samochód: zastava 750
Imię: Bartek
Rok urodzenia: 1980
Rocznik auta: 1967
Kolor auta: Czerwony Pomógł: 2 razy Dołączył: 01 Mar 2007 Posty: 451 Skąd: Gryfino / Szczecin
Wysłany: 2008-12-31, 08:19 Czujnik temperatury wody
Jak w temacie , Jak sprawdzic czy jest sprawna ? Dotykam kablem do karoseri to sie lampka zapala ( wiemy ze kabel podlaczony i sprawny ) Ale czy po uruchomieniu silnika lampka sie zapala , dotykam kablem do czujnika to nic sie nie dzieje
dudkam
samochód: zastava 750
Imię: Adam Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Mar 2007 Posty: 168 Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2008-12-31, 16:36
Czujnik można sprawdzić miernikiem uniwersalnym ustawionym na test ciągłości.
Podłączmy jeden koniec do wyprowadzenia a drugi do obudowy czujnika.
Wkładamy czujnik do naczynia z wodą i podgrzewamy je jeśli woda się zagotuje a miernik nie pokazuje zwarcia znaczy że czujnik jest zepsuty.
Jeśli nie mamy miernika można użyć żarówki i bateri.
macko13579
samochód: zastava 750
Imię: Maciek
Rok urodzenia: 1990
Dołączył: 29 Mar 2011 Posty: 106 Skąd: ERA
Wysłany: 2012-11-10, 19:15
A da się wyrwać wnętrze z obudowy i dopasować do środka jakiś współczesny czujnik ? Albo może macie jeszcze jakis inny pomysł ?
samochód: zastava 750
Imię: Paweł
Rok urodzenia: 1970
Rocznik auta: 1966
Kolor auta: plavo nebo Pomógł: 2 razy Dołączył: 28 Mar 2007 Posty: 1016 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2012-11-10, 21:43
Polecam oryginał..
6.jpg
Plik ściągnięto 4893 raz(y) 790.25 KB
7.jpg
Plik ściągnięto 4883 raz(y) 645.41 KB
3.jpg
Plik ściągnięto 4877 raz(y) 149.4 KB
2.jpg
Plik ściągnięto 4885 raz(y) 138.64 KB
jan 600
samochód: fiat 600
Imię: jan
Rok urodzenia: 1970 Pomógł: 1 raz Dołączył: 13 Sty 2009 Posty: 104 Skąd: podlaskie
Wysłany: 2012-11-11, 10:26
Wszystko fajnie,tylko z kąt to wziąć ?.
macko13579
samochód: zastava 750
Imię: Maciek
Rok urodzenia: 1990
Dołączył: 29 Mar 2011 Posty: 106 Skąd: ERA
Wysłany: 2012-11-11, 14:29
Z kątowni a na poważnie to może jakiś nie koniecznie oryginalny sposób sygnaluzujący przegrzanie ?
arnold
samochód: fiat 600
Imię: Arnold
Rok urodzenia: 1989
Rocznik auta: '64
Dołączył: 04 Paź 2012 Posty: 25 Skąd: Gliwce
Wysłany: 2012-11-11, 15:09
W 600D co robiłem był czujnik z fiata przykręcony do głowicy na mosiężnej przejściówce.
samochód: zastava 750
Imię: Grzesiek
Rok urodzenia: 1982 Pomógł: 3 razy Dołączył: 11 Sty 2009 Posty: 567 Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2012-11-11, 16:56
Można podebrać wskaźnik z innego auta i upchnąć w oryginalnym liczniku. Z tego co wiem to kontrolka była też montowana w UNO. Będzie tylko sama sygnalizacja świetlna ale to już coś.
arnold
samochód: fiat 600
Imię: Arnold
Rok urodzenia: 1989
Rocznik auta: '64
Dołączył: 04 Paź 2012 Posty: 25 Skąd: Gliwce
Wysłany: 2012-11-11, 16:59
Niestety nie zostało nic w wskaźnika. Jest tylko seryjna kontrolka przegrzania.
samochód: zastava 750
Imię: Grzesiek
Rok urodzenia: 1982 Pomógł: 3 razy Dołączył: 11 Sty 2009 Posty: 567 Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2012-11-12, 21:15
Nie wiem czy tak da rade. Na bardzo podobnej zasadzie działa wskaźnik paliwa.
Trzeba sprawdzić czy sam wskaźnik będzie pasował w miejsce tam gdzie ma być temperatura. Potem pomierzyć w jakim zakresie ma być rezystancja i dobrać odpowiedni termistor.
samochód: zastava 750
Imię: Paweł
Rok urodzenia: 1970
Rocznik auta: 1966
Kolor auta: plavo nebo Pomógł: 2 razy Dołączył: 28 Mar 2007 Posty: 1016 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2012-11-12, 23:44
No i tu właśnie będzie kłopot.
Poszukaj zegarów z Uno Diesla - mają wskaźnik temp.
Kup zwykły czujnik od uno do termometru i wpakuj w głowicę. Możesz wwiercić się od góry lub od frontu jak w 900. W każdym razie musi być w głowicy. Umieszczanie czujnika w chłodnicy nic nie daje. Zawsze będzie zaniżać.
Potem musisz się pobawić co i gdzie podłączyć... Da się...
Jakby co pomogę znaleźć odpowiednie kabelki.
Pozdravki
macko13579
samochód: zastava 750
Imię: Maciek
Rok urodzenia: 1990
Dołączył: 29 Mar 2011 Posty: 106 Skąd: ERA
Wysłany: 2012-11-13, 00:08
Wymyśliłem takie coś i upchnął bym to w oryginalną obudowę, jak myślicie ?
samochód: zastava 750
Imię: Grzesiek
Rok urodzenia: 1982 Pomógł: 3 razy Dołączył: 11 Sty 2009 Posty: 567 Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2012-11-13, 21:55
Podstawowe pytanie. Po co kaleczyć głowice?
Najwyższa temperatura będzie na wyjściu z głowicy. Wystarczy tam dospawać wejście na czujnik. Zanim głowica się nagrzeje to minie chwilę czasu. Jakby nie było to spory kawał aluminium. Czujnik w miejscy wyjscia na chłodnicę będzie najszybciej pokazywał zmiany temperatury.
arnold
samochód: fiat 600
Imię: Arnold
Rok urodzenia: 1989
Rocznik auta: '64
Dołączył: 04 Paź 2012 Posty: 25 Skąd: Gliwce
Wysłany: 2012-11-13, 22:29
Wydaje mi się że masz rację. Wyspawanie króćca z gwintem na czujnik z poloneza lub 125p to nie jest jakaś filozofia dla dobrego spawacza.
samochód: zastava 750
Imię: Paweł
Rok urodzenia: 1970
Rocznik auta: 1966
Kolor auta: plavo nebo Pomógł: 2 razy Dołączył: 28 Mar 2007 Posty: 1016 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2012-11-14, 00:29
Polecam kombinację z tym czujnikiem. Ustawienie ma takie jak w oryginalnym od Z-750 i z pewnością da się go tak przyciąć, że wejdzie..
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum