Hamer_mocne
samochód: zastava 750
Imię: Mikołaj
Rok urodzenia: 1987
Dołączył: 25 Sty 2014 Posty: 70 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-01-30, 14:00 Mocowanie kołpaków
Przeszukałem forum i nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie, mianowicie jak się montuje kołapki takie jak zdjęciu? Jakieś blaszki są potrzebne czy jak? Przeczytałem że są dwa rodzaje felg. Widziałem że są kołpaki montowane jak w dużym fiacie, te wyglądają bardziej jak syrena. Jak wygląda felga do takich kołpaków, prosiłbym o zdjęcie i sposób mocowania kołpaka. Blaszki są na stałe przy feldze jak w syrenie cze to osobny element tak jak w golfie mk1? Zobacz całą galerię | Darmowe galerie Allegro
samochód: zastava 750
Imię: Paweł
Rok urodzenia: 1970
Rocznik auta: 1966
Kolor auta: plavo nebo Pomógł: 2 razy Dołączył: 28 Mar 2007 Posty: 1016 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2014-01-30, 23:24
Nie uda się... zupełnie inny kształt i siła trzymania.
Mam takie blaszki oryginalne. Mogę je zwymiarować jeśli chcesz. Nie sprzedam bo mam 1 komplet. Witz w tym, że wygiąć by je trzeba z blachy pozyskanej np ze starej sprężyny od zegara. Udaj się w tym celu do najbliższego zegarmistrza. Mają takie cuda czasem. Szerokość blaszki 12 - 13mm grubość 0,8mm (może być 1mm).
Mogę takie sprowadzić na życzenie ale to jest dość drogie świństwo. 1 sztuka kosztuje ok 6-7 Euro! Trzeba 16 sztuk.. ;-( a to już boli.
Znacznie prościej będzie to wymodzić we własnym zakresie...
samochód: zastava 750
Imię: Grzesiek
Rok urodzenia: 1982 Pomógł: 3 razy Dołączył: 11 Sty 2009 Posty: 567 Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2014-01-31, 12:31
Nie wprowadzaj w blad. Nic sie nie da wygiac bo peknie zaraz. A jak sie da wygiac to znaczy ze nie jest to stal sprezynowa i nie bedzie trzymac.
Stal sprezynowa przed obrobka plastyczna na zimno musi byc w stanie zmiekczonym. Wtedy daje sie ladnie formowac, ale jest za miekka zeby miec odpowiedznie wlasnosci mechaniczne (takie jak sprezyna) Po uformowaniu na zimno trzeba przeprowadzic odpowiednia obrobke cieplna ( hartowanie + odpuszczanie) Po takiej obrobce cieplnej dopiero bedzie miec wlasnosci jak sprezyna. To znaczy ze wtedy bedzie pracowac jak zatrzask.
samochód: zastava 750
Imię: Paweł
Rok urodzenia: 1970
Rocznik auta: 1966
Kolor auta: plavo nebo Pomógł: 2 razy Dołączył: 28 Mar 2007 Posty: 1016 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2014-01-31, 16:44
Zgadza się... prawdę mówisz. Myślałem że to jest oczywiste.
Mam znajomego w Bielsku Białej (Jacek Kruszewski) który ma piękną Multiplę. Dałem mu kiedyś taką sprężynkę na wzór. Z tego co wiem (tak mi mówił) dorabiał takie sprężynki właśnie ze starej sprężyny zegarowej. Fakt, mówił też o obróbce termicznej i hartowaniu. Mea culpa...
samochód: zastava 750
Imię: Grzesiek
Rok urodzenia: 1982 Pomógł: 3 razy Dołączył: 11 Sty 2009 Posty: 567 Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2014-01-31, 19:02
Kiedys mialem dostep do pieca i moglbym setki takich zatrzaskow obrobic cieplnie...mimo wszystko mozna sprobowac dorobic takie zatrzaski. Musze najpierw sprawdzic czy da sie dokupic w rozsadnej cenie w detalu taka stal sprezynowa.
Archicar, mozesz napisa jaka jest grubosc tych zatrzaskow? Ja mam ze 3 komplety felg ale wszystkie sa pourywane...
Nie jest to oczywiste dla wszystkich. Znam nawet doswiadczonych mechanikow samochodowych co nie maja o tym pojecia.
Odezwalem sie dlatego ze juz kiedys byl ten temat na forum i juz ktos kiedys pisal ze sie nie da dorobic bo probowal wyginac i wszystko sie urywalo...
samochód: zastava 750
Imię: Paweł
Rok urodzenia: 1970
Rocznik auta: 1966
Kolor auta: plavo nebo Pomógł: 2 razy Dołączył: 28 Mar 2007 Posty: 1016 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2014-01-31, 23:21
Postaram się w poniedziałek pomierzyć. Teraz dwa ostatnie dni ferii na nartach jestem.
samochód: zastava 750
Dołączył: 11 Gru 2006 Posty: 318 Skąd: tam gdzie kozy kują
Wysłany: 2014-02-02, 12:16
Moj ojciec ma zakład ślusarski i ma piec hartowniczy.Mógłby takie coś dorobić. Trzebaby zrobić listę - zamówienie bo dla 10 blaszek nie opłaca się włączać pieca hartowniczego. :)
samochód: zastava 750
Imię: Grzesiek
Rok urodzenia: 1982 Pomógł: 3 razy Dołączył: 11 Sty 2009 Posty: 567 Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2014-02-02, 12:30
O obróbke cieplna sie nie martwcie, z tym sobie poradze. 10 blaszek to nie jest komplet nawet na 1 auto. Jezeli juz to ciecie laserem calego arkusza blachy tak aby powstal jak najmniejszy odpad i potem reszta zabawy...
samochód: zastava 750
Imię: Grzesiek
Rok urodzenia: 1982 Pomógł: 3 razy Dołączył: 11 Sty 2009 Posty: 567 Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2014-02-03, 09:58
Blacha o odpowiednich wymiarach jest dostepna w detalu. Gatunkowo o niebo lepsza niz oryginal. Jedynym minusem jest to ze w sprzedazy jest dostepna w stanie utwardzonym, wiec na wstepie trzeba ja zmiekczyc zeby dalo sie ja formowac. Musze jeszcze tylko dobrac odpowiednia obrobke cieplna dla tego gatunku stali bo bedzie troche specyficzna...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum