Zarejestruj się u nas lub też zaloguj, jeśli posiadasz już konto. 


Poprzedni temat :: Następny temat
Hamulec reczny w multipli
Autor Wiadomość
epul 


samochód: fiat 600 multipla
Imię: Adam
Rok urodzenia: 1976
Rocznik auta: 1957
Kolor auta: niebieski
Dołączył: 24 Wrz 2009
Posty: 89
Skąd: śląsk
Wysłany: 2015-02-18, 15:13   Hamulec reczny w multipli

Wyglada na to ze mechanizm recznego hamulca w Fiacie 600 multipla sklada sie m.in. z bolca, ktory blokuje skrzynie biegow.
Czy ktos z forumowiczow mial juz jakies doswiadczenia w tym temacie?
pozdrawiam
 
Dmoch 


samochód: zastava 750
Imię: Dmoch
Rok urodzenia: 1970
Rocznik auta: 1966
Kolor auta: niebieski
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Maj 2007
Posty: 1080
Skąd: WWL
Wysłany: 2015-02-19, 12:43   

to znaczy że masz wersję silnika bez "D" na końcu. Masz książkę Gęsiarza? tam jest opisane jak to działa. potem zostało to przerobione na cięgno biegnące do kół.
 
epul 


samochód: fiat 600 multipla
Imię: Adam
Rok urodzenia: 1976
Rocznik auta: 1957
Kolor auta: niebieski
Dołączył: 24 Wrz 2009
Posty: 89
Skąd: śląsk
Wysłany: 2015-02-19, 13:20   

Niestety nie mam tej ksiazki.
Oryginalny silnik 600 z jakichs powodow zostal zmieniony na silnik z zastavy 750 jednak nikt juz nie pamieta dlaczego. Dlatego jest np. korba do odpalenia silnika ale silnik nie ma juz gniazda na nia.
 
Dmoch 


samochód: zastava 750
Imię: Dmoch
Rok urodzenia: 1970
Rocznik auta: 1966
Kolor auta: niebieski
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Maj 2007
Posty: 1080
Skąd: WWL
Wysłany: 2015-02-19, 14:11   

ale skrzynia jest nadal od 600ki, stąd ręczny z blokadą na napęd.
 
epul 


samochód: fiat 600 multipla
Imię: Adam
Rok urodzenia: 1976
Rocznik auta: 1957
Kolor auta: niebieski
Dołączył: 24 Wrz 2009
Posty: 89
Skąd: śląsk
Wysłany: 2015-02-19, 15:39   

te skrzynie byly we wszystkich multiplach czy tylko w modelach do 1960 roku?
 
Dmoch 


samochód: zastava 750
Imię: Dmoch
Rok urodzenia: 1970
Rocznik auta: 1966
Kolor auta: niebieski
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Maj 2007
Posty: 1080
Skąd: WWL
Wysłany: 2015-02-19, 17:11   

moim zdaniem w nowszysch już były ręczne na koła, to weszło razem z modelem 600D. Fiaty Multiple tez były rozróżnione na 600 Multipla i 600D Multipla. znając archicara to zna wszystkie daty wprowadzenia..:)
 
epul 


samochód: fiat 600 multipla
Imię: Adam
Rok urodzenia: 1976
Rocznik auta: 1957
Kolor auta: niebieski
Dołączył: 24 Wrz 2009
Posty: 89
Skąd: śląsk
Wysłany: 2015-02-19, 18:22   

http://www.vespaape.com/body_mymultipla.htm
wychodzi na to ze D to druga edycja, budowana od 1960 roku.
Tabliczka znamionowa mojej multipli mowi ze to wersja 600 zarowno chassis jak i silnika. Silnik byl zmieniany, co do reszty to nic mi o tym nie wiadomo ;)
To moze wybije te oryginalne numery na silniku? ;)
 
Greg 


samochód: zastava 750
Imię: Grzesiek
Rok urodzenia: 1982
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 567
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2015-02-19, 21:59   

Jezeli dobrze pamietam to 600 to silnik 633 ccm a 600D to silnik 767 ccm.
Te pierwsze byly jezeli dobrze pamietam produkowane do 1960.
Oprocz pojemnosci roznily sie konstrukcja waly korbowego i chyba dwoch panwek, chopdzilo to dokladnie o inny uklad smarowania walu niz w silniku nowszej konsrukcji.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Ładowanie strony... proszę czekać!
Template TeskoGreen v 0.1 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne