Zarejestruj się u nas lub też zaloguj, jeśli posiadasz już konto. 


Poprzedni temat :: Następny temat
Układ chłodzenia silników ZASTAVA 750
Autor Wiadomość
Maniek 

samochód: zastava 750
Imię: Marcin
Dołączył: 04 Sty 2009
Posty: 22
Skąd: Poznań
  Wysłany: 2009-01-04, 20:58   Układ chłodzenia silników ZASTAVA 750


Witajcie.
Kto pomoże w odpowietrzeniu układu chłodzenia.Są dwa odpowietrzniki w chłodnicy i pompie wody. Pozdro
 
dudkam 

samochód: zastava 750
Imię: Adam
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 168
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2009-01-04, 21:26   

Z tego co mi sie wydaje to układ się sam odpowietrza przez korek chłodnicy. Zaworki w pompie i chłodnicy są do spuszczania płynu.
 
Maniek 

samochód: zastava 750
Imię: Marcin
Dołączył: 04 Sty 2009
Posty: 22
Skąd: Poznań
Wysłany: 2009-01-08, 22:13   

Ok, dzięki za pare dni sprawdze ,tylko złoże pompe wody.
POZDRO
 
administrator 
Administrator

samochód: zastava 750
Dołączył: 11 Gru 2006
Posty: 318
Skąd: tam gdzie kozy kują
Wysłany: 2009-01-08, 22:39   

maniek, a kupiłeś te uszczelniacze?
 
Maniek 

samochód: zastava 750
Imię: Marcin
Dołączył: 04 Sty 2009
Posty: 22
Skąd: Poznań
Wysłany: 2009-01-09, 18:06   

Tak kupiłem i nawet zamontowałem tylko nie wiem na ile są jeszcze szczelne ,brakuje mi chłodnicy dałem do czyszczenia i sprawdzenia.POZDRO
 
Maniek 

samochód: zastava 750
Imię: Marcin
Dołączył: 04 Sty 2009
Posty: 22
Skąd: Poznań
  Wysłany: 2009-01-09, 18:07   

Tak kupiłem i nawet zamontowałem tylko nie wiem na ile są jeszcze szczelne ,brakuje mi chłodnicy dałem do czyszczenia i sprawdzenia.POZDRO
 
Maniek 

samochód: zastava 750
Imię: Marcin
Dołączył: 04 Sty 2009
Posty: 22
Skąd: Poznań
Wysłany: 2009-08-09, 21:37   

Witam niewiem co jest jeszcze nie tak poniewaz podczas jazdy woda wraca do zbiorniczka prawie do korka gdzie wczesniej na zimnym jest minimum. Gdy silnik chodzi i odkręci sie korek w zbiorniku to bulgocze ,a gdy zamknie sie korek i wyłączy się silnik to poprzednio wyzuconą wode do zbiornika spowrotem wciagnie w układ chłodnicy.
 
zawi 

samochód: zastava 750
Imię: Michał
Rok urodzenia: 1983
Rocznik auta: 1965
Kolor auta: wiśniowy
Dołączył: 07 Mar 2011
Posty: 91
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-05-08, 08:23   

czy ktoś ma do zaproponowania z czego zrobić fartuch na wiatrak do chłodnicy? Zrobiłem z rękawa do pralki polar ale pękł szybko...

z góry dzięki za info
 
Greg 


samochód: zastava 750
Imię: Grzesiek
Rok urodzenia: 1982
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 567
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2012-05-08, 16:32   

Z dętki samochodowej. Teraz są przeróżne kleje do gumy więc spokojnie da rade.
Sprawdź czy otwiera się termostat sterujący klapa powietrza zasysanego z pod samochodu. Jeżeli zagrzany jest silnik i ta klapa się nie otwiera to padł termostat.
 
zawi 

samochód: zastava 750
Imię: Michał
Rok urodzenia: 1983
Rocznik auta: 1965
Kolor auta: wiśniowy
Dołączył: 07 Mar 2011
Posty: 91
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-05-08, 23:12   

Klapę to ja mam wspawaną na stałe w pozycji otwarta :lol: pomysł z dętką ciekawy, dzięki
 
Greg 


samochód: zastava 750
Imię: Grzesiek
Rok urodzenia: 1982
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 567
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2012-05-09, 19:05   

Powiem tak, ja swoją Zastvą jeszcze na starym silniku, jeździłem z klapą na stałe zamkniętą, bez termostatu, bez fartucha na obudowie i bez obudowanego silnika osłonami dookoła komory. Nigdy się woda nie zagotowała, była gorąca, ale bez wrzenia. Silnik jednak poszedł w odstawkę, bo poprzedni właściciel zalał go jakimś g**** pod tytułem cerazmizer. Po tym jak trochę pojezdziłem i nowy olej wypłukał cały syf z silnika po dobrym zagrzaniu silnika na wolnych obrotach zaczynało świecić ciśnienie oleju :cry:
Z tą klapka nie jestem do końca przekonany czy musi ona być w samochodzie.
Mam książkę opisującą modyfikacje 600 do wersji na tor. Jest tam opisana modyfikacja układu chłodzenia. Przeglądnę książkę i opiszę co oni tam ciekawego wymyślili.
Jeżeli dobrze pamiętam to koło pompy wody tak jak pisał Archicar dawali mniejsze.
 
Dmoch 


samochód: zastava 750
Imię: Dmoch
Rok urodzenia: 1970
Rocznik auta: 1966
Kolor auta: niebieski
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Maj 2007
Posty: 1077
Skąd: WWL
Wysłany: 2012-06-20, 19:19   

zawi napisał/a:
czy ktoś ma do zaproponowania z czego zrobić fartuch na wiatrak do chłodnicy? Zrobiłem z rękawa do pralki polar ale pękł szybko...

z góry dzięki za info


zawi dorobiles ten rekaw?
Ja teraz tez mam go w planie dorobic ale pytanie do was: czy on ma nachodzic na kolniez chlodnicy i czy moze czyms jest scisniety, czy moze do srodka ma wchodzic? Pytam bo od tego zalezy jakiej gumy uzyje...
 
administrator 
Administrator

samochód: zastava 750
Dołączył: 11 Gru 2006
Posty: 318
Skąd: tam gdzie kozy kują
Wysłany: 2012-06-23, 23:01   

moj oryginalny nachodzi na chłodnicę dość wysoko, poza ten pierścień, obejmując swym zasięgiem nieco obudowy. Niczym nie jest ściśnięty.
 
Dmoch 


samochód: zastava 750
Imię: Dmoch
Rok urodzenia: 1970
Rocznik auta: 1966
Kolor auta: niebieski
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Maj 2007
Posty: 1077
Skąd: WWL
Wysłany: 2012-06-25, 16:26   

super. dzieki za wskazówkę. Czyli guma moze być wiotka.
 
Greg 


samochód: zastava 750
Imię: Grzesiek
Rok urodzenia: 1982
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 567
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2012-06-25, 19:09   

Chyba nawet musi być wiotka. Silnik się będzie kołysał na poduszkach. Chłodnica jest na stałem mocowana do karoserii. Twardy materiał chyba długo nie wytrzyma...
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Ładowanie strony... proszę czekać!
Template TeskoGreen v 0.1 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne