Zarejestruj się u nas lub też zaloguj, jeśli posiadasz już konto. 


Poprzedni temat :: Następny temat
OC
Autor Wiadomość
administrator 
Administrator

samochód: zastava 750
Dołączył: 11 Gru 2006
Posty: 318
Skąd: tam gdzie kozy kują
Wysłany: 2007-06-19, 15:26   OC

słuchajcie, dziś byłem w PZU
i koleś mi podpowiedział, że mając pomarańczowe tablice można płacić OC na miesiąc.

natomiast PZU ma umowę z Automobil Klub Polska, iż członkowie mają 70% zniżki w OC.
chodzi o auta rejestrowane normalnie, ale weterany.
składka członkowska wynosi podobno 70 zł na rok i dostaje sie karte.
z tym idzie sie do PZU
pozdrawiam

a ile Wy płacicie OC za swoje auto?
 
mir.ok 
NYSA


samochód: zastava 750
Imię: Mirek
Dołączył: 23 Paź 2007
Posty: 98
Skąd: NYSA
Wysłany: 2007-12-01, 21:09   

wiatam zawracałem sobie ostatnio głowe jak wyrejstrowac autko zeby nie płacic za nie OC poszperałem troszke i znalazłem cos takiego dodam ze autko historyczne(nie mylic z zabytkowym)to takie które ma ponad 40 lat tak sie składa ze moje zastavki maja:D co yu o tym sadzicie


Pojazd historyczny
wg Ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych (Ustawa z dnia 22 maja 2003 r., Dz.U. nr 124 z dnia 16 lipca 2003 r.; art. 1 par.11) to:

a) pojazd zabytkowy w rozumieniu przepisów ustawy – Prawo o ruchu drogowym;
b) pojazd wpisany do księgi inwentarza muzealiów zgodnie z przepisami dotyczącymi ewidencjonowania dóbr kultury w muzeach;
c) pojazd mający co najmniej 40 lat;
d) pojazd mający co najmniej 25 lat i uznany przez upoważnionego rzeczoznawcę samochodowego za pojazd unikatowy lub mający szczególne znaczenie dla udokumentowania historii motoryzacji.
Zgodnie z art. 27. par 1, można wtedy zawrzeć umowę ubezpieczenia OC na czas krótszy niż 12 miesięcy (ale nie krótszy niż 30 dni).
 
mir.ok 
NYSA


samochód: zastava 750
Imię: Mirek
Dołączył: 23 Paź 2007
Posty: 98
Skąd: NYSA
Wysłany: 2007-12-05, 18:16   

dzis cały dzien straciłem na łazenie po urzedach opowiem wam jak to wygladalo.....
w PZU po przeczytaniu im ustawy o której mowa powyzej (dodam ze jezeli wasze zastavki jezeli maja po wyzej 40 lat to nie macie obowiazku ubezpieczenia OC do puki do puty samochód nie jest uzytkowany)pan naczelnik łaskawie zezwolił mi na ubezpieczenie zastavki na okres 30dni w ciagu roku z zastrzezeniem ze on nie odpowaiada za to czy Fundusz Gwarancyjny nie bedzie mnie z tego tytułu scigał.
zadzwoniłem wiec do W-wy do funduszu i pani urzednik uspokoiła mnie ze jezeli autko jest rozebranie nie jezdzi i ma !!powyzej 40!! lat to nikt mnie nie moze zmusic do opłacenia OC , z tymi informacjami i z ustawa w dłoni poszedłem do starostwa powiatowego w celu przerejstrowania zastavki na moje nazwisko i tam dopiero sie zaczeły problemy urzednik powiedział mi ze musze miec OC ja mu na to nie musze i pokazuje ustawe a on ze ja,PZU,Fundusz Gwarancyjny zle interpretujemy ten przepis bo on jest prawnikiem i zebym go nie pouczał ten pan twierdzi ze zeby autko uznac za historyczne (nie mylic z zabytkiem)winno spełniac wszyskie te warunki
a) pojazd zabytkowy w rozumieniu przepisów ustawy – Prawo o ruchu drogowym;
b) pojazd wpisany do księgi inwentarza muzealiów zgodnie z przepisami dotyczącymi ewidencjonowania dóbr kultury w muzeach;
c) pojazd mający co najmniej 40 lat;
d) pojazd mający co najmniej 25 lat i uznany przez upoważnionego rzeczoznawcę samochodowego za pojazd unikatowy lub mający szczególne znaczenie dla udokumentowania historii motoryzacji.
tłumacze gosciowi ze sie myli bo np pojazd wpisany w inwentarz muzeum wcale nie musi miec 40 lat tak samo jak pojazd historyczny nie musi miec zółtych tablic
gosc jest nie ugiety(dodam ze to naczelnik urzedu) pomozcie do kogo sie z tym zgłosic
moze zaplacic zeczoznawcy i jego opinia zucic w twaz głupiemu panu naczelnikowi czy co??!!
heh i jeszcze jeden absurd a mianowicie nie moge przerejstrowac auta bez waznego przegladu z tym ze w ustawie nie wyczytalem ze przeglad ma byc ''pozytywny''czyli ide do diagnosty z dowodem i mowie zeby wipisał mi papier ze samochód przeszedł własnie przeglad i nie jest dopuszczony do ruchu wtedy ide do starostwa i przeglad juz mam z tym ze nie dopuszczajacy do ruchu i w ten sposob mam wszyskie dokumenty ABSURD
pomozcie chłopaki jak przerejstrowac auto bez przegladu dodam ze nie mam zamiaru płacic zadnych łapówek za lewy przeglad
 
arju01 

samochód: zastava 750
Imię: Arkadiusz
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Mar 2007
Posty: 51
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2007-12-05, 19:00   

No cóż ,niestety urzędasy w Polsce potrafią skomplikować życie ,wiem co mówię :) Napisałem w sprawie oc i rejestracji do automobilklubu śląskiego, napisałem zapytanie do Ministerstwa Transportu i napisałem też do rzeczoznawcy ,fachowca od pojazdów zabytkowych.Jeżeli tylko dostanę jakąs odpowiedź to zaraz Was o tym poinformuję.Jednak jak znam życie to mało kto bedzie chciał sie zająć bezinteresownie pomocą bliźniemu :(
Szczerze powiedziawszy liczę najbardziej na tego rzeczoznawcę, bo widać ,że to entuzjasta więc może coś nam doradzi.Jeżeli nie dostanę w najbiższym czasie odpowiedzi to zajdę do automobilklubu cieszyńskiego moze tam mi ktoś coś doradzi.Zobaczymy.
 
arju01 

samochód: zastava 750
Imię: Arkadiusz
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Mar 2007
Posty: 51
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2007-12-07, 20:32   

Dostałem odpowiedź od rzeczoznawcy.Przeczytajcie bo warto :
"Szanowny Panie,
Poruszył Pan rzeczuwiście dwa tematy
Pierwszy - to sprawa przywileju niepłacenia opbowiązkowych składek OC dla pojazdów HISTORYCZNYCH.
Zgodnie z obowiązującą Ustawą z dnia 22 maja 2003 o ubezpieczeniach - w art 2 p. 11 jest poczworna definicja takiego pojazdu> Jednym z wystarczających warunków jest wiek pojazdu: ponad 40 lat!!
A w art 27 p. 1 ust 5 jest informacvja, że pojazd historyczny może zawierać ubezpieczenia krótkoterminowe na czas nie krótszy niż 30 dni.
Tak więc mamPan podstawę prawną by na 41-letnią Zastawę NIE płacić teraz OC.

Inna sprawa to przerejestrowanie popjazdu który nie nadaje sie do jazdy: jeśli ma wiecej niż 40 lat - to zamiast przerejestrowania w Wydziale Komunikacji, możecie złożyć ZAWIADOMIENIE o kupnie-sprzedaży, a właściwa rejestracja będzie po zaliczonym przeglądzie technicznym po remoncie.
Inny sposób - to oficjalne złomowanie pojazdu, ale zaraz potem wykupieniengo przez innego właściciela jako pojazdu UNIKATOWEGO ze stosownym zaświadczeniem upoważnionego Rzeczoznawcy Samochodowego. Pojazd moze wtedy czekać latami na kolejną rejestrację beż żadnych opłat."
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Ładowanie strony... proszę czekać!
Template TeskoGreen v 0.1 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne