Zarejestruj się u nas lub też zaloguj, jeśli posiadasz już konto. 


Poprzedni temat :: Następny temat
Rysunek multipla
Autor Wiadomość
Kwinto 


samochód: zastava 750
Imię: Bartek
Rok urodzenia: 1980
Rocznik auta: 1967
Kolor auta: Czerwony
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Mar 2007
Posty: 451
Skąd: Gryfino / Szczecin
Wysłany: 2014-06-20, 06:10   Rysunek multipla

http://allegro.pl/fiat-60...4347857059.html
 
Dmoch 


samochód: zastava 750
Imię: Dmoch
Rok urodzenia: 1970
Rocznik auta: 1966
Kolor auta: niebieski
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Maj 2007
Posty: 1080
Skąd: WWL
Wysłany: 2014-06-20, 14:09   

hehe niezłe! najpierw ktoś to ukradł potem schował do szafy zmarł, rodzina wywaliła na śmietnik, wyszperał to sprzedawca makulatury a na końcu fan marki sprzedaje za tysiaka:)
nie dziękuje, aż tak pieprzniety nie jestem hehe
 
Greg 


samochód: zastava 750
Imię: Grzesiek
Rok urodzenia: 1982
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 567
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2014-06-20, 15:10   

Ten co to sprzedaje to wlasnie sie nie zna na tym co sprzedaje.
To jest wlasnie FOTO KOPIA.
Rysunek oryginalny jest rysowany na kalce.
Potem z takiej kalki robi sie poto kopie i przekazuje na produkcje itd.
Oryginalna kalka zawsze jest w archiwum.
Z tego co ja widze to jest to papier, a nie kalka wiec na 100% jest to foto kopia, kolor tez o tym swiadczy. Nikt wtedy nie rysowal kolorowym olowkiem.
 
ovali 

samochód: zastava 750
Imię: piotr
Rok urodzenia: 1971
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 16
Skąd: Łódż
Wysłany: 2014-06-20, 15:17   

Ten co to sprzedaje napisał iż jest to rysunek oryginalny z deski a nie jego fotokopia dzisiejsza czy jakiekolwiek ksero tego co w 56 roku było na desce, co do koloru to wtedy nie rysowano ołówkiem tylko tuszem i piórkiem
 
Greg 


samochód: zastava 750
Imię: Grzesiek
Rok urodzenia: 1982
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 567
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2014-06-20, 21:10   

Ja mialem troche doczynienia z rysunkiem z tamtych lat.
Rysowalo sie w oryginale na kalce tylko po to zeby dalo sie zrobic foto kopie na papierze.
W tamtych czasach oryginalne rysunki byly tylko na kalce.
Dlaczego? bo nie bylo ksero kopiarek i dalo sie powielac tylko na foto powielaczach.
Rysowalo sie tuszem i piorkiem na kalce, bo olowek z czasem znikal z kalki.
Kalki nie wolno bylo skladac, musiala byc w oryginalnym rozmiarze inaczej pekala.
W Polsce taka dokumentacja funkcjonowala jeszcze w latach 80 tych...
 
archicar 
ARCHICAR


samochód: zastava 750
Imię: Paweł
Rok urodzenia: 1970
Rocznik auta: 1966
Kolor auta: plavo nebo
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 1016
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2014-06-21, 12:48   

To zwykła światłokopia (takie dawne ksero), nie wykluczone, że włoska, jednak tylko światłokopia. Nie jest to żaden oryginał zdjęty z deski Dante Giacosy.. ;-)
Takie światłokopie były w każdym warsztacie oferującym przeglad techniczny samochodu. U nas także. Mam takie "fiszki" od malucha, fiata 127, 124 i 125..
Jest to w pewnym sensie rarytas, nie przeczę ale 999PLN to chyba pomyłka..
Ovali zapomniał wstawić przecinka po 99.. ;-)


Pozdravki
 
ovali 

samochód: zastava 750
Imię: piotr
Rok urodzenia: 1971
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 16
Skąd: Łódż
Wysłany: 2014-06-21, 14:24   

w sumie obiecywałem sobie że nie będę wdawał się w mało konstruktywne dyskusje jednak ignorancja niektórych ludzi mnie powala
fiszka (karteczka) to potoczne określenie miniaturyzowanej strony katalogu części na jednej stronie jest zeskanowane kilkadziesiąt -kilkaset stron jest to na folii
na naszych stacjach diagnostycznych wisiały tablice tekturowe z przekrojami i były formatu A2 A1
rysunek techniczny ma to do siebie iż jest opatrzony tabliczką rysunkową ,a ta jest na fotce by każdy widział z kąd pochodzi rysunek i w jakim celu został stworzony szkoda że nie wszyscy o wykształceniu technicznym nie wiedzą o czym piszą jednak pozdrawiam hejterów
poniżej link do źródła pochodzenia
http://www.ebay.it/itm/DI...#ht_4021wt_1107
 
Greg 


samochód: zastava 750
Imię: Grzesiek
Rok urodzenia: 1982
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 567
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2014-06-21, 22:16   

Oryginal = kalka. Bo tylko na kalce rysnowano w tamtych czasach.
Papier to kolejna odbitka z kalki, np do celow produkcyjnych. Foto kopia mogla byc wykonana w biurze konstrukcyjnym lub w fabryce. Ale nie zgodze sie ze jest to oryginal zdjety z deski kreslarskiej. Nie wazne ile kopii sie robilo do celow produkcyjnych, zawsze foto kopia byla w calosci z wszystkimi tabliczkami rysunkowi.
 
ovali 

samochód: zastava 750
Imię: piotr
Rok urodzenia: 1971
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 16
Skąd: Łódż
Wysłany: 2014-06-22, 04:59   

Do produkcji auta każdy detal ma swoją dokumentacie i swój rysunek każdy najmniejszy detal potem dopiero powstaje rysunek kompletnej np. w tym przypadku karoserii następnie robi się to w kilkudziesięciu lub w kilkuset egzemplarzach i trafia to na deski kreślarskie do inżynierów w celu np. nanoszenia poprawek i innych zmian każdy taki rysunek jest podpisany przez inżyniera z biura który na nim pracował , nie myślałem iż takie rzeczy trzeba w ten sposób tłumaczyć ,ale polecam wyjazd do Niemiec do Wolfsburga jest tam takie muzeum połączone z salonami grupy vw nazywa się to autostadt i tam między innymi jest dział powstawania nowego auta-modelu od pomysłu przez projekty i modele z gliny po prototyp.To Ten rysunek który jest na allegro jest rysunkiem z deski mam go w całym tego słowa znaczeniu ponadto co do powstawania rysunków to naprawdę wujek gogle nieraz jest pomocny i w definicji wyrażnie jest napisane iż powstaje na kalce lub papierze.
Niestety nie jest to odręczny rysunek Pana Dante G. tak jak co nie którzy sarkastycznie próbowali sugerować jednak liczę na inteligencję reszty jest to forum traktujące o samochodach , a nie o robótkach ręcznych .
Tak czy inaczej w opisie nie jest nigdzie napisane iż przedmiot jest wystawiony dla forumowiczów z forum zastavy natomiast jeżeli ktoś ma ochotę to zapraszam do mnie w celu oglądnięcia tego jak i innych przedmiotów z mojej kolekcji bądź aut ewentualnie kolekcji odbiorników radiowych do fiata 600 i wtedy dopiero możemy podyskutować
Temat z mojej strony uważam za wyjaśniony ,a zarazem zakończony
 
Kwinto 


samochód: zastava 750
Imię: Bartek
Rok urodzenia: 1980
Rocznik auta: 1967
Kolor auta: Czerwony
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Mar 2007
Posty: 451
Skąd: Gryfino / Szczecin
Wysłany: 2014-06-22, 07:55   

To w związku z tym ze ja go rozpocząłem proszę wszystkich o zakończenie dyskusji .
Pozdrawiam ! Temat zamknięty
 
Greg 


samochód: zastava 750
Imię: Grzesiek
Rok urodzenia: 1982
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 567
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2014-06-22, 09:23   

Na co dzien zajmuje sie dokumentacja techniczna typu rysunki, technologie procesow wytwarzania itd. Nie potrzebuje do tego wojka google. Wiem jak wyglada dystrubucja dokumentacji i jak sie "panuje nad procesem nanoszenia zmian" . Co do tego czy z deski czy nie to nie musisz miec tego zdania co moje. Ale teraz to juz sie troszeczke zaopedziles z tymi setkami kopii i do celow wprowadzania zmia. I tak czy inaczej kazdy ma prawo miec swoje zdanie na dany temat.
 
Dmoch 


samochód: zastava 750
Imię: Dmoch
Rok urodzenia: 1970
Rocznik auta: 1966
Kolor auta: niebieski
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Maj 2007
Posty: 1080
Skąd: WWL
Wysłany: 2014-06-22, 14:44   

nie znam się na dokumentacji motoryzacyjnej ale trochę w życiu takich rysunków przewalałem. podejrzewam że kalka znajduje się w archiwum Fiata. jej cena nie kończyłaby się na trzech cyfrach. Unikalność tego rysunku technicznego polega na tym że dotyczy rzutu który na produkcji bankowo nie był kopiowany w setkach, ma swoje lata historię itp. dodatkowo nie przeczę jego oryginalności ale to już sprawa dla koneserów.
Generalnie przedmiot dla miłośników z fijołem i kasą.
 
archicar 
ARCHICAR


samochód: zastava 750
Imię: Paweł
Rok urodzenia: 1970
Rocznik auta: 1966
Kolor auta: plavo nebo
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 1016
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2014-06-23, 00:45   

Z zawodu jestem architektem i zaczynałem w czasach kiedy xero było jedno w mieście. Światłokopie były na porządku dziennym. Sam pierwsze projekty w ten sam sposób powielałem, niektóre do dziś mam. Tak jak pisze Greg - oryginał to kalka techniczna. Każdy inny rysunek na papierze to odbitka - kopia.
Panie Ovali.. proszę nas nie określać mianem hejterów. My tu tylko określamy stan faktyczny a prawda jest taka że jest to kopia. Nie ma się o co obruszać. Dla mnie może Pan wystawić to i za bańkę i jeśli złapie się ktoś to powinszować sprytu, jednak porządek musi być. Co kopia to kopia co oryginał to oryginał. Ot i tyle... Po co ludzi w błąd wprowadzać..?

Na aukcji Ebay, którą się Pan podpiera napisano, że jest to oryginalny rysunek fazy technicznego projektu samochodu F6oo Multipla w wersji dla straży pożarnej.... itd...
Zgoda, że jest to oryginalny rysunek a nie coś narysowane dziś. Nie mniej jednak nawet na tej aukcji widać, że to światłokopia.

Oryginał leży w Centro Storico Fiat i jest wykreślony czarnym tuszem na kalce technicznej.

Swoją drogą Italiańcy też z ceną pojechali.. no ale tam się też inaczej zarabia...


Heh.. Multipla Vigili Del Fuoco... czadzisko!

Oto i oryginał na żywo:

 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Ładowanie strony... proszę czekać!
Template TeskoGreen v 0.1 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne