Zarejestruj się u nas lub też zaloguj, jeśli posiadasz już konto. 


Poprzedni temat :: Następny temat
Rajd weteranów Szos
Autor Wiadomość
Greg 


samochód: zastava 750
Imię: Grzesiek
Rok urodzenia: 1982
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 567
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2013-05-13, 20:06   

Tak bede malowal.
Mam wszystko co trzeba do roboty wlacznie z piaskarka. Szukam cos w stylu tego koloru FIAT 472, lub FIAT 451, ciezko teraz okreslic bo ogladam to na laptopie wiec wiadomo ze to nie te same kolory co na aucie. Jestem w trakcie. To bedzie grubszy projekt, teraz po przeprowadzce mam dostep do ogrzewanego garazu, wiec temat juz idzie od zimy. Ogladalem juz kolory dostepne w lakierni i juz wiem ze nie bedzie latwo z doborem lakieru. W ostatnio sobote byla dobra pogoda wiec pol dnia chodzila piaskarka.
W miare mozliwosci bede staral sie cos umieszczac na forum.
 
Dmoch 


samochód: zastava 750
Imię: Dmoch
Rok urodzenia: 1970
Rocznik auta: 1966
Kolor auta: niebieski
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Maj 2007
Posty: 1080
Skąd: WWL
Wysłany: 2013-05-13, 22:33   

Greg napisał/a:
Tak bede malowal.
Mam wszystko co trzeba do roboty wlacznie z piaskarka. Szukam cos w stylu tego koloru FIAT 472, lub FIAT 451, ciezko teraz okreslic bo ogladam to na laptopie wiec wiadomo ze to nie te same kolory co na aucie. Jestem w trakcie. To bedzie grubszy projekt, teraz po przeprowadzce mam dostep do ogrzewanego garazu, wiec temat juz idzie od zimy. Ogladalem juz kolory dostepne w lakierni i juz wiem ze nie bedzie latwo z doborem lakieru. W ostatnio sobote byla dobra pogoda wiec pol dnia chodzila piaskarka.
W miare mozliwosci bede staral sie cos umieszczac na forum.


fotografuj i koniecznie się podziel w trakcie bądź na koniec przebiegiem i wynikami:)
 
archicar 
ARCHICAR


samochód: zastava 750
Imię: Paweł
Rok urodzenia: 1970
Rocznik auta: 1966
Kolor auta: plavo nebo
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 1016
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2013-05-13, 22:35   

472 to jest to co mam na swojej Fići.... Azzurro Celeste / Plavo Nebo

Chciałem wkleić fotkę ale nie da rady....

Adminie...


wywala taki napis:


Niestety Limit na wszystkie załączniki na tym forum został przekroczony. Proszę skontaktować się z administratorem forum.


wklejam przez elektrodę:

 
Greg 


samochód: zastava 750
Imię: Grzesiek
Rok urodzenia: 1982
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 567
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2013-05-14, 19:33   

Na laptopie kolory sa do d.... musze to sprawdzic na drugim komputerze stacjonarnym.
Archicar czym malowales? Akrylem czy baza + clar ?
Na chwile obecna mam za duzo tematow na glowie, wiec na razie beda tylko jakies szczatkowe informacje i zdjecia. Plan jest taki zeby przez zime jak sie skonczy okrez z remontami ( co jest malo prawdopodobne bo mam dostep do garazu z ogrzewaniem) chce zrobic duza aktualizacje strony. Mam juz troche materialow zebrane. Mam juz sporo zdjec. Trwa jeszcze etap kompletacji elementow.
Chodzi mi terez po glowie modyfikacja ukladu hamulcowego. Mysle tylko i wylacznie o tym ze wzgledow bezpieczenstwa. Oryginalna pompa ma tylko jeden obwod. Wstarczy drobna awaria i po hamulcach. Nie chce robi fuszerki przez pchanie pompy obok akumulatora i dawania wieszaka z malucha... mysle o adaptacji pompy w oryginalne miejsce i modernizacji zbiornika na plyn aby zasilal dwa obwody.
 
MAD_DOGG 


samochód: fiat 600
Imię: mad_dogg
Rok urodzenia: 1979
Dołączył: 30 Mar 2012
Posty: 32
Skąd: Łódź
Wysłany: 2013-05-14, 21:12   

Greg, będę niedługo ściągał pompę dwuobwodową od Yugo, taką z bocznym mocowaniem, o taką:



Trzeba trochę pomodzić, archicar już to kiedyś opisywał na tym forum, ale to jedyne sensowne wyjście.
Kosztuje ok 200zł + 50 wysyłka, która rozkładając się na dwie osoby będzie zawsze niższa. Pomyśl.
 
Greg 


samochód: zastava 750
Imię: Grzesiek
Rok urodzenia: 1982
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 567
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2013-05-15, 21:41   

Ja tą pompe znalazlem za 83 zl.
Jest kilku producetow, problem jest tylko z dostepnoscia, albo az z dostepnoscia...
Zastanawia mnie jej dlugosc czy nie bedzie zawadzac...
Taka pompa da rade zasilic ogolnie dostepne cylinderki fiatowskie.
Trzeba sie tylko troche pobawic z trojnikiem zeby zasilic automat stopu.
 
archicar 
ARCHICAR


samochód: zastava 750
Imię: Paweł
Rok urodzenia: 1970
Rocznik auta: 1966
Kolor auta: plavo nebo
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 1016
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2013-05-15, 22:22   

Ja te pompy swego czasu kupowałem w Serbii. Grosze to kosztowało. Mało kto to używał, bo one występowały tylko w 2 autach. Zastava 750(850) i Zastava 850K i 900AK (busik).
Oczywiście były także stosowane w Abarth 'ach 850TC i 1000TC u Włochów.
Do tej pompy były zakładane tarcze z Fiata 127 (Yugo45) z zaciskami takimi samymi jak w Z-1100 czy 127 czy Yugo45 a nawet Fiat 125p. ale tylko do busików 850 i 900 AK
Garbata w wersji z silnikiem 850 oraz 750Special miała montowaną taką pompę od roku 1979. Do kompletu zakładano do niej komplet cylinderków hamulcowych identycznych jak w Fiacie 850 Std. czy 126K, FL, EL.
Muszą się zgadzać pojemności.

Ciśnieniowy włącznik świateł stopu to porażka. Można się pobawić w montaż maluchowskiego elektrycznego, choć to małe kundlonko. Bezpieczeństwo jednak znacznie wyższe.

Taka pompa istotnie kosztuje od 60 do 100 zł- ale tylko w przeliczeniu. Znacznie taniej w Serbii. Jak ktoś jedzie tam na wakacje, to odwiedzić pierwszy lepszy sklep Auto delova i zapytać o dvokrużni glavni kocioni cilindar za Fiću "osamstopedeset". Będzie git.
Niestety hurtownie w nosie mają jednostkowe zamówienia. Nie opyla im się. Narzut jaki muszą dać aby się opylało, winduje cenę pod 200zł,-. Bez sensu.


Aha...

Nie pasuje do zwykłej Fići. Rzeźba z mocowaniami. Ona się zmieści ale ma węższy rozstaw śrub mocujących. Trzeba wykonać nowe otwory i dać nowe szpilki w odpowiednich miejscach. Krótszy był także popychacz. Jednym słowem rzeźba.. ale da się... ;-)

Sama pompa ma te same parametry co pompa Fiata 126, 127, Panda MkI, Seat 850, 133 i Marbella.

Jeśli pojadę w tym roku do Jugo.. dam znać kiedy i kto chce temu przywiozę.

Pozdravki



http://static.kupindoslik..._XL_7028565.jpg


http://obrazki.elektroda...._1320629606.jpg
 
MAD_DOGG 


samochód: fiat 600
Imię: mad_dogg
Rok urodzenia: 1979
Dołączył: 30 Mar 2012
Posty: 32
Skąd: Łódź
Wysłany: 2013-05-16, 18:17   

No tak, ja je najtaniej znalazłem na niemieckim ebayu. W Polsce obdzwoniłem kilka sklepów i hurtowni ale wszędzie mówili że już niedostępne. Greg, gdzie znalazłeś? Może być na maila.
 
Greg 


samochód: zastava 750
Imię: Grzesiek
Rok urodzenia: 1982
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 567
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2013-05-16, 18:19   

Mnie chodzi tylko i wylacznie o bezpieczenstwo.
To ze inny rozstaw szpilek to dla mnie nie problem.
Jak nie uda mi sie tej pompy kupic to zainstaluje inna. To tylko kwestia odpowiedniego mocowania, ale z tym sobie poradze. Oryginalny zbiorniczek na plyn troche trzeba bedzie przerobic... ale i na to juz mam pomysl
Co do cisnieniowych wylacznikow stopu to nie mam z nimi duzego doswiadczenia.
Rzezby robic nie chce wszystko ma wygladac na fabryczny montaz.
 
archicar 
ARCHICAR


samochód: zastava 750
Imię: Paweł
Rok urodzenia: 1970
Rocznik auta: 1966
Kolor auta: plavo nebo
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 1016
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2013-05-19, 23:57   

Ciśnieniowe włączniki stop występowały także w syrenach, warszawach, żukach i nysach.
Można jeszcze kupić w GS'ach i starszych sklepach z częściami.
 
Greg 


samochód: zastava 750
Imię: Grzesiek
Rok urodzenia: 1982
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 567
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2013-05-20, 19:18   

Ja pamietam ze takie wlaczniki byly stosowane w systemach pneumatycznych w ciezarowkach i autobusach, nie orientuje sie czy do hydrauliki sa te same czy inne.
Stare sklepy z czesciami kojarza mi sie z rodzima produkcja rzemieslnicza, a ta nie oszukujmy sie byla fatalna...
 
archicar 
ARCHICAR


samochód: zastava 750
Imię: Paweł
Rok urodzenia: 1970
Rocznik auta: 1966
Kolor auta: plavo nebo
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 1016
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2013-05-21, 08:59   

Tak tak... ale różne były te włączniki. Witz w tym, że te z ciężarówek miały inną sprężynę wewnątrz. W osobówce trzeba użyć niemal dwukrotnie większej siły nacisku na pedał hamulca aby w nich się zwarło. I to problem bo przy lekkim hamowaniu nie zaświecą się stopy.. ;-(
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Ładowanie strony... proszę czekać!
Template TeskoGreen v 0.1 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne