Zarejestruj się u nas lub też zaloguj, jeśli posiadasz już konto. 


Poprzedni temat :: Następny temat
Jak zabrać się za zmianę prądnicy na alternator?
Autor Wiadomość
przemek 

samochód: zastava 750
Imię: Przemek
Rok urodzenia: 1979
Dołączył: 11 Gru 2006
Posty: 243
Skąd: Łódź
Wysłany: 2021-05-23, 08:18   Jak zabrać się za zmianę prądnicy na alternator?

Witam. Jak zabrać się za zmianę prądnicy na alternator?
Jaki alternator kupić?
Jak to podłączyc?
Ktoś już z Was przerabiał ten temat?
 
Dmoch 


samochód: zastava 750
Imię: Dmoch
Rok urodzenia: 1970
Rocznik auta: 1966
Kolor auta: niebieski
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Maj 2007
Posty: 1080
Skąd: WWL
Wysłany: 2021-07-21, 08:28   

no więc tak, jest kilka wyjść.
1.
Podmienić pradnice od Jagsta 770, pasuje idealnie i daje o wiele więcej pradu niż "Iskra". Prądu starcza na światła, halogeny i radio. Rozwiązanie jest o tyle proste co i trudne do zrealizowania, no bo skad wziąć pradnicę od Jagsta.
2. Oryginalny Alternator od Zastavy po bodajże 70 roku (niech ktoś mnie poprawi). najlepsze rozwiązanie. regulator pasuje z alttka od malucha i wszystko pasuje jak ulał. Minus- trzeba zagadać do kogoś z b. Jugosławii żeby taki sprzedał.
3.
Alternator od Fiat cc/sc/ 900 i innych Seatów z tym silnikiem. Rozwiązanie najtańsze ale nie najprostsze. uchwyt jest prawie identyczny do tego a prądnicy z malym ale(o tym niżej).
Koło pasowe tego alternatora ma jeden rowek na paski klinowe i trzeba przełożyc oryginalne koło(chyba że ma sie koło od Jagsta-ma tę samą średnice wewn). Niestety ono ma mniejsza średnice wałka i trzeba ten wałek dotoczyć pod mniejsza średnicę wewn koła. Kolejna przeróbka to zeszlifowanie kilku mm z grubosci mocowania wg potrzeb(jest ono integralną cześci korpusu) aby paski klinowe były w jednej płaszczyźnie. Ale to juz symboliczna operacja już po dotoczeniu wałka(może nie być potrzebna.
No i jeszcze jedna mała przerobka. Może być potrzebne delikatne zeszifowanie korpusu w miejscu dotykania altka do kabla świecy nr1. altek jest masywniejszy dużo od oryginalnej pradnicy. jest to potrzebne aby była mozliwośc regulacji(naprężenia pasków klinowych) U mnie to było potrzebne, ale może gdy paski sa krótsze, nie będzie trzeba.

oczywiście alternatory mają regulatory napięcia wbudowane więc trzeba przepiąć kabelki od regulatora pradnicy do altka. całośc nie jest zbyt skomplikowaną operacją jeśli zleci się komuś toczenie.

jeśli coś nie jasne-pytaj.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Ładowanie strony... proszę czekać!
Template TeskoGreen v 0.1 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne