Zarejestruj się u nas lub też zaloguj, jeśli posiadasz już konto. 


Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: Dmoch
2014-08-07, 00:40
bLOK SILNIKA - kUPIĘ
Autor Wiadomość
Detpoll 


samochód: fiat 600
Imię: Jozef
Rok urodzenia: 1983
Dołączył: 09 Wrz 2013
Posty: 9
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-06-06, 14:58   bLOK SILNIKA - kUPIĘ

kUPIĘ BLOK SILNIKA GOŁY - EWENTUALNIE Z TŁOKAMI - POJ. 767CM3 - BEZ FILTRA BOCZNIKOWEGO MODEL.

dZIĘKUJĘ
 
SŁAWOL 600 

samochód: fiat 600
Imię: Sławek
Rok urodzenia: poniżej 1970
Dołączył: 02 Maj 2014
Posty: 13
Skąd: Poznan
Wysłany: 2014-06-09, 16:11   

Witam a jaki masz symbol na bloku 100D . Mam kilka bloków podaje nr 5000 49 250
 
archicar 
ARCHICAR


samochód: zastava 750
Imię: Paweł
Rok urodzenia: 1970
Rocznik auta: 1966
Kolor auta: plavo nebo
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 1016
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2014-06-10, 09:48   

Filtr bocznikowy bez problemu możesz zaślepić płytką na 3 śruby z pojedynczą dość grubą uszczelką. Zastava tak robiła fabrycznie w pewnym okresie. Blokada przepływu załatwia sprawę.
 
Dmoch 


samochód: zastava 750
Imię: Dmoch
Rok urodzenia: 1970
Rocznik auta: 1966
Kolor auta: niebieski
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Maj 2007
Posty: 1080
Skąd: WWL
Wysłany: 2014-06-10, 16:41   

a po co się to zaślepia?
 
Greg 


samochód: zastava 750
Imię: Grzesiek
Rok urodzenia: 1982
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 567
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2014-06-10, 19:09   

Zeby nie stosowac bocznikowego filtra oleju a tylko sam odsrodkowy...co wedlug mnie nie jest najlepszym pomyslem po generalnym remoncie silnika...
 
archicar 
ARCHICAR


samochód: zastava 750
Imię: Paweł
Rok urodzenia: 1970
Rocznik auta: 1966
Kolor auta: plavo nebo
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 1016
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2014-06-10, 20:57   

Generalnie niby nie jest... ale tu trzeba prześledzić zasadę działania tego filtra. Otóż jest to tzw filtr niepełnego przepływu. Generalnie jego istnienie w tym silniku ma nikły sens, ponieważ olej który do niego wpływa i oczyszcza się w nim zostaje wyrzucony bezpośrednio do miski olejowej. To generalnie bez sensu. Owszem, coś tam niby czyści ale to przerost formy nad treścią. Co innego filtr w silnikach 100GL czyli 843cc, 903cc, 899cc itp znanych jako "dziewięćsetki". Tam filtr bocznikowy dostaje tylko olej zassany z dna miski. Jest on podany bezpośrednio do filtra, a dalej, po oczyszczeniu wędruje do układu smarującego silnik. I to ma sens. Silnik jest smarowany czystym, przefiltrowanym olejem. W silnikach Fiata Topolino 5ooC, Fiata 6oo i 6ooD, silnik był smarowany tym co smok zassał z dna miski, choć część tego oleju istotnie wędrowała do filtra bocznikowego. Dlatego właśnie Fiat wprowadził do silnika 100D.000 filtr odśrodkowy, który wraz z postępem w produkcji olejów i coraz wyższą ich jakością został jedynym sensownym urządzeniem filtrującym tych silników. Przy odpowiednio częstej wymianie dobrego oleju, silniki typu 100D.000 bez problemu osiągały przebiegi rzędu 200 - 250tys km. Dla porównania, silniki 100.000 (633cc) miały żywotność o 80tys mniejszą, zaś silniki typu 100G.000 wsławiły się przebiegami dochodzącymi nawet do pół miliona km. Nie dziwi zatem fakt, że Fiat zrezygnował w silnikach typu 100G.000 z filtra odśrodkowego.

Zarówno Fiat, jaki Seat oraz Zastava w pewnym okresie zrezygnowały z filtra bocznikowego celem małego potanienia konstrukcji i uproszczenia obsługi pojazdów. Każdy robił to na swoją modłę. Fiat wprowadził blok silnika z nadlewem w miejscu przylgi montażowej filtra, Seat nie maił w tym miejscu po prostu nic a Zastavy miały najpierw przykręconą do przylgi zaślepkę, która ostatecznie zniknęła w połowie lat 70.


Pozdravki
 
Greg 


samochód: zastava 750
Imię: Grzesiek
Rok urodzenia: 1982
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 567
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2014-06-10, 22:27   

Mam poskladany taki silnik bez bocznikowego filtra oleju, ale jeszcze go nie odpalalem bo nie bylo kiedy. Wszystko zrobione praktycznie na nowych czesciach, z drobnymi wyjatkami. Blok i wal zrobiony na pierwszy szlif. Teraz tylko zalac dobrym olejem i powoli na spokojnie wszystko docierac. Co do silnika 100G to sie zgodze ze odsrodkowego filtra nie maja ale maja standartowy filtr oleju mnotowany po lewej stronie.
 
Dmoch 


samochód: zastava 750
Imię: Dmoch
Rok urodzenia: 1970
Rocznik auta: 1966
Kolor auta: niebieski
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Maj 2007
Posty: 1080
Skąd: WWL
Wysłany: 2014-06-11, 09:06   

Wydaje mi się, że filtr odśrodkowy wyłapuje nieco inny typ zanieczyszczeń niż filtr boczny.
 
archicar 
ARCHICAR


samochód: zastava 750
Imię: Paweł
Rok urodzenia: 1970
Rocznik auta: 1966
Kolor auta: plavo nebo
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 1016
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2014-06-11, 11:20   

Greg napisał/a:
Mam poskladany taki silnik bez bocznikowego filtra oleju, ale jeszcze go nie odpalalem bo nie bylo kiedy. Wszystko zrobione praktycznie na nowych czesciach, z drobnymi wyjatkami. Blok i wal zrobiony na pierwszy szlif. Teraz tylko zalac dobrym olejem i powoli na spokojnie wszystko docierac. Co do silnika 100G to sie zgodze ze odsrodkowego filtra nie maja ale maja standartowy filtr oleju mnotowany po lewej stronie.


Śmiało go odpalaj i używaj. Pamiętajcie, że te silniki projektowano w czasach kiedy najlepszy dostępny olej był dużo gorszy od najtańszego ścierwa dostępnego dziś w hipermarkecie. Tak prawda. Zalewanie tego silnika olejami rzadszymi niż 15W40 nie ma sensu a może przynieść odwrotny skutek. Najlepszy znany mi olej do klasyków to Castrol Classic 20W50. Sprzedawany jest w takich a'la zabytkowych blaszanych bańkach 5L. Słabo dostępny w Polsce ale osiągalny. Używam go od lat. Polecam.
Od biedy można posiłkować się dobrym olejem 20W50 do diesla.

Silniki 100G... nie mają i nigdy nie miały odśrodkowego filtra. Mają po lewej stronie filtr boczny pełnego przepływu, który podaje oczyszczony olej na magistralę smarowania silnika. Odśrodkowy w tym przypadku jest zbędny.
 
Detpoll 


samochód: fiat 600
Imię: Jozef
Rok urodzenia: 1983
Dołączył: 09 Wrz 2013
Posty: 9
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-06-17, 08:40   

SŁAWOL 600 napisał/a:
Witam a jaki masz symbol na bloku 100D . Mam kilka bloków podaje nr 5000 49 250


Tak 100D - w moim niestety złapała korozja w jednym z cylindrów /pomogłby szlif/ ale wolałbym założyć ładny blok na nominalne tłoki.
 
Kwinto 


samochód: zastava 750
Imię: Bartek
Rok urodzenia: 1980
Rocznik auta: 1967
Kolor auta: Czerwony
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Mar 2007
Posty: 451
Skąd: Gryfino / Szczecin
Wysłany: 2014-06-17, 08:45   

Wydaje mi się ze lepiej naprawić swój blok , nigdy nie wiesz co tak naprawdę kupisz
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Ładowanie strony... proszę czekać!
Template TeskoGreen v 0.1 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne