Zarejestruj się u nas lub też zaloguj, jeśli posiadasz już konto. 


Poprzedni temat :: Następny temat
Strona o fiaciku 500
Autor Wiadomość
arju01 

samochód: zastava 750
Imię: Arkadiusz
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Mar 2007
Posty: 51
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2007-03-09, 08:11   Strona o fiaciku 500

Strona o protoplaście fiata 600 i zastawki 750,czyli fiacie 500:
http://www.fiat500club.nl
W szczególności polecam foto archiwum,można ogladać nawet reklamy tego samochodu pochodzące z tamtych lat.
I jescze jedna stronka o tym samochodzie tym razem zrobiona przez fana z Polski :
http://old500.republika.pl
 
przemek 

samochód: zastava 750
Imię: Przemek
Rok urodzenia: 1979
Dołączył: 11 Gru 2006
Posty: 243
Skąd: Łódź
Wysłany: 2007-03-12, 09:03   :)

:)
zamieniłbym moją zastave na fiacika 500, bez zastanowienia. ech
był do kupienia za 15 tyś
 
arju01 

samochód: zastava 750
Imię: Arkadiusz
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Mar 2007
Posty: 51
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2007-03-12, 10:33   

Widziałem w internecie fiacika 50 za 3800 pln.O!!Jest :
http://www.otomoto.pl/ind...how&id=C2329078
Gdybyś kupował daj znać ;-)
 
administrator 
Administrator

samochód: zastava 750
Dołączył: 11 Gru 2006
Posty: 318
Skąd: tam gdzie kozy kują
Wysłany: 2007-03-14, 23:38   

piekny i niedrogo :)
 
arju01 

samochód: zastava 750
Imię: Arkadiusz
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Mar 2007
Posty: 51
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2007-03-16, 11:17   

Wczoraj rozmawiałem z gościem ,który umieścił ogłoszenie o tym fiaciku w sieci,i dowiedziałem się ,ze niestety jest już sprzedany :-( największym szokiem dla mnie było to ,że facet mieszka 4 km ode mnie , a ja o tym nie wiedziałem!!!!
 
Kwinto 


samochód: zastava 750
Imię: Bartek
Rok urodzenia: 1980
Rocznik auta: 1967
Kolor auta: Czerwony
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Mar 2007
Posty: 451
Skąd: Gryfino / Szczecin
Wysłany: 2007-03-17, 09:59   

Ja mam ustawione na Alegro w ulubionych cos takiego z takim czyms :) ze codziennie to co mnie interesuje ( fiat 600 fiat 500 zastava 750 ) dostaje meila od alegro z tym co w ciagu 24 godzin zostalo wystawione w/w autek
poczytaj a napewno dasz rade i nie ucieknie Ci nastepna 5-setka
 
archicar 
ARCHICAR


samochód: zastava 750
Imię: Paweł
Rok urodzenia: 1970
Rocznik auta: 1966
Kolor auta: plavo nebo
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 1016
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2007-03-30, 01:48   Re: Strona o fiaciku 500

arju01 napisał/a:
Strona o protoplaście fiata 600 i zastawki 750,czyli fiacie 500:
http://www.fiat500club.nl


Kochani.....

Fiat 500 nie jest żadnym protoplastą Fiat 600 (Zastavy 750)...!!!!
Protoplastą naszych autek było Fiat 500 Topolino produkowany od 1935 - 1955. Bezpośrednim modelem poprzedzającym 600kę był 500C, z którego 600ka przejęła silnik, obrys wykroju błotników, kieruki na nich, lampy tylne, kierownicę , fotele i kilka inych szczegółów.
Pierwsze 600ki powstały jeszcze w 1954r w studiu Dantego Giacosy. Początkowo nawet miały mieć silniki wiatrem chłodzone, jednak nie takie jakie znamy z 500Nuova czy 126.
Fiat 600 wyjechał z fabryki w marcu 1955. Jego następcą był Fiat 850, potem 127, Panda, Uno, Cinquecento 900, Seicento/600 i Obecnie Panda Nuova i Fiat 500 (Trepiuno)
Fiat 500 opisany na tamtych stronach to model Nuova 500. Powstał w roku 1957 i był odpowedzią na tanie motomobile typu Goggomobil, Glass, BMW Isetta, Mikrus itd... Jednak w stosunku do nich nie był obudowanym skuterem a prawdziwym, choć malutkim samochodem, zbudowanym od podstaw i nie wykorzystującym żadnej motocyklowej części!
Jego następcą był Fiat 126/126p, 126BIS i Cinquecento 700 a obecnie nowy Fiat 500 z dwucylindrowym supernowoczesnym silnikiem 870cc o mocy 110KM (wejdzie do produkcji w 2008r). Pomiędzy tym wszystkim były jeszcze wersje "pączki" czyli Fiat 600 Multipla z której powstał Fiat 600T uzupełniony później o mechanikę Fiata 850 model 850T i na koniec z silnikiem Fiata 127 (lecz lewoobrotowym) Fiat 900E (Panorama/Pullmino). Te wersje bazowały na płycie podłogowej Fiata 1100 (103) a właściwie jego przedniej częsci, łączonej z płytą podłogową Fiata 600/850 w czesci tylnej.
Klonem Fiata 500 Nuova była Giardiniera, czyli małutkie kombi z leżącym silnikiem chłodzonym wiatrem. Później na jej bazie opracowano Fiata 126 Kombi, który pozostał prototypem. Jednak jego wzorem stworzono silnik leżący wodą chłodzony wykorzystany potem w BISie i CC700.
Klonem Fiata 850, oprcz wersji sportowych 860Coupe i 850Spider był Fiat/Seat 133, mający jedynie zmieniony kształt nadwozia wykorzystujący technologię i wytłoczki Fiata 128/Zastavy1100, kształtem przypominający Fiata 126 a wielkością Fiata 127 od ktrego był jednak węższy. Ten wóz był owocem hioszpańskich mistrzów z Seata i jako jedyne auto spoza sieci Fiata dostał znak firmowy Fiat.
Nastęcą Fiata 850 tak naprawdębyło jednak Autobianchi A112, które powstało w odpowiedzi na brytyjskie MINI. W nim przetestowano przedni napęd by w 1968r zaproponować Fiata 128 a w rok później 127.


Na ten temat mogę jeszcze długo....

Jak chcecie to przedstawię Wam historię silników u Fiata...

Pozdrawiam

Paweł T.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Ładowanie strony... proszę czekać!
Template TeskoGreen v 0.1 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne