czesław
samochód: zastava 750
Imię: czesław
Rok urodzenia: 1973
Dołączył: 06 Wrz 2009 Posty: 231 Skąd: SK
Wysłany: 2010-01-31, 11:50
do staruchów z problemami jest olej 20w50 najczęściej zwany GT classic. producenci do wyboru. w warsztacie do starych v8 to leję. zimą jest trochę oporny, ale na upały i słabe ciśnienie pomaga. motodoktor to jakaś tam pochodna pokostu i heneralnie one way ticket-od wlania do zezłomowania.
pepelipiu
samochód: zastava 750
Imię: Piotr
Rok urodzenia: 1980
Dołączył: 29 Sty 2010 Posty: 27 Skąd: Lublin
Wysłany: 2010-01-31, 22:06
co do rozwiązania problemu z palącą się żarówką , no cóż myślałem o jej wykręceniu :D . A tak poważnie to z naprawą czekam do wiosny. Spróbuję może regulacja śrubą zaworu ciśnienia oleju coś zmieni. Jak uporam się z tym kłopotem dam znać.
samochód: zastava 750
Imię: Grzesiek
Rok urodzenia: 1982 Pomógł: 3 razy Dołączył: 11 Sty 2009 Posty: 567 Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2010-02-11, 22:06
silnik od cc czy inna 900 ccm wytwarza bardzo dużo ciepła. Trzeba mocno modyfikować układ chłodzenia. Wymiana chłodnicy na większą nie pomoże. Z tyłu jest za słaby obieg powietrza. Ogólnie problemowa sprawa. Fakt ze 45 koni to kusząca perspektywa. Większe auta z silnikami 1.4 ze świateł odpadają na starcie
pepelipiu
samochód: zastava 750
Imię: Piotr
Rok urodzenia: 1980
Dołączył: 29 Sty 2010 Posty: 27 Skąd: Lublin
Wysłany: 2010-03-20, 12:53
udało mi się rozwiązać problem z ciągle palącą się żarówką ciśnienia oleju. Okazało się , że membrana w pompie paliwa była mocno zużyta przez co benzyna mieszała się z olejem. Po wymianie membrany problem "zgasł" Już się obawiałem, że czeka mnie szlif wału i regeneracja panewek.
samochód: zastava 750
Dołączył: 11 Gru 2006 Posty: 318 Skąd: tam gdzie kozy kują
Wysłany: 2010-03-21, 11:20
no bomba, mam nadzieje że u mnie wystarczy wymiana. chodź dziwne ze u mnie lampka zaplala sie po rozgrzaniu.
pepelipiu
samochód: zastava 750
Imię: Piotr
Rok urodzenia: 1980
Dołączył: 29 Sty 2010 Posty: 27 Skąd: Lublin
Wysłany: 2010-03-21, 13:05
Chyba Greg miał rację . Będę musiał zrobić panewki i szlif wału . Dziś przegoniłem swoją zastavkę na dłuższym dystansie i po rozgrzaniu silnika znów się zapaliła kontrolka oleju. Wcześniej myślałem , że to wina pompy paliwa bo była już mocno zużyta. Wymieniłem ją, kilka razy się w zimie przejechałem i nie było problemu. Jednak dziś znowu się zapaliła. Nic innego nie przychodzi mi do głowy jak to , że panewki kończą swój żywot. A miało być tak pięknie...
czesław
samochód: zastava 750
Imię: czesław
Rok urodzenia: 1973
Dołączył: 06 Wrz 2009 Posty: 231 Skąd: SK
Wysłany: 2010-03-21, 19:32
kup olej 20w50
jakiś taki gt-classic wyższej jakości
samochód: zastava 750
Imię: Grzesiek
Rok urodzenia: 1982 Pomógł: 3 razy Dołączył: 11 Sty 2009 Posty: 567 Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2010-03-25, 22:32
Następna radą będzie co ??? wsypać trocin do leju?? Panowie d**** szkłem się nie wyciera. Jak to ma być auto dla siebie to trzeba je porządnie zrobić. Zdemontować wał. Pomierzyć. Sprawdzić na jaki szlif się nadje, czy w ogóle się nadaje. Potem szlif i nowe panewki. Docieranie i będzie długo służył a nie jakieś dziwne wynalazki....
czesław
samochód: zastava 750
Imię: czesław
Rok urodzenia: 1973
Dołączył: 06 Wrz 2009 Posty: 231 Skąd: SK
Wysłany: 2010-03-26, 09:01
porządnej jakości olej 20w50 nie jest żadnym gównianym wynalazkiem tylko normalnym produktem stosowanym fabrycznie przez wielu producentów w latach 50-80 do silników kiepsko zbilansowanych termicznie.
wszystkie aluminiowe v8 brytyjskie do późnych lat 80tych na tym latały.
pewnie, że można rozpętać zaawansowany remont, rozgrzebać auto i po dwóch latach rozsprzedać na części przez allegro. ale można też przedłużyć mu życie o jeden sezon i działania zaplanować sensownie szykując na przykład w międzyczasie drugi silnik do przkładki szybkiej.
gówniane wynalazki to preparaty oparte na pokostach typu moto-doktor.
ale jak mawiają...każdy ma prawo być zbawiony we własnej wierze...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum