samochód: zastava 750
Imię: Grzesiek
Rok urodzenia: 1982 Pomógł: 3 razy Dołączył: 11 Sty 2009 Posty: 567 Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2012-08-28, 15:35
Nie gniewaj sie ale obawiam że nie dasz rady. Reguluje sie styakmi. Raz brałem udzial w takiej regulacji i robil to elektryk samochodowy z 20 letnim doswiadczeniem. Jezeli chcesz to na weekendzie znajde ksiazki bo terez nie mam ich ze soba i zaloze post na forum z opisem jak regulowac. Prosciej bedzie dac elektroniczny regulator. Jest on bardziej precyzyjny. Widzialem gdzies takie regulatory zamontowane w obudowe z klasycznego regulatora.
macko13579
samochód: zastava 750
Imię: Maciek
Rok urodzenia: 1990
Dołączył: 29 Mar 2011 Posty: 106 Skąd: ERA
Wysłany: 2012-08-28, 20:20
No okey, w takim razie powiedzmy biorę regulator od maluszka ale jak go podłączyć ? A i rozumiem, że o ten typ chodzi
samochód: zastava 750
Imię: Grzesiek
Rok urodzenia: 1982 Pomógł: 3 razy Dołączył: 11 Sty 2009 Posty: 567 Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2012-08-29, 06:17
To jest regulator alternatora. Tobie potrzebny jest regulator prądnicy.
Bedzie on wygladal mniej wiecej tak jak ten http://allegro.pl/ursus-c...580052907.html.
Regulator pradnicy ma 3 wyprawadzenia, a do alternatora tylko 2.
We wczesniejszym poscie pisałeś ze daje jakieś 12,5V, sprawdź też prądnicę.
Na jakich obrotach mierzyłeś ? na wolnych czy po przegazowaniu?
Na wolnych obrotach prądnica praktycznie nie daje prądu.
macko13579
samochód: zastava 750
Imię: Maciek
Rok urodzenia: 1990
Dołączył: 29 Mar 2011 Posty: 106 Skąd: ERA
Wysłany: 2012-08-29, 20:02
Fakt, sprawdzałem na wolnych i na akumulatorze. Jutro dokładnie przetestuje.
samochód: zastava 750
Imię: Grzesiek
Rok urodzenia: 1982 Pomógł: 3 razy Dołączył: 11 Sty 2009 Posty: 567 Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2012-09-02, 14:26
Powinno być 14V.
Jeżeli chcesz to moge umieścić na forum albo na mojej stronie opis sprawdzenia prądnicy i opis regulacji regulatora napięcia.
Sprawdź jeszcze jaki napięcie będzie na samych zaciskach na prądnicy, na wolnych obrotach i po przegazowaniu powyżej 2000 obr.
Mając te pomiary będzie wiadomo co padło czy pradnica czy regulator.
Może być jeszcze luźny pasek ale zakładam, że to już sprawdziełeś.
macko13579
samochód: zastava 750
Imię: Maciek
Rok urodzenia: 1990
Dołączył: 29 Mar 2011 Posty: 106 Skąd: ERA
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum