Zarejestruj się u nas lub też zaloguj, jeśli posiadasz już konto. 


Poprzedni temat :: Następny temat
kontrolka oleju
Autor Wiadomość
przemek 

samochód: zastava 750
Imię: Przemek
Rok urodzenia: 1979
Dołączył: 11 Gru 2006
Posty: 243
Skąd: Łódź
Wysłany: 2007-09-03, 21:56   kontrolka oleju

mam ogromny problem z kontrolką oleju.
przy zimnym silniku gaśnie, ale jak sie tylko troche rozgrzeje zaczyna się kontrolka zapalać.
przy gorącym pali się i nawet przy naciśnieciu gazu nie zgaśnie.
Wygląda to tak jakby olej był za rzadki jak jest gorący.
Czy to moziwe aby to była az taka różnica?

wlałem Mobil 1 - 15W40
zna ktoś się na tym?
 
remarcin 


samochód: zastava 750
Imię: Marcin
Rok urodzenia: 1977
Dołączył: 03 Wrz 2007
Posty: 25
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2007-09-04, 08:04   

hmm zacząłbym od wymiany czujnka oleju potem ewentualnie myślałbym nad zmiana oleju
jeżeli chodzi o silniki po dużym przebiegu, przy małej prędkości (na obrotach biegu jałowego)lampka może czasem się świećic i nie musi być to powodem do zmartwienia. Nagły spadek ciśnienia przy dużej prędkości obrotowej jest znacznie poważniejszym problemem. Należałoby wkręcić manometr mechaniczny i sprawdzić rzeczywiste ciśnienie oleju. Po osiągnięciu przez silnik temperatury pracy ciśnienie oleju na biegu jałowym może spaść do 0,3 bara bez niebezpieczeństwa uszkodzenia silnika. Jednak po zwiększeniu obrotów silnika ciśnienie powinno naty-chmiast wzrosnąć.

jeszcze jest pare innych przyczyn gdy kontrolka może świecić:

Niski poziom oleju lub niewłaściwy (o zbyt małej gęstości) olej
Przegrzanie silnika
Uszkodzony czujnik ciśnienia oleju
Zatkany filtr oleju
Zatkany smok pompy olejowej
Uszkodzona uszczelka pompy oleju
Zużyta pompa olejowa lub poluzowana rurka zasysająca
Zużyte panewki główne lub panewki korbowodowe - to raczej odpada bo silnik masz po remoncie
Słabo dokręcona lub poluzowana śruba mocująca koło pasowe wału korbowego

powyższe wyczytane z literatury:)
pzdr
 
przemek 

samochód: zastava 750
Imię: Przemek
Rok urodzenia: 1979
Dołączył: 11 Gru 2006
Posty: 243
Skąd: Łódź
Wysłany: 2007-09-04, 09:20   

czujnik jest dobry, bo jak wymieniłem na inny to było to samo.
 
remarcin 


samochód: zastava 750
Imię: Marcin
Rok urodzenia: 1977
Dołączył: 03 Wrz 2007
Posty: 25
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2007-09-04, 10:35   

w takim razie wymień olej chodź wydaje mi sie że może byc inna przyczyna natomiast spotkałem sie z opiniami że mobil 1 15W40 nie jest najlepszy i robi się z niego "woda"
 
przemek 

samochód: zastava 750
Imię: Przemek
Rok urodzenia: 1979
Dołączył: 11 Gru 2006
Posty: 243
Skąd: Łódź
Wysłany: 2007-09-05, 22:19   

kurde, może mnie ktoś z olejem oszukał, bo kupowałem z beczki. :/
ech. bardzo możliwe. połaszczyłam się bo tani był. :/
 
White 

samochód: zastava 750
Dołączył: 21 Maj 2007
Posty: 5
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 2007-09-06, 21:45   

Mobil 1 15W40 to nie najlepszy pomysł do starych silników. Ja też w "trosce" o swoją pierwszą Zastavkę zalałem ją bardzo dobrym olejem... zaczeły się wycieki i już nigdy nie udało mi sie idealnie uszczelnić tego silnika.
Do tego typu silników polecam np. ORLEN OIL LUBRO SF/CC 20W/50
Pozdrawiam
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Ładowanie strony... proszę czekać!
Template TeskoGreen v 0.1 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne