Zarejestruj się u nas lub też zaloguj, jeśli posiadasz już konto. 


Poprzedni temat :: Następny temat
Zastawa
Autor Wiadomość
pieczar 

samochód: zastava 750
Imię: Pawel
Rok urodzenia: 1987
Dołączył: 08 Lis 2011
Posty: 26
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-01-29, 12:26   Zastawa

Koledzy coś takiego znalazlem jakby kogoś interesowało pierwszy raz taka widzę to oryginał?

http://tablica.pl/oferta/...html#5f01f533cb
 
Greg 


samochód: zastava 750
Imię: Grzesiek
Rok urodzenia: 1982
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 567
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2014-01-29, 12:43   

Kiedys taka byla do sprzedania w okolicach Krakowa...
 
Dmoch 


samochód: zastava 750
Imię: Dmoch
Rok urodzenia: 1970
Rocznik auta: 1966
Kolor auta: niebieski
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Maj 2007
Posty: 1080
Skąd: WWL
Wysłany: 2014-01-29, 14:44   

Rzeczywiście ciekawe znalezisko, nie było tego dużo a na pewno nie w Polsce. Oferta do okazji nie należy bo sprzedający wie co ma.
Archicar temat dla Ciebie jako konesera:) ale z tego co wiem juz jednego masz podobnego ( no ale Fiata a nie Zastavę :) ).
 
archicar 
ARCHICAR


samochód: zastava 750
Imię: Paweł
Rok urodzenia: 1970
Rocznik auta: 1966
Kolor auta: plavo nebo
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 1016
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2014-01-30, 19:20   

Ano! Mam Fiata 900T.

Ale najpierw trochę historii...

Fiat 600T bo tak nazywał się protoplasta był w zasadzie rozwinięciem Fiata 600D Multipla. Pierwsze 600T powstało już w 1962r i było delikatnie powiększoną wersją Coriasco Furgoncino, bazującego na Multipli autka ze zmienionym tyłem.

Coriasco Multipla 600D:




W 1961r, Coriasco posłużył do opracowania nowego nieco większego pojazdu o nazwie Fiat 600T znanego także jako Fiat tipo 200A. W 1961r wóz był już gotowy. Początkowo Fiat 200A / 600T wykorzystywał kompletną płytę podłogową Multipli w niemal niezmienionym kształcie z oryginalnym silnikiem o poj. 767cc i 4 biegową skrzynią biegów o przełożeniu głównym 8:43.
Pierwsza wersja tego auta wyglądała tak:

Fiat 600T (Coriasco) 1961:



Wersja druga, z nieco zmienionym przodem i tyłem pojawiła się w 1963r:

Fiat 600T (200A1) z 1963r:




W tym momencie licencję na produkcję dostała Zastava. Model nazwano Zastava 430. Był to klon Fiata 600T. Silnik 767cc (27KM), prawoobrotowy jak w Z-750, zawieszenia jak w F600 Multipla z 4 bębnami. De facto tożsamy z Fiatem 200A1 - 600T II generacji.



Auto to Zastava produkcję rozpoczęła w 1964r w Zavodi Crvena Zastava Komercijalna vozila-SOMBOR (najpierw montaż CKD) i ciągnęła ją dłużej niż Fiat bo aż do 1975r. W 1965r Fiat wdrożył do produkcji model 850T. Był to w istocie stary 600T jednak ze zmodernizowanym układem jezdnym i napędowym. W tył auta w budowano kompletny zespół napędowy Fiata 850 z silnikiem o poj. 843cc (33KM) i 4 biegową w pełni zsynchronizowaną skrzynią biegów. Silnik lewoobrotowy przesunięty w komorze silnika był w lewo o 7cm. Wstawiono chłodnicę od Fiata 850, nieco szerszą (o 7cm) z hermetycznym układem chłodzenia. W kabinie zastosowano kolumnę kierownicy z przełącznikiem zespolonym do Fiata 850.



Fiat 850T ad 1965:



W tym także miejscu dokonuje się absolutny rozdział w produkcji Fiata i Zastavy. Od tego modelu wszystkie Fiaty będą wykorzystywać lewoobrotowy zespół napędowy i tylne zawieszenie Fiata 850 a Zastavy prawoobrotowy zespół napędowy, zawieszenie i układ chłodzenia modelu Z-750. W Fiatach począwszy od modelu 900E stosowano także zmodernizowaną (okropną!) deskę rozdzielczą z zegarami Fiata 127 MkII podczas gdy Zastava do końca produkcji stosowała zestaw wskaźników Fiata 600T, uzupełniony tylko o termometr.
W 1966r Fiat przedstawił kolejną wersję modelu pod nazwą Fiat 850 Pullmino. Była to alternatywna dla Multipli wersja osobowa o pojemności 7 osób.
Wóz miał zmieniony przód z grillem i reflektorami pochodzącymi z Fiata 1300/1500.

Fiat 850 Pullmino:





Ten model pozostał w produkcji aż do 1972r. Po pojawieniu się na rynku Fiata 127 i 126 postanowiono znów go odświeżyć. Powstał Fiat 900T z nowym przodem i silnikiem o pojemności 903cc (pochodzącym z Fiata 850 Sport Coupe . symbol 100GBC000) i mocy 47KM. Silnik oczywiście lewoobrotowy. Samochód dostał nowy pas przedni, nowy dach, powiększono szybę przednią.



W 1977r w Zastavie powstał model 435K - z nowym silnikiem o poj. 848cc. Silnik ten jednak nie pochodził z Fiata 850. Była to autorska konstrukcja Zastavy a ściślej powiększony silnik 767cc. W Zastavie 435 inaczej niż w Fiacie 850T był on montowany centralnie wykorzystywał tę samą chłodnicę co 430K i zwykła Z-750 oraz wciąż zawieszenie Fiata 600Multipla z 4 bębnami i wahaczami tylnymi tymi samymi co w Z-750.
Pojawił się także nowy dach i nowa "twarz" z kwadratowymi reflektorami.

Zastava 435K:




Od włoskiego Fiata 900T różnił się nie tylko zespołem napędowym i tylnym zawieszeniem. Przeniesiono np koło zapasowe spod deski rozdzielczej pod spód auta, wprowadzono dwuobwodowy układ hamulcowy, klamki drzwi z modelu Z-750. Jugosłowiańska wersja miała także wciąż chromowane zderzaki.
Zastava 435 produkowana była w dwóch wersjach nadwoziowych:
435K - Kombi:



435F - Pickup:
Niestety nie mam zdjęcia Zastavy.


Zmiany pojawiły znów w 1983r kiedy do produkci weszło Yugo 45. Wprowadzonbo do produkcji model Zastava 900K oraz wersje pokrewne (900AK, 900AF, 900F pikap, 900AL - lux). Od poprzednika różniły się silnikiem o poj. 903cc pochodzącym z Yugo 45 lecz o ograniczonej do 39KM mocy. Wprowadzono hamulce tarczowe z Z-1100 na przedniej osi. Zmianom uległ także tył auta - zamontowano większe prostokątne lampy zespolone.
Samochód ten zyskał wygląd produkowanego od 1980r Fiata 900 Panorama.

Fiat 900 Panorama:






ZaSTAVA 900 AK:






Fiat produkcję tych busików zakończył w 1986r.
Zastava produkował je aż do roku 2000. Oficjalnie do 1989r. Później kraj ogarnęła pożoga wojenna. Po wojnie wskrzeszono na moment produkcję w Somborze. Samochodów wyprodukowano jednak już niewiele, prawdopodobnie składano je z części wyprodukowanych jeszcze przed wojną. W tej fabryce produkowano także same gołe karoserie do Zastavy 750, aż do wyczerpania części magazynowych. Sprzedawane były jako część zamienna.


Fiat 900 był produkowany w wielu wariantach, np minicamper pod nazwą Amigo lub Pandora. Oferowany był głównie w Wielkiej Brytanii. Miał podnoszony dach a'la VW Westfalia.

Zdjęcia mojej 900ki podłączę później...
 
Greg 


samochód: zastava 750
Imię: Grzesiek
Rok urodzenia: 1982
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 567
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2014-01-31, 12:39   

Fiat 850 Pullmino - gdzies to ostatnio widziale stojace w krzakach. Nie moge sobie przypomniec w ktorym miejsu to widzialem. Nie interesowalem sie tym bo z daleka pomylilem to z innym samochodem
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Ładowanie strony... proszę czekać!
Template TeskoGreen v 0.1 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne