Zarejestruj się u nas lub też zaloguj, jeśli posiadasz już konto. 


Poprzedni temat :: Następny temat
skrzynia od cc
Autor Wiadomość
Kwinto 


samochód: zastava 750
Imię: Bartek
Rok urodzenia: 1980
Rocznik auta: 1967
Kolor auta: Czerwony
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Mar 2007
Posty: 451
Skąd: Gryfino / Szczecin
Wysłany: 2014-05-20, 15:21   

Wiem nie ten temat ale skrzynia od CC będzie pasować do silnika od Zasti?
 
archicar 
ARCHICAR


samochód: zastava 750
Imię: Paweł
Rok urodzenia: 1970
Rocznik auta: 1966
Kolor auta: plavo nebo
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 1016
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2014-05-20, 18:21   

Kwinto napisał/a:
Wiem nie ten temat ale skrzynia od CC będzie pasować do silnika od Zasti?


Nie bardzo....

CC900 na pewno nie.. z wiadomych przyczyn... choć przy odrobinie pomyślunku tj. silnik 850cc lub 900cc lewoobrotowy + skrzynia z CC/SC 899 na linkach, umiejętnie wstawiona z tyłu poprzecznie - mogło by być ciekawie. Silnik lewoobrotowy koniecznie bo musi mieć 5 biegów w przód. W tej skrzyni nie ma przekładni hipoidalnej w związku z czym czy w lewo czy w prawo będzie grać cichutko. Pytanie tylko czy będzie... ;-) ?? Nie sprawdzałem. To pomysł tylko teoretyczny. Podobne rozwiązanie miał NSU Prinz 1OOO.

CC700 - podejdzie gabarytowo. Trzeba by zakupić flanszę do łączenia skrzyni 126p z silnikiem 900 (tunerzy mają takie cuda) lub zrobić ją samemu. Wymiary tego można w sieci znaleźć.
Są "kajotesowcy" którzy wkładają te skrzynię do 126p i łączą z silnikiem 899cc z Seja czy CC a nawet 1108 lub 1242 z Punto / Seicento. Skrzyniz a CC700 jest podobnej konstrukcji co 126p ale jest to dosłownie poprawiona skrzynia z Pandy 141 A1 z silnikiem 652cc. Dołożono tylko synchronizator 1 biegu i zmieniono nieco przełożenia.
Skrzynia ta jest sprzężona z silnikiem lewoobrotowym 704cc i wstawiona z przodu auta. Logiczne zatem, że sprzężona z silnikiem prawoobrotowyym i wstawiona z tyłu np Fići czy Malucha, pociągnie auto do przodu wszystkimi czterema biegami.
jest tylko jedno "ale".
Ona ma dyfer hipoidalny przystosowany do obrotów lewych. Przełożyć się go nie da na drugą stronę wałka bo obudowa nie ma miejsca. Można kombinować z obudową z malucha.. ale... nie wszystko pasuje. Poczytajcie np na Fiat & Furious. Są artykuły na ten temat.
Skrzynia z CC700 z silnikiem prawoobrotowym będzie po prostu wyć. Wynika to z charakterystyki natarcia wałka zdawczego na talerzowy w dyfrze. "kajotesowcom" to nie przeszkadza ale do codziennej jazdy się nie nadaje.

Można także pokombinować ze skrzynią ze Skody 130. Jest niestety nieco większa od skrzyni Fiata 600 ale za to ma V biegów. Kamienie pasują.. półosie wejdą jak ulał...
Trzeba tylko pokombinować z uszczelnieniem półosi. Za to skrzynia jest prawoobrotowa i po okiełznaniu tematu połączenia z fiatowskim silnikiem oraz jej podwieszeniu do nadwozia, odwzajemni się ciszą, ekonomią i dłuuugimi biegami.. ;-) O takiej przeróbce także w sieci znajdziecie. Tę skrzynię do Malucha wkładają.. w Fići bez problemu moim zdaniem.
Ja przymierzam się do zastosowania takowej w busiku 900T wraz z silnikiem 900cc. Oryginalna słabo jeździ... na trasach.. ;-)
 
Dmoch 


samochód: zastava 750
Imię: Dmoch
Rok urodzenia: 1970
Rocznik auta: 1966
Kolor auta: niebieski
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Maj 2007
Posty: 1080
Skąd: WWL
Wysłany: 2014-09-09, 07:08   

przeniosłem do nowego wątku
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Ładowanie strony... proszę czekać!
Template TeskoGreen v 0.1 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne