Zarejestruj się u nas lub też zaloguj, jeśli posiadasz już konto. 


Poprzedni temat :: Następny temat
Mocowanie kołpaków
Autor Wiadomość
Hamer_mocne 

samochód: zastava 750
Imię: Mikołaj
Rok urodzenia: 1987
Dołączył: 25 Sty 2014
Posty: 70
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-01-30, 14:00   Mocowanie kołpaków

Przeszukałem forum i nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie, mianowicie jak się montuje kołapki takie jak zdjęciu? Jakieś blaszki są potrzebne czy jak? Przeczytałem że są dwa rodzaje felg. Widziałem że są kołpaki montowane jak w dużym fiacie, te wyglądają bardziej jak syrena. Jak wygląda felga do takich kołpaków, prosiłbym o zdjęcie i sposób mocowania kołpaka. Blaszki są na stałe przy feldze jak w syrenie cze to osobny element tak jak w golfie mk1?
Zobacz całą galerię | Darmowe galerie Allegro
 
Greg 


samochód: zastava 750
Imię: Grzesiek
Rok urodzenia: 1982
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 567
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2014-01-30, 17:08   

Felga ma 4 haczyki obok srub do mocowania kola. Problem polega na tym ze bardzo czesto sie lamia.
 
Hamer_mocne 

samochód: zastava 750
Imię: Mikołaj
Rok urodzenia: 1987
Dołączył: 25 Sty 2014
Posty: 70
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-01-30, 22:15   

Może ktoś wrzucić zdjęcie? Może uda się przeszczepić z żuka/syreny/warszawy
 
archicar 
ARCHICAR


samochód: zastava 750
Imię: Paweł
Rok urodzenia: 1970
Rocznik auta: 1966
Kolor auta: plavo nebo
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 1016
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2014-01-30, 23:24   

Nie uda się... zupełnie inny kształt i siła trzymania.

Mam takie blaszki oryginalne. Mogę je zwymiarować jeśli chcesz. Nie sprzedam bo mam 1 komplet. Witz w tym, że wygiąć by je trzeba z blachy pozyskanej np ze starej sprężyny od zegara. Udaj się w tym celu do najbliższego zegarmistrza. Mają takie cuda czasem. Szerokość blaszki 12 - 13mm grubość 0,8mm (może być 1mm).







Mogę takie sprowadzić na życzenie ale to jest dość drogie świństwo. 1 sztuka kosztuje ok 6-7 Euro! Trzeba 16 sztuk.. ;-( a to już boli.

Znacznie prościej będzie to wymodzić we własnym zakresie... ;-)
 
Greg 


samochód: zastava 750
Imię: Grzesiek
Rok urodzenia: 1982
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 567
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2014-01-31, 12:31   

Nie wprowadzaj w blad. Nic sie nie da wygiac bo peknie zaraz. A jak sie da wygiac to znaczy ze nie jest to stal sprezynowa i nie bedzie trzymac.
Stal sprezynowa przed obrobka plastyczna na zimno musi byc w stanie zmiekczonym. Wtedy daje sie ladnie formowac, ale jest za miekka zeby miec odpowiedznie wlasnosci mechaniczne (takie jak sprezyna) Po uformowaniu na zimno trzeba przeprowadzic odpowiednia obrobke cieplna ( hartowanie + odpuszczanie) Po takiej obrobce cieplnej dopiero bedzie miec wlasnosci jak sprezyna. To znaczy ze wtedy bedzie pracowac jak zatrzask.
 
archicar 
ARCHICAR


samochód: zastava 750
Imię: Paweł
Rok urodzenia: 1970
Rocznik auta: 1966
Kolor auta: plavo nebo
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 1016
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2014-01-31, 16:44   

Zgadza się... prawdę mówisz. Myślałem że to jest oczywiste.
Mam znajomego w Bielsku Białej (Jacek Kruszewski) który ma piękną Multiplę. Dałem mu kiedyś taką sprężynkę na wzór. Z tego co wiem (tak mi mówił) dorabiał takie sprężynki właśnie ze starej sprężyny zegarowej. Fakt, mówił też o obróbce termicznej i hartowaniu. Mea culpa...
 
Greg 


samochód: zastava 750
Imię: Grzesiek
Rok urodzenia: 1982
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 567
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2014-01-31, 19:02   

Kiedys mialem dostep do pieca i moglbym setki takich zatrzaskow obrobic cieplnie...mimo wszystko mozna sprobowac dorobic takie zatrzaski. Musze najpierw sprawdzic czy da sie dokupic w rozsadnej cenie w detalu taka stal sprezynowa.
Archicar, mozesz napisa jaka jest grubosc tych zatrzaskow? Ja mam ze 3 komplety felg ale wszystkie sa pourywane...

Nie jest to oczywiste dla wszystkich. Znam nawet doswiadczonych mechanikow samochodowych co nie maja o tym pojecia.
Odezwalem sie dlatego ze juz kiedys byl ten temat na forum i juz ktos kiedys pisal ze sie nie da dorobic bo probowal wyginac i wszystko sie urywalo...
 
archicar 
ARCHICAR


samochód: zastava 750
Imię: Paweł
Rok urodzenia: 1970
Rocznik auta: 1966
Kolor auta: plavo nebo
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 1016
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2014-01-31, 23:21   

Postaram się w poniedziałek pomierzyć. Teraz dwa ostatnie dni ferii na nartach jestem.
 
Greg 


samochód: zastava 750
Imię: Grzesiek
Rok urodzenia: 1982
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 567
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2014-02-01, 16:33   

Oka, nie pali sie bo ja kontuzjowany jestem i nie ma mowy na chwile obecna o jakiej kolwiek precyzyjnej robocie...
 
administrator 
Administrator

samochód: zastava 750
Dołączył: 11 Gru 2006
Posty: 318
Skąd: tam gdzie kozy kują
Wysłany: 2014-02-02, 12:16   

Moj ojciec ma zakład ślusarski i ma piec hartowniczy.Mógłby takie coś dorobić. Trzebaby zrobić listę - zamówienie bo dla 10 blaszek nie opłaca się włączać pieca hartowniczego. :)
 
Greg 


samochód: zastava 750
Imię: Grzesiek
Rok urodzenia: 1982
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 567
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2014-02-02, 12:30   

O obróbke cieplna sie nie martwcie, z tym sobie poradze. 10 blaszek to nie jest komplet nawet na 1 auto. Jezeli juz to ciecie laserem calego arkusza blachy tak aby powstal jak najmniejszy odpad i potem reszta zabawy...
 
administrator 
Administrator

samochód: zastava 750
Dołączył: 11 Gru 2006
Posty: 318
Skąd: tam gdzie kozy kują
Wysłany: 2014-02-02, 14:24   

Aaaa no to luzik. :)
 
Greg 


samochód: zastava 750
Imię: Grzesiek
Rok urodzenia: 1982
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 567
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2014-02-03, 09:58   

Blacha o odpowiednich wymiarach jest dostepna w detalu. Gatunkowo o niebo lepsza niz oryginal. Jedynym minusem jest to ze w sprzedazy jest dostepna w stanie utwardzonym, wiec na wstepie trzeba ja zmiekczyc zeby dalo sie ja formowac. Musze jeszcze tylko dobrac odpowiednia obrobke cieplna dla tego gatunku stali bo bedzie troche specyficzna...
 
Kwinto 


samochód: zastava 750
Imię: Bartek
Rok urodzenia: 1980
Rocznik auta: 1967
Kolor auta: Czerwony
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Mar 2007
Posty: 451
Skąd: Gryfino / Szczecin
Wysłany: 2014-02-11, 13:24   

http://www.ebay.es/itm/FI...=item5d2b5e95f5
 
Hamer_mocne 

samochód: zastava 750
Imię: Mikołaj
Rok urodzenia: 1987
Dołączył: 25 Sty 2014
Posty: 70
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-02-11, 18:05   

U mnie sprawa nie aktualna, będą felgi amelinowe ;-)
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Ładowanie strony... proszę czekać!
Template TeskoGreen v 0.1 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne