Zarejestruj się u nas lub też zaloguj, jeśli posiadasz już konto. 


Poprzedni temat :: Następny temat
Zawieszenie do zastavy przód - róznice z 126p
Autor Wiadomość
FreddieM 


samochód: zastava 750
Imię: Radek
Rok urodzenia: 1994
Dołączył: 22 Paź 2014
Posty: 45
Skąd: Krosno
Wysłany: 2015-03-10, 12:55   Zawieszenie do zastavy przód - róznice z 126p

Witam
Jak duże są różnice między zawieszeniem z 126p a zastava 750?
Czy można do zastavki bezinwazyjnie i żadnych przeróbek stosować części z 126p?
Wiem że elementy hamulcowe pasują bez przeróbek, a jak się to ma z resorem, zwrotnicami, wahaczami (wizualnie wiem że różnice są) i amortyzatorami?

Bo mam dwa komplety takiego zawieszenia, używanego rzecz jasna i się zastanawiam czy jest sens to sobie trzymać czy nie:


I czy takie rzeczy jak używane bębny itp z elementów hamulcowych też zostawić czy nie ma żadnego sensu tego reanimować?

Z góry dzięki za podpowiedzi
 
archicar 
ARCHICAR


samochód: zastava 750
Imię: Paweł
Rok urodzenia: 1970
Rocznik auta: 1966
Kolor auta: plavo nebo
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 1016
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2015-03-10, 15:59   

Różnice są bardzo duże. Wszystko generalnie jest inne. Można po dobrej kombinacji (c o i jak powiem Ci jak będziesz chciał) zamontować resor od 126p, co nawet jest wskazane bo nie jest tak sztywny jak oryginalny.
Inne są amortyzatory, wahacze, zwrotnice (mają inny kąt wyprzedzenia sworznia), mocowania resora itd.. Z przedniej zawiechy od malucha plug&play pasują tylko tarcze kotwiczne + bębny + piasty i szczęki hamulcowe (cylinderki są już inne).
Ne kombinuj bo popsujesz auto. Bez blacharskiej rzeźby się nie obejdzie. Szkoda auta!

Bębnów itd nie ma sensu reanimować. Od razu kupuj komplet od 126p FL/EL tj tarcze, bębny, szczęki i piasty przednie kompletne. Dokup cylinderki hamulcowe przednie dedykowane do Z0750 F-600D, nowe przewody miedziane i gumowe i jazda. Pompa musi pozostać oryginalna. To samo z tyłu. Kup tylne ośki krótkie od 126FL/EL, bębny, tarcze kotwiczne i szczęki. Cylinderki dedykowane 600D/750. Nowe przewody miedziane i gumowe.
W tarczy kotwicznej trzeba zaspawać otwory (maluch ma inny rozstaw) i potem na piaście od Z750 odwzorować takie jak trzeba. Wiercisz, składasz i finisz. Heble jak trzeba.

Nie wywalaj tych rzeczy. Nawet jeśli dziś mają niewielką wartość za kilka lat za taką zawiechę sporo weźmiesz. Są fanatycy, wierz mi. Na pewno warte są resory, wahacze i zwrotnice. Reszta mniej ale też się kiedyś może ładnie spieniężyć.
 
FreddieM 


samochód: zastava 750
Imię: Radek
Rok urodzenia: 1994
Dołączył: 22 Paź 2014
Posty: 45
Skąd: Krosno
Wysłany: 2015-03-10, 20:51   

I o taka poradę mi chodziło :)
Wszystko wiem, dzięki wielkie :)
 
Dmoch 


samochód: zastava 750
Imię: Dmoch
Rok urodzenia: 1970
Rocznik auta: 1966
Kolor auta: niebieski
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Maj 2007
Posty: 1080
Skąd: WWL
Wysłany: 2015-03-11, 10:32   

a jak to jest ze szczękami hamulcowymi do oryginału? są takie same na wszystkie koła czy są różnice między przednią i tylną osią?
 
archicar 
ARCHICAR


samochód: zastava 750
Imię: Paweł
Rok urodzenia: 1970
Rocznik auta: 1966
Kolor auta: plavo nebo
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 1016
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2015-03-11, 18:20   

W opryginalnym starym systemie (bez samoregulatorów) wszystkie szczęki są takie same. Przód i tył różni się za to bębnami. Przód - żeliwne zintegrowane razem z piastą i łożyskami), tarcza kotwiczna zaopatrzona w regulatory mimośrodowe szczęk. Tył bębny aluminiowe z wkładką stalową cierną, tarcza kotwiczna jak z przodu ale wyposażona w rozpieracze hamulca pomocniczego.
Na upartego mając choć jedną szczękę starego typu można sobie takie zrobić ze szczęk nowego typu. W tym celu trzeba usunąć samoregulator, zrobić z cienkiej blaszki (lub tworzywa) szablon kształtu starej szczęki i odrysować go na szczęce nowego typu. Potem pilnik (lub frezarkę lub zdzierak pneumatyczny) w dłoń i jechana do wymaganego kształtu. Otworki na sprężyny są takie same w obu typach.
Różne są natomiast sprężyny ściągające. Nowy typ ma je delikatniejsze. O ile nowy typ podejdzie do starego o tyle stary w nowym będzie ściągać samoregulatory do maxa a co za tym idzie nie będzie hamulców za pierwszym depnięciem !!!!
Uważać na to bezwzględnie!!!!

Szczęki 600D/Zastava 750


Szczęki 600E/Zastava 750M> / Fiat 850 / 126/127/128/133/Panda/Uno/CC/SC


Generalnie system starego typu jest kiepski, wiecznie trzeba regulować zapiekające się mimośrody. Uważam, że ma sens jedynie w przypadku super oryginalnego auta o charakterze muzealnej perełki. W normalnych użytkowaniu nastręcza wielu problemów, jest słaby i zawodny.
 
Dmoch 


samochód: zastava 750
Imię: Dmoch
Rok urodzenia: 1970
Rocznik auta: 1966
Kolor auta: niebieski
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Maj 2007
Posty: 1080
Skąd: WWL
Wysłany: 2015-03-12, 09:48   

O to ja mam szczęki starego typu w ilości hurtowej. Jakby ktoś chciał to zapraszam
 
epul 


samochód: fiat 600 multipla
Imię: Adam
Rok urodzenia: 1976
Rocznik auta: 1957
Kolor auta: niebieski
Dołączył: 24 Wrz 2009
Posty: 89
Skąd: śląsk
Wysłany: 2015-03-12, 13:40   

a nie masz przypadkiem jakiejs aluminiowej do multipli? ;)
 
Dmoch 


samochód: zastava 750
Imię: Dmoch
Rok urodzenia: 1970
Rocznik auta: 1966
Kolor auta: niebieski
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Maj 2007
Posty: 1080
Skąd: WWL
Wysłany: 2015-03-12, 14:56   

niestety, już bym do ciebie napisał jakbym miał...FreddieM, miał ostatnio namiar na kogoś z multiplą może on pomoże? a wycieraczkę już znalazłeś?
 
archicar 
ARCHICAR


samochód: zastava 750
Imię: Paweł
Rok urodzenia: 1970
Rocznik auta: 1966
Kolor auta: plavo nebo
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 1016
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2015-03-12, 16:05   

Wycieraczki są na OLX chyba dwie za śmieszne pieniądze... jak znajdę linka to ci podeślę.
 
FreddieM 


samochód: zastava 750
Imię: Radek
Rok urodzenia: 1994
Dołączył: 22 Paź 2014
Posty: 45
Skąd: Krosno
Wysłany: 2015-03-12, 18:16   

Napisałem do gościa czy nie ma czasem szczęk i przy okazji zaprosiłem na forum.
 
archicar 
ARCHICAR


samochód: zastava 750
Imię: Paweł
Rok urodzenia: 1970
Rocznik auta: 1966
Kolor auta: plavo nebo
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 1016
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2015-03-13, 01:35   

No i słusznie.. ;-)
 
epul 


samochód: fiat 600 multipla
Imię: Adam
Rok urodzenia: 1976
Rocznik auta: 1957
Kolor auta: niebieski
Dołączył: 24 Wrz 2009
Posty: 89
Skąd: śląsk
Wysłany: 2015-03-13, 13:02   

w sumie brakuje tylko gumy wiec moze jakos to dokoptuje, znalazlem przelaczniki i kontrolki do kokpitu- juz jada :)
Tylko tej szczeki nie mam, owszem sa na necie ale moim zdaniem za drogie jak na uzywki.
 
Dmoch 


samochód: zastava 750
Imię: Dmoch
Rok urodzenia: 1970
Rocznik auta: 1966
Kolor auta: niebieski
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Maj 2007
Posty: 1080
Skąd: WWL
Wysłany: 2015-03-13, 17:21   

a to sprawdzałeś: http://olx.pl/oferta/szcz...html#7357f0e528 tylko by trzeba było spytać o wymiary...
 
archicar 
ARCHICAR


samochód: zastava 750
Imię: Paweł
Rok urodzenia: 1970
Rocznik auta: 1966
Kolor auta: plavo nebo
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 1016
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2015-03-14, 07:00   

Zwykła 6oo na bębny 185mm. Widać.
Nadziejam się tylko że jeśli ktoś je kupi to nie założy po blondyńsku od razu do auta.. ;-)
Wolałbym go ie spotkać na trasie..
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Ładowanie strony... proszę czekać!
Template TeskoGreen v 0.1 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne