arju01
samochód: zastava 750
Imię: Arkadiusz Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Mar 2007 Posty: 51 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2007-03-09, 08:11 Strona o fiaciku 500
Strona o protoplaście fiata 600 i zastawki 750,czyli fiacie 500:
http://www.fiat500club.nl
W szczególności polecam foto archiwum,można ogladać nawet reklamy tego samochodu pochodzące z tamtych lat.
I jescze jedna stronka o tym samochodzie tym razem zrobiona przez fana z Polski :
http://old500.republika.pl
przemek
samochód: zastava 750
Imię: Przemek
Rok urodzenia: 1979
Dołączył: 11 Gru 2006 Posty: 243 Skąd: Łódź
Wysłany: 2007-03-12, 09:03 :)
:)
zamieniłbym moją zastave na fiacika 500, bez zastanowienia. ech
był do kupienia za 15 tyś
arju01
samochód: zastava 750
Imię: Arkadiusz Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Mar 2007 Posty: 51 Skąd: Śląsk
samochód: zastava 750
Dołączył: 11 Gru 2006 Posty: 318 Skąd: tam gdzie kozy kują
Wysłany: 2007-03-14, 23:38
piekny i niedrogo :)
arju01
samochód: zastava 750
Imię: Arkadiusz Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Mar 2007 Posty: 51 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2007-03-16, 11:17
Wczoraj rozmawiałem z gościem ,który umieścił ogłoszenie o tym fiaciku w sieci,i dowiedziałem się ,ze niestety jest już sprzedany największym szokiem dla mnie było to ,że facet mieszka 4 km ode mnie , a ja o tym nie wiedziałem!!!!
samochód: zastava 750
Imię: Bartek
Rok urodzenia: 1980
Rocznik auta: 1967
Kolor auta: Czerwony Pomógł: 2 razy Dołączył: 01 Mar 2007 Posty: 451 Skąd: Gryfino / Szczecin
Wysłany: 2007-03-17, 09:59
Ja mam ustawione na Alegro w ulubionych cos takiego z takim czyms :) ze codziennie to co mnie interesuje ( fiat 600 fiat 500 zastava 750 ) dostaje meila od alegro z tym co w ciagu 24 godzin zostalo wystawione w/w autek
poczytaj a napewno dasz rade i nie ucieknie Ci nastepna 5-setka
samochód: zastava 750
Imię: Paweł
Rok urodzenia: 1970
Rocznik auta: 1966
Kolor auta: plavo nebo Pomógł: 2 razy Dołączył: 28 Mar 2007 Posty: 1016 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2007-03-30, 01:48 Re: Strona o fiaciku 500
Fiat 500 nie jest żadnym protoplastą Fiat 600 (Zastavy 750)...!!!!
Protoplastą naszych autek było Fiat 500 Topolino produkowany od 1935 - 1955. Bezpośrednim modelem poprzedzającym 600kę był 500C, z którego 600ka przejęła silnik, obrys wykroju błotników, kieruki na nich, lampy tylne, kierownicę , fotele i kilka inych szczegółów.
Pierwsze 600ki powstały jeszcze w 1954r w studiu Dantego Giacosy. Początkowo nawet miały mieć silniki wiatrem chłodzone, jednak nie takie jakie znamy z 500Nuova czy 126.
Fiat 600 wyjechał z fabryki w marcu 1955. Jego następcą był Fiat 850, potem 127, Panda, Uno, Cinquecento 900, Seicento/600 i Obecnie Panda Nuova i Fiat 500 (Trepiuno)
Fiat 500 opisany na tamtych stronach to model Nuova 500. Powstał w roku 1957 i był odpowedzią na tanie motomobile typu Goggomobil, Glass, BMW Isetta, Mikrus itd... Jednak w stosunku do nich nie był obudowanym skuterem a prawdziwym, choć malutkim samochodem, zbudowanym od podstaw i nie wykorzystującym żadnej motocyklowej części!
Jego następcą był Fiat 126/126p, 126BIS i Cinquecento 700 a obecnie nowy Fiat 500 z dwucylindrowym supernowoczesnym silnikiem 870cc o mocy 110KM (wejdzie do produkcji w 2008r). Pomiędzy tym wszystkim były jeszcze wersje "pączki" czyli Fiat 600 Multipla z której powstał Fiat 600T uzupełniony później o mechanikę Fiata 850 model 850T i na koniec z silnikiem Fiata 127 (lecz lewoobrotowym) Fiat 900E (Panorama/Pullmino). Te wersje bazowały na płycie podłogowej Fiata 1100 (103) a właściwie jego przedniej częsci, łączonej z płytą podłogową Fiata 600/850 w czesci tylnej.
Klonem Fiata 500 Nuova była Giardiniera, czyli małutkie kombi z leżącym silnikiem chłodzonym wiatrem. Później na jej bazie opracowano Fiata 126 Kombi, który pozostał prototypem. Jednak jego wzorem stworzono silnik leżący wodą chłodzony wykorzystany potem w BISie i CC700.
Klonem Fiata 850, oprcz wersji sportowych 860Coupe i 850Spider był Fiat/Seat 133, mający jedynie zmieniony kształt nadwozia wykorzystujący technologię i wytłoczki Fiata 128/Zastavy1100, kształtem przypominający Fiata 126 a wielkością Fiata 127 od ktrego był jednak węższy. Ten wóz był owocem hioszpańskich mistrzów z Seata i jako jedyne auto spoza sieci Fiata dostał znak firmowy Fiat.
Nastęcą Fiata 850 tak naprawdębyło jednak Autobianchi A112, które powstało w odpowiedzi na brytyjskie MINI. W nim przetestowano przedni napęd by w 1968r zaproponować Fiata 128 a w rok później 127.
Na ten temat mogę jeszcze długo....
Jak chcecie to przedstawię Wam historię silników u Fiata...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum