samochód: zastava 750
Imię: Paweł
Rok urodzenia: 1970
Rocznik auta: 1966
Kolor auta: plavo nebo Pomógł: 2 razy Dołączył: 28 Mar 2007 Posty: 1016 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2013-05-27, 16:24
Mam!
200zł,- z wysyłką na podany adres.
To komplet ze sworzniami, pierścieniami, seegerami i oczywiście tłokami.
piotr w
samochód: zastava 750
Imię: piotr
Rok urodzenia: 1980
Rocznik auta: 1964
Dołączył: 02 Lis 2014 Posty: 56 Skąd: krosno
Wysłany: 2014-12-10, 00:37
A tutaj parę fotek z remontu mojego silnika
przed
i po
Zakres wykonanych prac to szlif cylindrów , wału ,planowanie głowicyi oczywiście cała kosmetyka + uszczelnienia .
samochód: zastava 750
Imię: Dmoch
Rok urodzenia: 1970
Rocznik auta: 1966
Kolor auta: niebieski Pomógł: 2 razy Dołączył: 21 Maj 2007 Posty: 1080 Skąd: WWL
Wysłany: 2014-12-10, 10:48
Prezentuje się świetnie, jaki koszt?
piotr w
samochód: zastava 750
Imię: piotr
Rok urodzenia: 1980
Rocznik auta: 1964
Dołączył: 02 Lis 2014 Posty: 56 Skąd: krosno
Wysłany: 2014-12-10, 21:20
Koszt
-szlifowanie cylindrów, wału, planowanie głowicy i poskładanie dołu silnika wraz z gwarancją --1500zł
-uszczelki silnika 180zł+ 2 simeringi 30zł
-komplet panewek 300zł
-tłoki i pierścienie miałem swoje.
-malowanie proszkowe 100zł
-kable wys.napięcia 30zł
-kopułka 30zł
A mogłem kupić silnik na chodzie za 1000zł w pakiecie z autem.
Tylko ten silnik za 1000zł też nie wiadomo w jakim stanie jedyny jego plus to taki że podobno palił.
samochód: zastava 750
Imię: Grzesiek
Rok urodzenia: 1982 Pomógł: 3 razy Dołączył: 11 Sty 2009 Posty: 567 Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2014-12-10, 22:49
300 zl za panewki? czemu tak drogo ?
180 zl za uszczelki silnika to tez wedlug mnie sporo...
Ten filtr paliwa bedzie przeszkadzal w tym miejscy co jest teraz, lepiej przeniesc go zaraz za zbiornik z paliwem
samochód: zastava 750
Imię: Paweł
Rok urodzenia: 1970
Rocznik auta: 1966
Kolor auta: plavo nebo Pomógł: 2 razy Dołączył: 28 Mar 2007 Posty: 1016 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2014-12-10, 23:13
Wcale nie tak drogo. Komplet panewek nadwymiarowych to już koszt, chyba, że sobie ktoś sam przywiezie z Serbii ale uwaga - DMB już ich nie robi i to co jest na rynku toi rzemiosło. Każdy nadwymiar jest droższy. Tak jak tłoki. Zawsze najtańszy jest STD a najdroższy drugi i trzeci szlif. Pierwszy mało kto robi podobnie jak czwarty, który jest w zasadzie bez sensu bo w bloku "mięsa" już brak.
Uszczelki - pełen komplet wraz z gaźnikiem i itd - spróbuj zlecić w firmie uszczelkarskiej jeszcze drożej wyjdzie i nie będzie to ta sama jakość. Poza tym są uszczelki i uszczelki.
Oczywiście zawsze można kupić jakieś podróbki lub wycinać uszczelki samemu, ale nie wiele się zaoszczędzi.
Podejrzanie tanie te simmeringi wału... Poniżej Corteco bym nie schodził, bo szybko popuszczają a roboty potem co nie miara. Jeśli kupiłeś Corteco lub lepsze np Reinz w takiej cenie to farcisko! Odradzam zakładanie simmeringów ze "starych zapasów", które gdzieś się kiedyś kupiło wraz z workiem części do Fići.. guma trepieje.. . ;-( Poza tym kiedyś nie było silikonowych jakie mamy dziś. Jakość nie pomierna.
Podobnie bardzo tanio jakoś te kable zapłonowe kupiłeś... Oby nie jakiś ryż typu Janmor czy Kraft, Sentech czy inne pseudokable. Co prawda to prosty układ zapłonowy który dużo wybacza ale jeśli od początku będzie nierówno pracował (wypadanie zapłonów itp) to będziesz wiedział od czego zacząć..;-)
Świece, kable poniżej NGK nie mają dobrej jakości. Świece minimum NGK 18* - krótki gwint jak w 126p ale wartość cieplna jak w 903cc. Nie wolno zakładać świec od 900 bo mogą spotkać się z tokami..;-)
Bardzo dobrej jakości kable zapłonowe produkuje polska firma z Ełku, pod nazwą Kuguar. Kapitalna jakość za niewysoką cenę.
Malowanie proszkowe dupenszwanców i bloku (chyba tez był czy nie?) to cena normalna. U nas tak samo kosztowałoby, natomiast obróbka dołu silnika, głowy i poskładanie trochę dużo... ale może się mylę. W GD w bdb firmie robiłem to samo za 800PLN, wraz z tulejowaniem pod nominał, ale fakt... jakieś skromne 5 lat temu. Czyżby aż tak poszło w górę..? ;-(
Kopułka taniutko a jeśli była wraz z palcem to w ogóle grosze! Jakiej marki..? Lucas.. ??
Silniki "na chodzie" to ryzyk fizyk. Jak są takie świetne to czemu je ktoś sprzedaje.. .. Nie o śmieję się, wiadomo że przy zabytkach jest inaczej. Pakiet interesujący chociaż był czy jakieś truchło..?
Silnik masz piiijękny. Ja co prawda wolałbym blok w kolorze szarym lub brudnoniebieskim jak w oryginale był ale to szczególik.
Na prawdę jest wzorcowy!
Good work !
piotr w
samochód: zastava 750
Imię: piotr
Rok urodzenia: 1980
Rocznik auta: 1964
Dołączył: 02 Lis 2014 Posty: 56 Skąd: krosno
Wysłany: 2014-12-10, 23:21
Takie ceny tych rzeczy u naszego kolegi z forum. Ale miał od ręki ,wysłał, ja zgodziłem się na cenę więc teraz nie mam zamiaru narzekać . Po prostu gdzie indziej nie znalazłem, tylko u niego i na Ebay .Może słabo szukałem .
samochód: zastava 750
Imię: Grzesiek
Rok urodzenia: 1982 Pomógł: 3 razy Dołączył: 11 Sty 2009 Posty: 567 Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2014-12-10, 23:32
Juz nie przesadzajmy z tymi panewkami, sa ogolnie dostepne, co prawda od innego silnika ale pasuja idealnie na ten wal, a cena zupelnie inna. Simerinig z Corteco na wal w tamtym roku kupowalem i placilem 14 i 19 zl. Co do uszczelek to pod glowice mozna kupic juz za 30 pln, mise za 20 ( korkowa) i pokrywa zaworow 10 ( korkowa) reszta nie wiem bo sam robilem, i wcale nie sa gorsze niz te fabryczne.
To kwestia materialu jakim sie dysponuje. Szlify bloku i kompletna regeneracja glowicy to w moich stronach (ceny z tamtego roku) cos kolo 650 zl.
Jezeli idzie o NGK to kiedys byla marka ale teraz nigdy bym juz wiecej nie kupil kabli zaplonowych z tej firmy, a i swiece tez sa bez rewelacji.
Co do materialow na simeringi to wynika ze stosowania oleju, syntetyczne maja dodane dodatki myjace ktorych stare materialy nie wytrzymywaly. Jezeli nie bedzie sie jezdzic na oleju syntetycznym to kazdy rodzaj simeringow wytrzyma.
piotr w
samochód: zastava 750
Imię: piotr
Rok urodzenia: 1980
Rocznik auta: 1964
Dołączył: 02 Lis 2014 Posty: 56 Skąd: krosno
Wysłany: 2014-12-10, 23:56
Greg, ja też jestem z podkarpacia i tyle zakład regenerujący silniki sobie za tą usługę policzył. Sama obróbka bloku, wału głowicy i zaworów była w cenie 900zł natomiast za poskładanie i wystawienie na to gwarancji 600zł .Sam nie składałem gdyż nie mam w tym doświadczenia a rozbierać i składać nie mam zamiaru. Simeringi dobrałem z fiata CC .
samochód: zastava 750
Imię: Paweł
Rok urodzenia: 1970
Rocznik auta: 1966
Kolor auta: plavo nebo Pomógł: 2 razy Dołączył: 28 Mar 2007 Posty: 1016 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2014-12-11, 01:21
Simmeringi z CC pasują, fakt. Nie jest prawdą że każdy wytrzyma bo są Simmeringi i simmeringi. Chińskie dziadostwo wykonane z czort wie czego puszcza po kilku tys km a nawet szybciej.
Zaskoczyłeśmnie jednak ceną Corteco u Ciebie. Wyprzedaż jakaś była czy masz jakieś mega zniżki w hurtowni..? U nas w sklepach (oczywiście kto by tam kupował) te simki chodzą po 25 - 40 PLN za sztukę. W hurtowni nieco taniej ale szału nie ma. No ale to "metropolia"...
Co do kabli WN NKGK i świec to zgoda, jasne że są lepsze ale ja powiedziałem, że to jest minimum. Ostatnio jestem bardzo pozytywnie zaskoczony trwałością, jakości i ceną kabli z Ełku. Naprawdę polecam! Świece w tym silniku powinny być po prostu dobre, jedno elektrodowe, bez fajerwerków itd. Odradzam wszelkie wynalazki wieloelektrodowe bo g dają. Ja świece NKG w Fići stosuję od lat i nie narzekam. Kable istotnie nie są najwyższych lotów ale i tak o niebo lepsze od wszelkiej maści chińskich podróbek a już na pewno od polskochińskiego Janmora. Z resztą tak na prawdę to wysokiej jakości kable WN mają znaczenie w silnikach elektronicznych z zwłaszcza tych pracujących na LPG. Kiedyś zakładano czerwone kable sztywne jak drut i auto chodziło jak trzeba. Ważne za to są dobrej jakości platynki w aparacie zapłonowym, dokładne spasowanie i precyzja pracy tegoż aparatu oraz dobrej jakości kopułka i palec. Nanic będzie nawet najwyższej jakości cały osprzęt jeśli wytarta będzie zębatka ośki napędzającej pompę oleju i aparat zapłony. Tak samo jeśli będzie rozkolebana tuleja osadcza obrotowego aparatu zapłonu z pompką podciśnieniową.
W olej syntetyczny w silniku z lat 50 nie wchodziłbym, Bez sensu. Stosuje się taki olej jaki zaleca producent. Nawet w dużo lepiej obrobionych silnikach 899cc nie zalecano oleju syntetycznego a mineralny 15W40.
Wlać można wszystko tylko po co..? Nic to nie poprawi a może zaszkodzić.
Klasa lepkości jest ściśle przewidziana i nie ma co poprawiać fabryki. Jak z resztą ze wszystkim. Oczywiście ie należy kupować Oleju AVIA czy Tesco bo to g...o ale tego tłumaczyć chyba nie muszę.
Co do uszczelek to częściowo tylko się zgodzę! UPG za 30 zeta to raczej wynalazek albo jakaś rzemieślnicza produkcja. Pojedyncza UPG (do silnika 767cc) dobrej firmy TESNILA (Slovenia) w hurcie kosztuje ponad 60 PLN i jest dostępna raczej na zamówienie. Oczywiście może się zdarzyć, że rzemieślnicza podróbka wytrzyma długo ale ryzyko jest spore. Jakość wykonania też pozostawia wiele do życzenia. Przerabiałem ten temat wiele razy i twierdzę, że co oryginał to oryginał. Oczywiście są dobre firmy produkujące uszczelki np. Ajusa, czy Reinz, czy wspomniana Tesnila ale konia z rzędem temu kto to ściągnie do PL w normalnej cenie. Na półkach to nie leży.
Korkowe uszczelki dostępne u nas w sklepikach nie są najwyższych lotów. Często się kruszą. Są wycinane z maty korkowej, dokładnie takiej samej jakiej używa się jako podkładki na stół. Dobrej jakości uszczelki pod miskę czy pokrywkę są z korkogumy lub specjalnej gumy.
Szlif silnika za 650PLN - fajnie! A gwarancję na ile dają...? Poza tym panewki gdzie tak są ogólnie dostępne..? Od 900 nie pasują za bardzo bo trzeba je przerabiać. Pasują za to do silników 100G000 od Fiata 850 i tu zgoda.
samochód: zastava 750
Imię: Dmoch
Rok urodzenia: 1970
Rocznik auta: 1966
Kolor auta: niebieski Pomógł: 2 razy Dołączył: 21 Maj 2007 Posty: 1080 Skąd: WWL
Wysłany: 2014-12-11, 11:38
jakby ktos szukał kiedyś pierścieni na zamówienie to znalazłem coś takiego kiedyś :
"komplet pierścieni na jednego tłoka ( śr -62,00 1,5/2,0/4,0 ) kosztuje - 55,00 zł"
nie wnikam czy drogo czy nie ale znalazłem i się podzielę namiarem jakby ktoś chciał.
co do kabli to polecam beru- sprawdzają się nawet w samolocie
samochód: zastava 750
Imię: Paweł
Rok urodzenia: 1970
Rocznik auta: 1966
Kolor auta: plavo nebo Pomógł: 2 razy Dołączył: 28 Mar 2007 Posty: 1016 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2014-12-11, 13:25
BERU jak najbardziej tak! Popieram i polecam. Drogie są dość ale dobre! Tak samo świece. O ile dobrze pamiętam do Fići 767cc są świeczki BERU Z 40 14-5 AU (B7HS).
piotr w
samochód: zastava 750
Imię: piotr
Rok urodzenia: 1980
Rocznik auta: 1964
Dołączył: 02 Lis 2014 Posty: 56 Skąd: krosno
samochód: zastava 750
Imię: Grzesiek
Rok urodzenia: 1982 Pomógł: 3 razy Dołączył: 11 Sty 2009 Posty: 567 Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2014-12-11, 22:42
Nie mam znizki w sklepie, simeringi kupowalem w sklepie ktory mam akurat pod reka (spora siec sklepow w tej okolicy) ale staram sie tam nie robic zakupow bo do najtanszych nie nalezy. W sklepie do ktorego mam duzo dalej pewnie te simeringi bylby tansze.
Uszczeka pod glowice o ktorej pisalem to Ajusa, kupiona w w sklepie internetowym na zamowienie (korkowe uszczelki tez ).
Blok, wal i glowice robilem na podkarpaciu. Wal i blok u jednego specjalisty (podobno najlepszy fachura od blokow). Glowica trafila do innego warsztatu - tez podobno najlepszy specjalista w okolic od glowic.
Kazda robota byla sprawdzana po odebraniu, sprawdzalem glowice czy nie puszczaja zawory, i mierzylem wal po odebraniu z warsztatu.
Z panewkami nie bylo problemu - sam dobralem - zawiozlem do zakladu i pod te panewki zrobili mi szlif, lacznie ze sprawdzeniem czy da sie to poskladac. (blok i wal na 1 szlif)
Jezelie idzie o panewki to kupilem je w tym samym sklepie w ktorym kupowalem simeringi, nie pamietam ile placilem bo to bylo z rok temu - z tego co pamietam to byly firmy Federal Mogool.
Mam zrobiony plik exel z wszystkim co robilem i ile to kosztlowalo wiec moge sprawdzic.
Silnik jest juz prawie do konca poskladany, zostalo tylko dociagnag glowice, ustawic zawory i zamontowac osprzet. Na chwile obecna stoi i czeka az znajde czas bo mam teraz inne tematy na glowie.
Jezeli idzie o pierscienie to jak ktos potrzebuje mam namiary na sklep na podkarpaciu gdzie takie pierscienie zamowic mozna. Cen nie pamietam. Mozna zamowic zeliwne lub chromowe.
Te drugie sa droższe.
Nie bardzo rozumiem na czym ma polegac gwarancja na szlif silnika ?
Albo jest dobrze zrobione albo nie, po szlifie nie ma sie co zepusc, chyba ze bylo zle chlodzone podczas szlifowania i sa miejscowe przypalenia ale to bedzie widac.
piotr w
samochód: zastava 750
Imię: piotr
Rok urodzenia: 1980
Rocznik auta: 1964
Dołączył: 02 Lis 2014 Posty: 56 Skąd: krosno
Wysłany: 2014-12-11, 23:23
Ceny simeringów Corteco 12 zł i 18 zł takie mam założone , jeśli chodzi o gwarancję to jest ona na całość wykonywanych przez zakład prac ,czyli obróbka i montaż silnika . Jeśli okaże się iż po odpaleniu i w najbliższym czasie po nim silnik padnie a będzie to wina nieprawidłowego montażu lub złego spasowania elementów panowie rozbiorą ,naprawią i złożą to gratis.
W jakim sklepie Greg kupiłeś tą uszczelkę? IZJ ? jeśli tak to ten sklep już nie działa ,sprzedają tylko to co im pozostało,a kontakt z nimi bardzo kiepski.
A tak w ogóle jeśli ktoś ma jakieś namiary na sklepy gdzie można jeszcze coś kupić do naszych zabawek fajnie by było gdyby to napisał może w jakimś oddzielnym temacie .
Na pewno pomogło by to niejednemu który po przeglądnięciu allegro ,Olx i Ebay złapie się za głowę i stwierdzi iż remont tego samochodu jest nieopłacalny i pojedzie z nim do huty.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum