przemek
samochód: zastava 750
Imię: Przemek
Rok urodzenia: 1979
Dołączył: 11 Gru 2006 Posty: 243 Skąd: Łódź
Wysłany: 2007-09-03, 20:56 kontrolka oleju
mam ogromny problem z kontrolką oleju.
przy zimnym silniku gaśnie, ale jak sie tylko troche rozgrzeje zaczyna się kontrolka zapalać.
przy gorącym pali się i nawet przy naciśnieciu gazu nie zgaśnie.
Wygląda to tak jakby olej był za rzadki jak jest gorący.
Czy to moziwe aby to była az taka różnica?
samochód: zastava 750
Imię: Marcin
Rok urodzenia: 1977
Dołączył: 03 Wrz 2007 Posty: 25 Skąd: Gliwice
Wysłany: 2007-09-04, 07:04
hmm zacząłbym od wymiany czujnka oleju potem ewentualnie myślałbym nad zmiana oleju
jeżeli chodzi o silniki po dużym przebiegu, przy małej prędkości (na obrotach biegu jałowego)lampka może czasem się świećic i nie musi być to powodem do zmartwienia. Nagły spadek ciśnienia przy dużej prędkości obrotowej jest znacznie poważniejszym problemem. Należałoby wkręcić manometr mechaniczny i sprawdzić rzeczywiste ciśnienie oleju. Po osiągnięciu przez silnik temperatury pracy ciśnienie oleju na biegu jałowym może spaść do 0,3 bara bez niebezpieczeństwa uszkodzenia silnika. Jednak po zwiększeniu obrotów silnika ciśnienie powinno naty-chmiast wzrosnąć.
jeszcze jest pare innych przyczyn gdy kontrolka może świecić:
Niski poziom oleju lub niewłaściwy (o zbyt małej gęstości) olej
Przegrzanie silnika
Uszkodzony czujnik ciśnienia oleju
Zatkany filtr oleju
Zatkany smok pompy olejowej
Uszkodzona uszczelka pompy oleju
Zużyta pompa olejowa lub poluzowana rurka zasysająca
Zużyte panewki główne lub panewki korbowodowe - to raczej odpada bo silnik masz po remoncie
Słabo dokręcona lub poluzowana śruba mocująca koło pasowe wału korbowego
powyższe wyczytane z literatury:)
pzdr
przemek
samochód: zastava 750
Imię: Przemek
Rok urodzenia: 1979
Dołączył: 11 Gru 2006 Posty: 243 Skąd: Łódź
Wysłany: 2007-09-04, 08:20
czujnik jest dobry, bo jak wymieniłem na inny to było to samo.
samochód: zastava 750
Imię: Marcin
Rok urodzenia: 1977
Dołączył: 03 Wrz 2007 Posty: 25 Skąd: Gliwice
Wysłany: 2007-09-04, 09:35
w takim razie wymień olej chodź wydaje mi sie że może byc inna przyczyna natomiast spotkałem sie z opiniami że mobil 1 15W40 nie jest najlepszy i robi się z niego "woda"
przemek
samochód: zastava 750
Imię: Przemek
Rok urodzenia: 1979
Dołączył: 11 Gru 2006 Posty: 243 Skąd: Łódź
Wysłany: 2007-09-05, 21:19
kurde, może mnie ktoś z olejem oszukał, bo kupowałem z beczki. :/
ech. bardzo możliwe. połaszczyłam się bo tani był. :/
White
samochód: zastava 750
Dołączył: 21 Maj 2007 Posty: 5 Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 2007-09-06, 20:45
Mobil 1 15W40 to nie najlepszy pomysł do starych silników. Ja też w "trosce" o swoją pierwszą Zastavkę zalałem ją bardzo dobrym olejem... zaczeły się wycieki i już nigdy nie udało mi sie idealnie uszczelnić tego silnika.
Do tego typu silników polecam np. ORLEN OIL LUBRO SF/CC 20W/50
Pozdrawiam
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum