Pomógł: 2 razy Dołączył: 01 Mar 2007 Posty: 451 Skąd: Gryfino / Szczecin
Wysłany: 2008-12-31, 08:19 Czujnik temperatury wody
Jak w temacie , Jak sprawdzic czy jest sprawna ? Dotykam kablem do karoseri to sie lampka zapala ( wiemy ze kabel podlaczony i sprawny ) Ale czy po uruchomieniu silnika lampka sie zapala , dotykam kablem do czujnika to nic sie nie dzieje
dudkam Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Mar 2007 Posty: 168 Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2008-12-31, 16:36
Czujnik można sprawdzić miernikiem uniwersalnym ustawionym na test ciągłości.
Podłączmy jeden koniec do wyprowadzenia a drugi do obudowy czujnika.
Wkładamy czujnik do naczynia z wodą i podgrzewamy je jeśli woda się zagotuje a miernik nie pokazuje zwarcia znaczy że czujnik jest zepsuty.
Jeśli nie mamy miernika można użyć żarówki i bateri.
macko13579
Dołączył: 29 Mar 2011 Posty: 106 Skąd: ERA
Wysłany: 2012-11-10, 19:15
A da się wyrwać wnętrze z obudowy i dopasować do środka jakiś współczesny czujnik ? Albo może macie jeszcze jakis inny pomysł ?
Można podebrać wskaźnik z innego auta i upchnąć w oryginalnym liczniku. Z tego co wiem to kontrolka była też montowana w UNO. Będzie tylko sama sygnalizacja świetlna ale to już coś.
arnold
Dołączył: 04 Paź 2012 Posty: 25 Skąd: Gliwce
Wysłany: 2012-11-11, 16:59
Niestety nie zostało nic w wskaźnika. Jest tylko seryjna kontrolka przegrzania.
Nie wiem czy tak da rade. Na bardzo podobnej zasadzie działa wskaźnik paliwa.
Trzeba sprawdzić czy sam wskaźnik będzie pasował w miejsce tam gdzie ma być temperatura. Potem pomierzyć w jakim zakresie ma być rezystancja i dobrać odpowiedni termistor.
Pomógł: 2 razy Dołączył: 28 Mar 2007 Posty: 1016 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2012-11-12, 23:44
No i tu właśnie będzie kłopot.
Poszukaj zegarów z Uno Diesla - mają wskaźnik temp.
Kup zwykły czujnik od uno do termometru i wpakuj w głowicę. Możesz wwiercić się od góry lub od frontu jak w 900. W każdym razie musi być w głowicy. Umieszczanie czujnika w chłodnicy nic nie daje. Zawsze będzie zaniżać.
Potem musisz się pobawić co i gdzie podłączyć... Da się...
Jakby co pomogę znaleźć odpowiednie kabelki. ;-)
Pozdravki
macko13579
Dołączył: 29 Mar 2011 Posty: 106 Skąd: ERA
Wysłany: 2012-11-13, 00:08
Wymyśliłem takie coś i upchnął bym to w oryginalną obudowę, jak myślicie ?
Podstawowe pytanie. Po co kaleczyć głowice?
Najwyższa temperatura będzie na wyjściu z głowicy. Wystarczy tam dospawać wejście na czujnik. Zanim głowica się nagrzeje to minie chwilę czasu. Jakby nie było to spory kawał aluminium. Czujnik w miejscy wyjscia na chłodnicę będzie najszybciej pokazywał zmiany temperatury.
arnold
Dołączył: 04 Paź 2012 Posty: 25 Skąd: Gliwce
Wysłany: 2012-11-13, 22:29
Wydaje mi się że masz rację. Wyspawanie króćca z gwintem na czujnik z poloneza lub 125p to nie jest jakaś filozofia dla dobrego spawacza.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum