samochód: zastava 750
Imię: Grzesiek
Rok urodzenia: 1982 Pomógł: 3 razy Dołączył: 11 Sty 2009 Posty: 567 Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2014-09-16, 14:39
Te z 850 pierwszej generacji torche sie roznily. Mialy odrobine wiekszej srednicy wirnik. Przynajmniej jak mnie taka wpadla w rece i pomierzylem jak po rozebraniu do ostatniej srubki to wyszlo ze wirnik ma proste lopatki, przylga jest taka jak w 600/750 a mimio to wirnik mial wieksza srednice.
samochód: zastava 750
Imię: Paweł
Rok urodzenia: 1970
Rocznik auta: 1966
Kolor auta: plavo nebo Pomógł: 2 razy Dołączył: 28 Mar 2007 Posty: 1016 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2014-09-16, 23:04
Zgadza się... Wydajność większa była. Silnik 843cc potrzebował więcej chłodziwa. Stąd większa o 5cm chłodnica, co pociągnęło za sobą przesuniecie zespołu napędowego w lewo.
samochód: zastava 750
Imię: Dmoch
Rok urodzenia: 1970
Rocznik auta: 1966
Kolor auta: niebieski Pomógł: 2 razy Dołączył: 21 Maj 2007 Posty: 1080 Skąd: WWL
Wysłany: 2015-03-12, 22:30
Kupiłem dziś pompę do mojego magazynku bo była w rozsądnej cenie. Nie znam się na wszystkich pompach ( może to z 850ki) ale ta jest identyczna jak inna którą mam oprócz dodatkowej platformy z dwoma mocowaniami. Zerknijcie na fotki. Ktoś wie pod co jest to mocowanie?
samochód: zastava 750
Imię: Paweł
Rok urodzenia: 1970
Rocznik auta: 1966
Kolor auta: plavo nebo Pomógł: 2 razy Dołączył: 28 Mar 2007 Posty: 1016 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2015-03-13, 01:34
To zamiennik.. DOLZ
Mocowania ma pod 600D, Z-750 i F-850 oraz 600R (argentyński 600).
samochód: zastava 750
Imię: Paweł
Rok urodzenia: 1970
Rocznik auta: 1966
Kolor auta: plavo nebo Pomógł: 2 razy Dołączył: 28 Mar 2007 Posty: 1016 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2015-03-13, 10:41
Były 2 typy obudowy wentylatora z konodnem na chłodnicę.
1 typ taki jak masz (Fiat 6oo, 6ooD, Zastava750 do 1970r)
2 typ gdzie obręcz kondona była mocowana na 2 śrubki do płaskownika (wąsa) mocowanego do pompy właśnie w tym "nietypowym" miejscu.
Ta pompa po prostu obsługuje dwa systemy. Fiat 600 i Fiat 850. Ma zapewne także proste łopatki wirnika co sprawia ze może pracować w obu systemach (lewo i prawo obrotowym).
Fiat 600, 600D, wczesne 850, Zastava 750/750M
Fiat 600T, 600R, Seat 600E/F, Seat 133, Seat 850, Concord 600, Sevel 600R, Fiat 750Z:
samochód: zastava 750
Imię: Paweł
Rok urodzenia: 1970
Rocznik auta: 1966
Kolor auta: plavo nebo Pomógł: 2 razy Dołączył: 28 Mar 2007 Posty: 1016 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2015-03-13, 15:46
To jest pompa do obsługi silników 767cc 100.000 i 100D000(Fiat Europa / Zastava/Niemcy/Hiszpania), 797cc 100DL000 (Argentyna., Chile), 843cc 100G000 (Fiat/Seat lewoobrotowy).
Ma proste łopaty na wirniku dlatego pompuje wodę zarówno w lewo jak i prawoobrotowych silnikach. Nie jest wydajniejsza od pompy Fiata 600D ale od Fiata 600 (633cc) już tak.
Wydatek tych pomp reguluje się średnicą koła pasowego. Im mniejsza średnica tym wydajniejsza pompa, ale nie do przesady.
Wiatrak w obu silnikach jest taki sam (nie dotyczy 633cc) ale oczywiście w lewoobrotowych łopatki są lustrzanym odbiciem tych z prawoobrotowego. Tunel dolotowy taki sam w 750 i 850. Dopiero w 100GB000 i 100GBC000 jest kierunkowy ale wiatrak zawsze ten sam.
samochód: zastava 750
Imię: Paweł
Rok urodzenia: 1970
Rocznik auta: 1966
Kolor auta: plavo nebo Pomógł: 2 razy Dołączył: 28 Mar 2007 Posty: 1016 Skąd: Gdańsk
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum