczesnych felg do pięćdziesięcioletniego auta. Zastawka jest mocno poprzerabiana, nie ma co wydziwiać z oryginałem. A jak to wszystko wyjdzie to się okaże. Powoli do przodu, już jeździ i hamuje
samochód: zastava 750
Imię: Grzesiek
Rok urodzenia: 1982 Pomógł: 3 razy Dołączył: 11 Sty 2009 Posty: 567 Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2017-01-19, 21:17
Mam dostęp do pieca próżniowego jak i konwencjonalnego.
Jak coś to proszę pisać na priv.
Blacha nie do ulepszania cieplnego, a stal sprężynowa lepiej się sprawdzi.
samochód: zastava 750
Imię: Mario
Rok urodzenia: 1976
Dołączył: 17 Sty 2009 Posty: 181 Skąd: małopolskie/śląskie
Wysłany: 2017-01-19, 22:38
Greg napisał/a:
Mam dostęp do pieca próżniowego jak i konwencjonalnego.
Jak coś to proszę pisać na priv.
Blacha nie do ulepszania cieplnego, a stal sprężynowa lepiej się sprawdzi.
ale czy stal sprężynowa da się wygiąć/uformować ?
czy nie pęknie ??
czy tak się nazywa i po wygięciu operacje cieplne nadadzą jej właściwości sprężystych?
samochód: zastava 750
Imię: Grzesiek
Rok urodzenia: 1982 Pomógł: 3 razy Dołączył: 11 Sty 2009 Posty: 567 Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2017-01-20, 20:35
Każda stal da się formować, pod warunkiem że będzie po odpowiedniej obróbce cieplnej.
Stal sprężynową formuje się w stanie "zmiękczonym" potem poddaje się obróbce cieplnej.
samochód: zastava 750
Imię: Mario
Rok urodzenia: 1976
Dołączył: 17 Sty 2009 Posty: 181 Skąd: małopolskie/śląskie
Wysłany: 2017-01-21, 13:44
Greg napisał/a:
Każda stal da się formować, pod warunkiem że będzie po odpowiedniej obróbce cieplnej.
Stal sprężynową formuje się w stanie "zmiękczonym" potem poddaje się obróbce cieplnej.
Żeby to się do czego nadawało, to po uformowaniu sprężyny trzeba ją hartować, a potem wykonać odpuszczanie.
Bez obróbki cieplnej ten materiał jest bardzo miękki i nie będzie spełniał swojej funkcji.
to już wiem...
ale czy taka taśma jak się nazywa sprężynowa to kupujesz ją w postaci zmiękczonej do uformowania i następnie hartujesz i odpuszczasz...
czy kupujesz stal sprężynową która jest juz twarda i sprężysta i samemu poprzez obróbkę cieplną trzeba ją zmiękczyć do uformowania i dopiero hartować i odpuszczać....??
bo twarda pęknie podczas gięcia
próbowałem na sprężynie ze starego zegara i "pyk" ...
samochód: zastava 750
Imię: Grzesiek
Rok urodzenia: 1982 Pomógł: 3 razy Dołączył: 11 Sty 2009 Posty: 567 Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2017-01-21, 19:47
Powinna być w formie zmiękczonej. Jak będziesz kupował poproś o certyfikat na materiał.
Jak mi podeślesz ten certyfikat to będę w stanie wszystko powiedzieć. W jakim stanie jest aktualnie i co z nią dalej zrobić.
Link który podałem jest właśnie do tego gatunku stali.
samochód: zastava 750
Imię: Mario
Rok urodzenia: 1976
Dołączył: 17 Sty 2009 Posty: 181 Skąd: małopolskie/śląskie
Wysłany: 2017-01-25, 16:22
Greg napisał/a:
Powinna być w formie zmiękczonej. Jak będziesz kupował poproś o certyfikat na materiał.
Jak mi podeślesz ten certyfikat to będę w stanie wszystko powiedzieć. W jakim stanie jest aktualnie i co z nią dalej zrobić.
Link który podałem jest właśnie do tego gatunku stali.
PS: na co dzień zajmuję się tego typu tematami...
Grzegorz - proszę Cię ... jaki certyfikat
pani na obsłudze klienta zechce rozmawiać jak zamówisz przynajmniej paletę materiału ...
a najlepiej ciężarówkę by wysłała pod dany adres....
wtedy można zawracać jej "cztery litery" o certyfikaty :)
co mam jej powiedzieć że potrzebuje 50cm na sprężynki ...
wysmieje mnie ...
samochód: zastava 750
Imię: Grzesiek
Rok urodzenia: 1982 Pomógł: 3 razy Dołączył: 11 Sty 2009 Posty: 567 Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2017-01-25, 16:40
No nie proszę cie...bo każda huta daje atest na to co wykonała.
Ale mniejsza z tym, w polskich normach od lat nie siedzę.
Według mnie to powinna być "plastelina" 241 HB.
Sprawdzę co norma mówi na temat stanu dostawy.
Ten link to nie jest nic innego niż to co ja kilka postów wcześniej wkleiłem.
samochód: zastava 750
Imię: Mario
Rok urodzenia: 1976
Dołączył: 17 Sty 2009 Posty: 181 Skąd: małopolskie/śląskie
Wysłany: 2017-01-25, 20:02
Greg napisał/a:
No nie proszę cie...bo każda huta daje atest na to co wykonała.
Ale mniejsza z tym, w polskich normach od lat nie siedzę.
Według mnie to powinna być "plastelina" 241 HB.
Sprawdzę co norma mówi na temat stanu dostawy.
Ten link to nie jest nic innego niż to co ja kilka postów wcześniej wkleiłem.
no ja wiem
ale nie będę gadał z kimś kto mnie olewa
szkoda czasu i nerwów
jak bardziej ogarniasz temat to na pewno wyczaisz lepszy klimat do zamówienia....
poza tym wiele jest takich firm typu laptop-biuro-sekretarka
a reszta opiera się o zamówienie-marża-transport do klienta...
sęk w tym aby znaleźć odp materiał w poważnej firmie....
nie mam styczności z tym tematem na codzień więc na pewno łatwiej ci będzie to ogarnąć
samochód: zastava 750
Imię: Grzesiek
Rok urodzenia: 1982 Pomógł: 3 razy Dołączył: 11 Sty 2009 Posty: 567 Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2017-01-26, 16:11
Materiał jest ok. Trzeba przed obróbka cieplna wywiercić otwory na mocowanie, potem wykonać obróbkę plastyczną na odpowiedni kształt. Następnie obróbka cieplna. Po tym powinno działać jak prawdziwa sprężyna.
Na weekendzie będę miał więcej czasu to przeglądnę papiery.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum