Zarejestruj się u nas lub też zaloguj, jeśli posiadasz już konto. 


Poprzedni temat :: Następny temat
piaskowanie szkiełkowanie tudzież inne
Autor Wiadomość
123 


samochód: zastava 750
Imię: Mario
Rok urodzenia: 1976
Dołączył: 17 Sty 2009
Posty: 181
Skąd: małopolskie/śląskie
Wysłany: 2009-02-09, 15:02   

Greg napisał/a:
myślę że poszłaby spokojnie ciężarówka


:!: o kutfa :!: :shock: :-/ :shock: no to niezła jazda.... :cry:
 
123 


samochód: zastava 750
Imię: Mario
Rok urodzenia: 1976
Dołączył: 17 Sty 2009
Posty: 181
Skąd: małopolskie/śląskie
Wysłany: 2009-02-09, 15:03   

Greg napisał/a:
myślę że poszłaby spokojnie ciężarówka


jednak w garżu to by się osiało i znowu wykorzystasz.. ale zdrowie ważniejsze :lol:
  
 
Greg 


samochód: zastava 750
Imię: Grzesiek
Rok urodzenia: 1982
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 567
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2009-02-09, 21:55   

Nie łam się, to tylko tak strasznie brzmi ;-) ja nigdy tak długo nie piaskowałem, ale fakt faktem że piachu idzie mnóstwo. Â?eby nie zapychać forum materiały na ten temat sukcesywnie upycham na moją stronę. Od dzisiaj da się już wejść do podstrony z tymi materiałami bezpośrednio ze strony głównej. Jeżeli tylko czas pozwoli co kilka dni będę dodawał coś nowego.
 
123 


samochód: zastava 750
Imię: Mario
Rok urodzenia: 1976
Dołączył: 17 Sty 2009
Posty: 181
Skąd: małopolskie/śląskie
Wysłany: 2009-02-13, 18:01   

powiedz jeszcze - może jest jakaś konkretna (myślę - dwutłokowa) sprężarka oprócz SW400 która by sie nadała??
 
Greg 


samochód: zastava 750
Imię: Grzesiek
Rok urodzenia: 1982
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 567
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2009-02-15, 21:03   

Szczerze mówiąc to nie rozglądałem się za inna. Z tego powodu, że ta jest ogólnie dostępna, części też są praktycznie w każdym sklepie z częściami do ciężarówek. Nie jest to drogi sprzęt bo polskiej produkcji. Ogólnie założenie było takie: wydajny, nie drogi, i z ogólnodostępnymi częściami i przede wszystkim bez awaryjny sprzęt. Myślę że ten kompresor doskonale spełnia te założenia. Z tego co się orientuje to większość ciężarówek ma dwutłokowe kompresory, oprócz stara jeżeli dobrze pamiętam. Czasami na allegro pojawiały się nie drogie kompresory z radzieckich ciężarówek.

Wracając do tematu budowy kompresora. Polecałbym zamiast jednej butli zastosować dwie takie same. Kompresor będzie wtedy jeszcze wydajniejszy, a przy tym będzie się rzadziej załączał. Ja pracuje na jednej i też daje rade, jednak jeżeli kiedyś bym budował kolejny to dałbym większą butle albo połączył dwie mniejsze.
 
123 


samochód: zastava 750
Imię: Mario
Rok urodzenia: 1976
Dołączył: 17 Sty 2009
Posty: 181
Skąd: małopolskie/śląskie
Wysłany: 2009-03-04, 11:11   

czekam na info o piaskarce !!
 
epul 


samochód: fiat 600 multipla
Imię: Adam
Rok urodzenia: 1976
Rocznik auta: 1957
Kolor auta: niebieski
Dołączył: 24 Wrz 2009
Posty: 89
Skąd: śląsk
Wysłany: 2015-03-04, 17:54   

odswieze temat.
Mysle powoli o piaskowaniu karoserii i zastanawiam sie czy zlecic to komus (zapewne pozbawi mnie wszystkich pieniedzy wraz z portfelem) czy tez wypiaskowac samemu.
Widzialem informacje o garazowym pistolecie i piaskarce. Moj kumpel ma potezny kompresor na sile- wyglada jak 80-litrowy bojler na 2 pompowanych kolach ;) Moze udaloby mi sie do niego dokoptowac pistolet i pobawilbym sie w piaskarzo- blacharza.
Na pewno macie w tym wzgledzie ogromne doswiadczenie i moze udzielilibyscie mi jakichs wskazowek jak sie do tego zabrac, jaka opcje wybrac i od czego zaczac.
Dodam ze jestem w tym wzgledzie laikiem i nie piaskowalem dotychczas karoserii samochodu.
Slyszalem tez o nowej innowacyjnej metodzie piaskowania suchym lodem, polecal mi ja moj kolega Nicolas- nie jest taka inwazyjna jak piaskowanie, jednak czasochlonna.
Wyszperalem tez cos o sodowaniu SodaBlast.
 
Greg 


samochód: zastava 750
Imię: Grzesiek
Rok urodzenia: 1982
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 567
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2015-03-04, 20:31   

Zapomnij o domowym piaskowaniu. Bojler 80 litrów do piaskowania to zabawka a nie narzędzie do pracy, zwłaszcza z jakimś tam pistoletem.
Daj taka robotę do profesjonalnego zakładu z zastrzeżeniem ze dach ma być piaskowany bardzo niskim ciśnieniem albo w ogóle bo inaczej zrobią z z niego blachę falistą.
Takimi zabawkami można wypiaskować jakaś tam drobnice a nie cała budę do auta.
Pomijam już fakt ze sąsiedzi będą robi problemy bo kurzy się z tego jak jasna cho****.
Mam do czynienia z piaskowaniem na co dzień, sam tez "popełniłem" sprzęt do piaskowania. Nie ma lepszej metody oczyszczania, ale trzeba mieć do tego naprawdę konkretny sprzęt i warunki lokalowe inaczej to mordęga nie robota.
 
archicar 
ARCHICAR


samochód: zastava 750
Imię: Paweł
Rok urodzenia: 1970
Rocznik auta: 1966
Kolor auta: plavo nebo
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 1016
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2015-03-05, 09:37   

Dachu i dużych powierzchni nie piaskuj. Zniszczą! Będą fale Dunaju.
Spróbuj poszukać opcji sodowania. Nie dawaj do żadnych wioskowych piaskarzy bo zmarnują budę! Żaden klepak Ci potem tego nie naprawi.
 
epul 


samochód: fiat 600 multipla
Imię: Adam
Rok urodzenia: 1976
Rocznik auta: 1957
Kolor auta: niebieski
Dołączył: 24 Wrz 2009
Posty: 89
Skąd: śląsk
Wysłany: 2015-03-05, 13:55   

Masz jakieś namiary na firmy że śląska zajmujące się sodowaniem?
Ile to może kosztować? Razem z piaskowaniem pozostałych elementów?
Biorąc pod uwagę że w grę wchodzi cała karoseria plus podwozie, zderzaki itp.
Domyślam się że trudno jest podać dokładną sumę, ale mniej więcej w przybliżeniu?
 
archicar 
ARCHICAR


samochód: zastava 750
Imię: Paweł
Rok urodzenia: 1970
Rocznik auta: 1966
Kolor auta: plavo nebo
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 1016
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2015-03-05, 15:52   

Zderzaki...??

Nie piaskuj tego. Jeśli n ie są pogięte i nie mają wżerów daj do czyszczenia chemicznego tak aby była gładka stal. Może uda się je pochromować. Jak je opiaskujesz to koniec. Do chromu się nie będą nadawać. Nie mam namiarów na takie firmy bo ja tego nie stosuję. Droga zabawa z tego co wiem ale warto. Gdzieś w Warszawie czy pod nią coś jest. Szukajka w gógló.

Ja właśnie przez piaskowanie popsułem sobie Multiplę. Jak znajdę fotki to posjanujęje i zobaczycie jak to wyglądało. Miałem piaskarnie za friko, na zapleczu Przembudu w którym pracowałem. Niestety mieli takie dysze jak rura z odkurzacza oraz doświadczenie w piaskowaniu ale konstrukcji stalowych. Efekt był ale mizerny. Dobrze, że coś mnie tknęło i nie pozwoliłem piaskować dachu i dużych powierzchni.
Ostatnio zmieniony przez archicar 2015-03-05, 16:55, w całości zmieniany 1 raz  
 
Greg 


samochód: zastava 750
Imię: Grzesiek
Rok urodzenia: 1982
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 567
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2015-03-05, 16:12   

Piaskować można praktycznie wszystko, tylko trzeba mieć o tym pojecie. Zderzaki tez mozna piaskowac, ale potem przed chromowaniem trzeba bedzie robic polerke bo inaczje chrom wyjdzie fatalnie.
 
archicar 
ARCHICAR


samochód: zastava 750
Imię: Paweł
Rok urodzenia: 1970
Rocznik auta: 1966
Kolor auta: plavo nebo
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 1016
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2015-03-05, 16:56   

To ja wiem tylko konia z rzędem temu kto znajdzie chętnego na takie prace - mowa o polerce i miedziowaniu zderzaków pod chrom. Taniej wyjdzie nowe kupić.
 
epul 


samochód: fiat 600 multipla
Imię: Adam
Rok urodzenia: 1976
Rocznik auta: 1957
Kolor auta: niebieski
Dołączył: 24 Wrz 2009
Posty: 89
Skąd: śląsk
Wysłany: 2015-03-05, 17:37   

zderzaki sam wypoleruje a co? ;) Nie takie rzeczy sie robilo ;) reflektory tez wypoleruje jakims papierem wodnym 1500-2000 jak bedzie trzeba.
Co do karoserii to rozpuscilem wici wsrod znajomych, moze kogos poleca.
Wprawdzie chlopaki zajmuja sie renowacja motorow ale to tylko troche mniejsze powierchnie do obrobki ;)
Z googlami to bywa ze partacz sie reklamuje a ten ktory robi dobrze ma i tak klientow. Skoro Wy nie wiecie to laik tym bardziej, wole pytac ludzi ktorzy mieli z tym do czynienia zamiast isc do kogos kto robil szwagrowi i jest tani ;)
BTW tu jest firma z Krakowa- daleko nie mam :) http://ecoblasting.pl/ podobno 150 zlociszy za robotogodzine :)
 
epul 


samochód: fiat 600 multipla
Imię: Adam
Rok urodzenia: 1976
Rocznik auta: 1957
Kolor auta: niebieski
Dołączył: 24 Wrz 2009
Posty: 89
Skąd: śląsk
Wysłany: 2015-03-05, 18:08   

spoznilem sie- gosc oferuje uslugi jeszcze przez 2 tygodnie i zwija biznes na jakis rok. Powiedzial ze ma na razie dosc tej roboty, widac ze mial duzo klientow i robil fajne projekty i mowil ze z okolicznych wszyscy trafiali w koncu do niego
Generalnie nie poleca mi sodowania poniewaz soda jest bardzo zasadowa i penetruje blache pozostajac szczegolnie w profilach zamknietych chlonac wilgoc, niszczy blache i powoduje powolna korozje od srodka. Polecal mi znalezc kogos kto piaskuje i to gora cisnieniem 4 atm, zeby nie uszkodzic powierzchni. Lakier z duzych powierzchni polecil zeszlifowac szlifirka aby uniknac uszkodzenia blachy.
No i cena- powiedzial ze wypiaskowanie multipli powinno sie zamknac z cenie okolo 2 tysi, natomiast sodowanie ze wzgledu na duzo drozszy material mogloby przekroczyc 5 tys.
A moze sam zajme sie tym profesjonalnie skoro w tak wielkim regionie brakuje fachowcow? :-P
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Ładowanie strony... proszę czekać!
Template TeskoGreen v 0.1 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne