RetroStyler
samochód: seat 850
Imię: Paweł
Rok urodzenia: 1998
Dołączył: 10 Lip 2016 Posty: 17 Skąd: Tarnów
Wysłany: 2016-07-11, 22:50 Seat 850 1973 rok "Wisienka"
Przebieg remontu mojego ukochanego Seacika :)
Seat rokował bardzo dobrze .. miało skończyć się na poprawieniu kilku niedopasowanych elementów, wymianie progów oraz paru łatkach w podłodze.. jednak każdy kolejny ruch odkrywał coraz to gorszą prawdę na temat pojazdu - coraz więcej rdzy .. pod betoniarką szpachli .. a i przede wszystkim paskudnie przeprowadzony poprzedni remont .
Zaczęło się od progów.. te nie były zgnite, ale spawane gazówką jeszcze w latach 90, były bardzo powciaągane i co najlepsze na wszystkim położona była warstwa szpachlówki zrobionej na bazie talku i żywicy o grubości od 0,5 do 1 cm . po wycięciu okazało się , że poprzedni próg także nie był zgnity.. był pogięty .. a na ten był przyspawany drugi
Już od początku nie wyglądało to dobrze
dorabianie progów i pierwsze przymiarki..
oczywiście po wycięciu okazało się, że trzeba spawać nie tylko poszycie progów, ale także wzmocnienia i progi wewnętrzne.. na zdjęciach tylko "pochwytane"
Po wstawieniu progu wyglądało to mniej więcej tak :
spawaliśmy tak by zachować oryginalne zgrzewy progu z poszyciem..
RetroStyler
samochód: seat 850
Imię: Paweł
Rok urodzenia: 1998
Dołączył: 10 Lip 2016 Posty: 17 Skąd: Tarnów
Wysłany: 2016-12-09, 12:10
Minęło troszkę czasu, postęp przy Seacie także się zwiększył. Blacharsko już bliżej finiszu niż dalej.
Po progach przyszedł czas na reperaturki nadkoli tylnych wewnętrznych i zewnętrznych. Już po wstępnych bliższych oględzinach wyglądało to nieciekawie.
Dorabialiśmy zgodnie z oryginałem, najpierw wewnątrz :
... i zewnętrzne :
RetroStyler
samochód: seat 850
Imię: Paweł
Rok urodzenia: 1998
Dołączył: 10 Lip 2016 Posty: 17 Skąd: Tarnów
Wysłany: 2016-12-09, 12:32
Z przodu także nadkole dorobiliśmy, gdzie dorobić trzeba było.
Następnie pod migomat poszedł błotnik prawy:
Z błotnikiem lewym był o wiele większy kłopot...
Wstępne kształtowanie górnego poszycia błotnika:
Tak wygląda to już po dopasowaniu i wstawieniu:
Jak się okazało z lewej strony spawać trzeba było też ścianę boczną bagażnika wraz z wnęką do zgrzewania błotnika:
RetroStyler
samochód: seat 850
Imię: Paweł
Rok urodzenia: 1998
Dołączył: 10 Lip 2016 Posty: 17 Skąd: Tarnów
Wysłany: 2016-12-09, 12:37
Po ustawieniu wszystkich szczelin pomiędzy elementami oraz "dopieszczeniu" wszystkich wstawionych elementów, Wisienka wygląda już całkiem nieźle.
Zdjęcia przedstawiają ile prac już wykonanych zostało na dzień dzisiejszy, choć przede mną jeszcze podłoga, nadkola wewnętrze prawe i lewe wraz z mocowaniami amortyzatorów przednich, doły drzwi, podszybia przednie i tylne oraz wnęka na koło zapasowe i dół pasa przedniego.
Podłoga wbrew pozorom nie jest wcale zła, więc wymienione zostaną jedynie kawałki, tak by przywrócić ją do pełni oryginału.
samochód: zastava 750
Imię: Paweł
Rok urodzenia: 1970
Rocznik auta: 1966
Kolor auta: plavo nebo Pomógł: 2 razy Dołączył: 28 Mar 2007 Posty: 1016 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2016-12-09, 18:33
No i bardzo ładnie! Fajna robota zwłaszcza, że blach do 850 raczej nie ma a jak się gdzieś trafią to za krocie. Brawo!
samochód: zastava 750
Imię: Paweł
Rok urodzenia: 1970
Rocznik auta: 1966
Kolor auta: plavo nebo Pomógł: 2 razy Dołączył: 28 Mar 2007 Posty: 1016 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-01-09, 20:21
No, no.... Powinszować... i pozazdrościć...
Świetna robota! Na prawdę klasa!
RetroStyler
samochód: seat 850
Imię: Paweł
Rok urodzenia: 1998
Dołączył: 10 Lip 2016 Posty: 17 Skąd: Tarnów
Wysłany: 2017-01-13, 10:54
Bardzo dziekuje za dobre slowa ! Wiem ze wisienka moglaby byc zrobiona lepiej ale satysfakcja i tak jest spora. Poki co dzialamy tez przy innych projektach ale mam nadzieje ze chociaz w polowie sezonu uda sie Seacikiem wyjechac ;)
RetroStyler
samochód: seat 850
Imię: Paweł
Rok urodzenia: 1998
Dołączył: 10 Lip 2016 Posty: 17 Skąd: Tarnów
Wysłany: 2017-02-21, 17:00
Pracę nieco ruszyły
Odsoniły się nowe rzeczy, które trzeba będzie spawać, ale na to przyjdzie czas ..
Silnik wyjechał
Niestety nie obyło się bez przykrości.. Chłodnica klejona poxipolem...
Ostatnio zmieniony przez RetroStyler 2017-02-21, 17:06, w całości zmieniany 1 raz
RetroStyler
samochód: seat 850
Imię: Paweł
Rok urodzenia: 1998
Dołączył: 10 Lip 2016 Posty: 17 Skąd: Tarnów
samochód: zastava 750
Imię: Paweł
Rok urodzenia: 1970
Rocznik auta: 1966
Kolor auta: plavo nebo Pomógł: 2 razy Dołączył: 28 Mar 2007 Posty: 1016 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-02-26, 15:04
Ooo czerwona E78... ze też przetrwała..
Te silniki spalą wszystko...
RetroStyler
samochód: seat 850
Imię: Paweł
Rok urodzenia: 1998
Dołączył: 10 Lip 2016 Posty: 17 Skąd: Tarnów
Wysłany: 2017-03-02, 11:55
Niestety to nie czerwona benzyna .. A tyle rdzy .. :/ pływak skorodowal i sie rozsypal, a na dnie baku 2 cm mułu i szlamu ..
samochód: zastava 750
Imię: Dmoch
Rok urodzenia: 1970
Rocznik auta: 1966
Kolor auta: niebieski Pomógł: 2 razy Dołączył: 21 Maj 2007 Posty: 1080 Skąd: WWL
Wysłany: 2017-03-03, 12:22
niespodzianki typowe. Pływak widze innaczej skonstruowany niż w Zastavce. Gdzie ten zbiornik jest połozony? z przodu?
RetroStyler
samochód: seat 850
Imię: Paweł
Rok urodzenia: 1998
Dołączył: 10 Lip 2016 Posty: 17 Skąd: Tarnów
Wysłany: 2017-03-07, 07:14
Zbiornik jest z tyłu, a raczej centralnie umieszczony- zaraz za grodzią silnika. :) pływakiem się zająłem.. Cały wyczyszczony . i co pasuje z maluchowskiego pływaka to przekładam.. (Siateczka itp)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum