Zarejestruj się u nas lub też zaloguj, jeśli posiadasz już konto. 


Poprzedni temat :: Następny temat
Elektroniczny regulator napięcia
Autor Wiadomość
Mops1 

samochód: zastava 750
Imię: Andrzej
Rok urodzenia: 1974
Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 11
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2009-05-13, 21:36   Elektroniczny regulator napięcia

Drodzy Forumowicze!

Czy ktoś próbował może zastosować elektroniczny regulator napięcia?
 
Greg 


samochód: zastava 750
Imię: Grzesiek
Rok urodzenia: 1982
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 567
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2009-05-13, 21:43   

pasuje od F126p, działa dokładnie tak samo jak ten mechaniczny.
 
Mops1 

samochód: zastava 750
Imię: Andrzej
Rok urodzenia: 1974
Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 11
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2009-05-13, 21:44   

Dziękuję za błyskawiczną odpowiedź! :-)
 
dudkam 

samochód: zastava 750
Imię: Adam
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 168
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2009-05-13, 22:05   

Ja mam elektroniczny od jakiegoś traktora i też pasuje tylko jest inna kolejność przewodów.
 
macko13579 

samochód: zastava 750
Imię: Maciek
Rok urodzenia: 1990
Dołączył: 29 Mar 2011
Posty: 106
Skąd: ERA
Wysłany: 2012-08-24, 20:21   

A ja mam pytanko innego typu, mam mechaniczny i czy jest tam jakaś możliwość regulacji napiecia bo póki co to u mnie daje jakieś 12,5 V ?
 
Greg 


samochód: zastava 750
Imię: Grzesiek
Rok urodzenia: 1982
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 567
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2012-08-24, 22:47   

Mechaniczny regulator tez da sie wyregulowac. Mysle jednak ze prosciej bedzie zamontowac elektroniczny
 
macko13579 

samochód: zastava 750
Imię: Maciek
Rok urodzenia: 1990
Dołączył: 29 Mar 2011
Posty: 106
Skąd: ERA
Wysłany: 2012-08-25, 23:25   

A gdybym jednak chciał wyregulować to jak to zrobić ? Widzę 3 cewki i styki ? I co dalej ?
 
Greg 


samochód: zastava 750
Imię: Grzesiek
Rok urodzenia: 1982
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 567
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2012-08-28, 15:35   

Nie gniewaj sie ale obawiam że nie dasz rady. Reguluje sie styakmi. Raz brałem udzial w takiej regulacji i robil to elektryk samochodowy z 20 letnim doswiadczeniem. Jezeli chcesz to na weekendzie znajde ksiazki bo terez nie mam ich ze soba i zaloze post na forum z opisem jak regulowac. Prosciej bedzie dac elektroniczny regulator. Jest on bardziej precyzyjny. Widzialem gdzies takie regulatory zamontowane w obudowe z klasycznego regulatora.
 
macko13579 

samochód: zastava 750
Imię: Maciek
Rok urodzenia: 1990
Dołączył: 29 Mar 2011
Posty: 106
Skąd: ERA
Wysłany: 2012-08-28, 20:20   

No okey, w takim razie powiedzmy biorę regulator od maluszka ale jak go podłączyć ? A i rozumiem, że o ten typ chodzi
 
Greg 


samochód: zastava 750
Imię: Grzesiek
Rok urodzenia: 1982
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 567
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2012-08-29, 06:17   

To jest regulator alternatora. Tobie potrzebny jest regulator prądnicy.
Bedzie on wygladal mniej wiecej tak jak ten http://allegro.pl/ursus-c...580052907.html.
Regulator pradnicy ma 3 wyprawadzenia, a do alternatora tylko 2.
We wczesniejszym poscie pisałeś ze daje jakieś 12,5V, sprawdź też prądnicę.
Na jakich obrotach mierzyłeś ? na wolnych czy po przegazowaniu?
Na wolnych obrotach prądnica praktycznie nie daje prądu.
 
macko13579 

samochód: zastava 750
Imię: Maciek
Rok urodzenia: 1990
Dołączył: 29 Mar 2011
Posty: 106
Skąd: ERA
Wysłany: 2012-08-29, 20:02   

Fakt, sprawdzałem na wolnych i na akumulatorze. Jutro dokładnie przetestuje.
 
Greg 


samochód: zastava 750
Imię: Grzesiek
Rok urodzenia: 1982
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 567
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2012-08-30, 15:14   

Na wolnych obrotach na prądnicy ładowania nie będzie.
 
macko13579 

samochód: zastava 750
Imię: Maciek
Rok urodzenia: 1990
Dołączył: 29 Mar 2011
Posty: 106
Skąd: ERA
Wysłany: 2012-09-01, 19:36   

Sprawdziłem, po przegazowaniu dochodzi max do 13V to i chyba nawet na prądnicę za mało ?
 
Greg 


samochód: zastava 750
Imię: Grzesiek
Rok urodzenia: 1982
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 567
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2012-09-02, 14:26   

Powinno być 14V.
Jeżeli chcesz to moge umieścić na forum albo na mojej stronie opis sprawdzenia prądnicy i opis regulacji regulatora napięcia.
Sprawdź jeszcze jaki napięcie będzie na samych zaciskach na prądnicy, na wolnych obrotach i po przegazowaniu powyżej 2000 obr.
Mając te pomiary będzie wiadomo co padło czy pradnica czy regulator.
Może być jeszcze luźny pasek ale zakładam, że to już sprawdziełeś.
 
macko13579 

samochód: zastava 750
Imię: Maciek
Rok urodzenia: 1990
Dołączył: 29 Mar 2011
Posty: 106
Skąd: ERA
Wysłany: 2012-09-02, 18:48   

Pewnie, że chcę.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Ładowanie strony... proszę czekać!
Template TeskoGreen v 0.1 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne