Zarejestruj się u nas lub też zaloguj, jeśli posiadasz już konto. 


Poprzedni temat :: Następny temat
olej PILNE!
Autor Wiadomość
przemek 

samochód: zastava 750
Imię: Przemek
Rok urodzenia: 1979
Dołączył: 11 Gru 2006
Posty: 243
Skąd: Łódź
Wysłany: 2007-04-04, 21:19   olej PILNE!

chłopaki PILNA prośba,

jutro musze kupić olej do skrzyni biegów i do silnika
czy możecie mi napisać ile ksiązkowo wchodzi oleju do skrzyni biegów?
a ile do silnika trzeba wlać?

Interesuje mnie też jaki jest najlepszy olej dla naszych bolidów?
słyszałem że mobil 1, to prawda?
 
arju01 

samochód: zastava 750
Imię: Arkadiusz
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Mar 2007
Posty: 51
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2007-04-05, 09:53   

Książkowo: miska olejowa silnika :3 l ;skrzynia biegów i przekładnia główna ;1,505 l;
mechanizm kierowniczy : 0,12 l ;układ chłodenia 4,5 l. Dane z książki naprawa samochodów... autorstwa Z.Gęsiarz.
 
przemek 

samochód: zastava 750
Imię: Przemek
Rok urodzenia: 1979
Dołączył: 11 Gru 2006
Posty: 243
Skąd: Łódź
Wysłany: 2007-04-05, 11:26   

dzieki ogromne, to lece do sklepu.
chyba kupie mobile 1
 
archicar 
ARCHICAR


samochód: zastava 750
Imię: Paweł
Rok urodzenia: 1970
Rocznik auta: 1966
Kolor auta: plavo nebo
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 1016
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2007-04-06, 09:44   

Nie kupujcie i nie wlewajcie do tych silnków żadnych olejów typu Mobil 1... Wywali wam uszczelki i będzię ciekł gdzi tylko się da! To są silniki starego typu, Najlepszy dla nich olej to mineral 20W50. Jeśli silnik jest nowy lub świeżo po remoncie to można wlać15W40 ale nie żadszy!
To zupełnie inna technologia wykonania silków niż obecnie. Po pierwsze skoda kasy, po drugie, szkoda silnka. Silnik na tak żadkim oleju będzie zwyczajnie niedosmarowany. Poza tym jest jeszcze jedna rzecz. Te silniki mają filtr oleju niepełnego przepływu. Generalnie pod konic lat 60ych zrezygnowano w nich z filtra bocznikowego i pozostawiono tylko odśrodkowy. Co innego 900ka gdzie filtr jest już pełnego przepływu, a i tam nie zaleca się tak żadkich olejów. 15W40 to standard.
Ja osobiści używam w swoim silniku opd wielu lat oleju Castrol Classic 20W40. Jest on jednak dość ciężko dostępny.

Poadrawiam

ARCHICAR
 
przemek 

samochód: zastava 750
Imię: Przemek
Rok urodzenia: 1979
Dołączył: 11 Gru 2006
Posty: 243
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-05-21, 20:55   

a jaki olej lejesz Ty do swojego zabytku ?
 
dudkam 

samochód: zastava 750
Imię: Adam
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 168
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2009-05-21, 22:02   

Ja też nie wiem co wlać jak skończę remont.
 
przemek 

samochód: zastava 750
Imię: Przemek
Rok urodzenia: 1979
Dołączył: 11 Gru 2006
Posty: 243
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-05-21, 23:40   

dudkam, wiesz, napewno nie lej nowoczesnego oleju. Mi sie po nim silnik rozszczelnil i cieknie zewsząd.

Wydaje mi sie ze najlepszym olejem jest "Castrol do starszych silników"
dokładnie chodziło mi o ten:
http://www.allegro.pl/ite...ja_faktura.html
  
 
Greg 


samochód: zastava 750
Imię: Grzesiek
Rok urodzenia: 1982
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 567
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2009-05-21, 23:41   

Panowie olej mineralny. Tylko taki i żaden inny!!! Tutaj popieram opinię przed mówcy. Jeżeli idzie o skrzynie biegów ja zalewam Hipolem i jest ok. Co do przekładni kierowniczej fabrycznie leje się tam olej. Obawiam się jednak ze po latach użytkowania luz na tulejce będzie na tyle duży ze cały olej wycieknie w ciągu kliku dni. Dlatego jeżeli idzie o przekładnie kierownicza można ją według mnie spokojnie uzupełnić smarem, na tyle uzupełnić aby smar wypełniał całą jej objętość. Wracając do silnika myślę że odpowiednim olejem będzie np Lotos 15W40. Tego typu olej doskonale będzie nadawał się do tego typu silnika. Oleje typu 5W40 czy 10W40 są to oleje syntetyczne i pól syntetyczne co za tym idzie mają zupełnie inną gęstość. Silniki w zastavie to stare konstrukcje przewidziane do olejów które były ogólnie stosowane w tamtych latach. Oleje syntetyczne i pół syntetyczne są przewidziane do silników nowej generacji. Podstawa to pilnowanie aby nie przegrzać silnika i regularne sprawdzanie poziomu oleju, oraz regularne jego wymiany.
 
przemek 

samochód: zastava 750
Imię: Przemek
Rok urodzenia: 1979
Dołączył: 11 Gru 2006
Posty: 243
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-05-21, 23:46   

acha, dodam jeszcze iż olej (chyba nowoczesny), który mi polecono w sklepie jak się okazało, po rozgrzaniu silnika jest na tyle rzadki, że pompa nie jest go wstanie pompować i zapala się lampka ciśnienia oleju.

Warto zwrócić uwagę na to co się leje.
 
Greg 


samochód: zastava 750
Imię: Grzesiek
Rok urodzenia: 1982
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 567
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2009-05-22, 18:26   

pewnie że będzie się zapalać lampka oleju, możesz przez to zatrzeć silnik!!!!!
najlepszy będzie tak jak wcześniej podałem 15W40 nie istotne jakiego producenta. odradzam dolewanie "cudownych wynalazków" do oleju bo to nic nie daje a tylko silnik można zajechać na amen.
 
administrator 
Administrator

samochód: zastava 750
Dołączył: 11 Gru 2006
Posty: 318
Skąd: tam gdzie kozy kują
Wysłany: 2009-05-25, 21:33   

Wiec olej ktory kupiłem wygląda tak:






Wydaje się że będzie dobry.
Zobaczymy.
 
Greg 


samochód: zastava 750
Imię: Grzesiek
Rok urodzenia: 1982
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 567
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2009-05-26, 18:02   

Na pewno będzie dobry !!!
 
pepelipiu 

samochód: zastava 750
Imię: Piotr
Rok urodzenia: 1980
Dołączył: 29 Sty 2010
Posty: 27
Skąd: Lublin
Wysłany: 2010-01-29, 21:50   

Miałem taki olej (tzn. Castrol 15W40) w swojej zastavie 750 i mimo to wciąż po rozgrzaniu silnika zapalała się kontrolka oleju.
 
zbiegusek 

samochód: zastava 750
Imię: Zbyszek
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 47
Skąd: Bełchatów
Wysłany: 2010-01-30, 16:20   

I co zrobiles?
Bo zapalanie sie kontrolki cisnienia oleju po rozgrzaniu silnika, to pierwszy objaw padu "dolu". :)
 
administrator 
Administrator

samochód: zastava 750
Dołączył: 11 Gru 2006
Posty: 318
Skąd: tam gdzie kozy kują
Wysłany: 2010-01-31, 10:23   

pepelipiu napisał/a:
Miałem taki olej (tzn. Castrol 15W40) w swojej zastavie 750 i mimo to wciąż po rozgrzaniu silnika zapalała się kontrolka oleju.


ja na tym oleju miałem identycznie, i nawet zagęściłem olej tym "moto doktorem" ale problem się nie rozwiązał. wiem ze to źle, ale miałem i tak w perspektywie wymianę oleju i rozkawałkowanie silnika ponieważ całkowicie po rozgrzaniu nie trzymał ciśnienia.

pepelipiu, jestem ciekaw jak rozwiązałeś problem?
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Ładowanie strony... proszę czekać!
Template TeskoGreen v 0.1 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne