Zarejestruj się u nas lub też zaloguj, jeśli posiadasz już konto. 


Poprzedni temat :: Następny temat
Problemy z silnikiem
Autor Wiadomość
macko13579 

samochód: zastava 750
Imię: Maciek
Rok urodzenia: 1990
Dołączył: 29 Mar 2011
Posty: 106
Skąd: ERA
Wysłany: 2012-09-02, 19:19   Problemy z silnikiem

Do wczoraj moja zastka śmigała bez problemu, aż jadąc w pewnym momencie silnik stracił na mocy, zaczął nie równo pracować ale nie zgasła, dodawanie gazu nie dawało efektu. Ale postałem tak chwilkę i silnik ożył i wróciłem do domu bez żadnych problemów. Dzisiaj sytuacja się powtórzyła. Wiecie może gdzie szukać przyczyny. A dodam jeszcze, że jak silnik zapali to pracuje sobie na wolnych równiutko bez zająknięcia i nagle czary mary i gaśnie albo potelepie troche i też gaśnie :-) . Może ktoś wie w czym rzecz ?
 
archicar 
ARCHICAR


samochód: zastava 750
Imię: Paweł
Rok urodzenia: 1970
Rocznik auta: 1966
Kolor auta: plavo nebo
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 1016
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2012-09-02, 21:29   

Na 99% masz jakiś syf w gaźniku. Powinieneś mieć dobry filtr paliwa między pompą a gaźnikiem. Sprawdź najpierw to.
Druga przyczyna to zapłon. Może jakieś przebicie na kablach..? Może kopułka... wilgoć..?
 
jan 600 

samochód: fiat 600
Imię: jan
Rok urodzenia: 1970
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Sty 2009
Posty: 104
Skąd: podlaskie
Wysłany: 2012-09-03, 00:36   

Miałem coś takiego, okazało się że wyrobiony aparat zapłonowy,dokładnie oś w aparacie.
 
Greg 


samochód: zastava 750
Imię: Grzesiek
Rok urodzenia: 1982
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 567
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2012-09-03, 16:03   

Sprawdź dysze w gaźniku bo może być tak jak Archicar pisze, ja bym jeszcze sprawdził pompę paliwa. Może jest już mało wydajna i nie daje tyle paliwa co trzeba do pracy silnika na obrotach. Miałem kiedyś taki przypadek. Na wolnych obrotach silnik pracował jak zegarek, a gasł po przegazowaniu.
 
macko13579 

samochód: zastava 750
Imię: Maciek
Rok urodzenia: 1990
Dołączył: 29 Mar 2011
Posty: 106
Skąd: ERA
Wysłany: 2012-09-03, 20:40   

Dzięki panowie za chęci. Ale nic z tych rzeczy :-D , niie było iskry albo bardzo słaba, poodkręcanie, pooglądanie i pozakręcanie wszelkich kabelków od aparatu i cewki naprawiło problem :-D .
 
Greg 


samochód: zastava 750
Imię: Grzesiek
Rok urodzenia: 1982
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 567
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2012-09-04, 15:36   

To się zgadza, im wyższa kompresja tym trudniej o iskre
 
Dmoch 


samochód: zastava 750
Imię: Dmoch
Rok urodzenia: 1970
Rocznik auta: 1966
Kolor auta: niebieski
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Maj 2007
Posty: 1077
Skąd: WWL
Wysłany: 2012-09-04, 21:54   

u mnie masa byla przyczyna slabej iskry. podlaczylem dodatkowo ze dwa kabelki do bloku i karoserii.od razu zasmigala.
  
 
macko13579 

samochód: zastava 750
Imię: Maciek
Rok urodzenia: 1990
Dołączył: 29 Mar 2011
Posty: 106
Skąd: ERA
Wysłany: 2012-09-04, 21:57   

Dmoch to też tak zrobię bo dzisiaj znowu cuda się działy, rozumiem, że podłaczyłeś obudowę cewki z karoserią/blokiem ?
 
Dmoch 


samochód: zastava 750
Imię: Dmoch
Rok urodzenia: 1970
Rocznik auta: 1966
Kolor auta: niebieski
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Maj 2007
Posty: 1077
Skąd: WWL
Wysłany: 2012-09-04, 22:09   

nie, poprostu podlaczylem dodatkowy kabel pod szpilke od pokrywy zaworow a druga strone do szpilki od regulatora. Drugi kabelek dalem do sruby aparatu zaplonowego i bodajze do kolektora. oczywiscie uzylem dodatkowych nakretek zeby nic nie naruszac. aha posmarowalem tez powierzchnie styku smarem miedzianym zeby przewodzilo i nie rdzewialo zeby do tematu nie wracac. podzialalo. w ktoryms poscie o tym mowilismy, zastanawialismy sie nad gaxnikiem, cewka itp a powod byl blachy, moze byc tak, ze i u Ciebie to jest przyczyna.
 
Greg 


samochód: zastava 750
Imię: Grzesiek
Rok urodzenia: 1982
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 567
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2012-09-05, 19:59   

Może prosciej było poprawić mase na silniku?
 
Dmoch 


samochód: zastava 750
Imię: Dmoch
Rok urodzenia: 1970
Rocznik auta: 1966
Kolor auta: niebieski
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Maj 2007
Posty: 1077
Skąd: WWL
Wysłany: 2012-09-05, 22:50   

pewnie trzeba bylo ale doraznie zadzialalo i przyczyna znaleziona tez:)
 
Greg 


samochód: zastava 750
Imię: Grzesiek
Rok urodzenia: 1982
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 567
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2012-09-06, 18:16   

W nowych silnikach masa jest w kilku miejscach, wynika to z ich konstrukcji.
Tutaj wystarczy w jedny,. Warunek jest taki że musi mieć dobre podłączenie.
 
macko13579 

samochód: zastava 750
Imię: Maciek
Rok urodzenia: 1990
Dołączył: 29 Mar 2011
Posty: 106
Skąd: ERA
Wysłany: 2012-09-06, 20:00   

Dobra rozgryzłem problem, kondensator przy aparacie raz działą raz nie. Ale mniejsza o to, czy może być kondensator o większej pojemności np. 25uF jak do malucha, ten który mam ma 18uF. I czy warto wymienić od razu też ten przy cewce ?
 
Greg 


samochód: zastava 750
Imię: Grzesiek
Rok urodzenia: 1982
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 567
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2012-09-06, 22:40   

Mądra książka podaje od 0,15 uF do 0,20 uF. Druga mądra podaje to samo.
Według mnie to nie wielka różnica. Powinno działać.
Jeżeli potrafisz sprawdzić który jest uszkodzony to nie warto, jeżeli nie to wymień oba.
 
Dmoch 


samochód: zastava 750
Imię: Dmoch
Rok urodzenia: 1970
Rocznik auta: 1966
Kolor auta: niebieski
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Maj 2007
Posty: 1077
Skąd: WWL
Wysłany: 2012-09-07, 01:09   

ten przy aparacie przyspiesza rozladowywanie sie cewki a co za tym idzie zwieksza iskre, ten drugi jest antyzakluceniowy.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Ładowanie strony... proszę czekać!
Template TeskoGreen v 0.1 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne