Zarejestruj się u nas lub też zaloguj, jeśli posiadasz już konto. 


Poprzedni temat :: Następny temat
Deska rozdzielcza
Autor Wiadomość
zawi 

samochód: zastava 750
Imię: Michał
Rok urodzenia: 1983
Rocznik auta: 1965
Kolor auta: wiśniowy
Dołączył: 07 Mar 2011
Posty: 91
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-04-28, 21:48   Deska rozdzielcza

Panowie i Panie,

zaczynam właśnie remont elektryki w Zastavie 750 z 65 roku, czy ktoś może mi powiedzieć jak wtedy wyglądała deska rozdzielcza? Jakie były na niej przełączniki? Miałem sporo zmian na swojej desce a chcę doprowadzić do oryginału

z góry dzięki za szybką pomoc!

Zawi
 
Dmoch 


samochód: zastava 750
Imię: Dmoch
Rok urodzenia: 1970
Rocznik auta: 1966
Kolor auta: niebieski
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Maj 2007
Posty: 1080
Skąd: WWL
Wysłany: 2015-04-28, 23:34   

trzy lampki z lewej(zielona od migaczy zielona od świateł i fioletowa od długich), kapliczka, potem dwa włączniki na niklowanej blaszce( podświetlenie kapliczki i wycieraczki) a w środku stacyjka. nad blaszką włącznik swiateł głównych już bez blaszki a nad nim popielniczka i to chyba tyle.
od spodu jeszcze jest pompka spryskiwaczy. jak radio to raczej pod rozdzielnią bez ingerencji w blachę. ale wiem że radio też tam bylo mocowane "fabrycznie" np u Jagsta. oczywiście otwór był mniejszy na samą podziałkę oraz dwa otwory na potencjometry i na to maskownica. Ovali wie dużo o tych radyjkach to jego trzeba by było do tablicy przywołać żeby opowiedział.
 
archicar 
ARCHICAR


samochód: zastava 750
Imię: Paweł
Rok urodzenia: 1970
Rocznik auta: 1966
Kolor auta: plavo nebo
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 1016
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2015-04-28, 23:40   

Oto oryginalny wygląd deski rozdzielczej Zastavy 750 z 1966r ale od 1962 roku był taki sam aż do 1968r. Potem wprowadzono najpierw czarną obudowę zegarów oraz kolumny kierownicy a następnie w 1975r wprowadzono czarną kanciastą obudowę zegarów i klawiszowe przełącznik oraz inne kontrolki. Ale to już inna bajka.

Cała deska wyglądała tak (oprócz nalepionego termometru po prawej stronie zegarów, choć ten też jest z epoki):




Tu zbliżenie zegarów, kontrolek i przełączników:




A tu dodatkowa fotka z opisem co jest co:




Zwykle w miejscu termometru (w moich zegarach po lewej stronie) znajduje się czerwona kontrolka, zapalająca się kiedy silnik jest już przegrzany.


Chyba wszystko.. ;-)
 
Dmoch 


samochód: zastava 750
Imię: Dmoch
Rok urodzenia: 1970
Rocznik auta: 1966
Kolor auta: niebieski
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Maj 2007
Posty: 1080
Skąd: WWL
Wysłany: 2015-04-28, 23:42   

tu ładnie widać: http://www.velocetoday.com/images/June%2004/b8.jpg
http://www.rossiclassicra...humb800x600.jpg


tu kto ma fajnie radyjko http://www.collectorcarad...thFiatSeat6.jpg
 
Dmoch 


samochód: zastava 750
Imię: Dmoch
Rok urodzenia: 1970
Rocznik auta: 1966
Kolor auta: niebieski
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Maj 2007
Posty: 1080
Skąd: WWL
Wysłany: 2015-04-28, 23:45   

Archi taki klakson jak ten Twój to samoróbka czy kiedykolwiek takie montowano?
 
ovali 

samochód: zastava 750
Imię: piotr
Rok urodzenia: 1971
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 16
Skąd: Łódż
Wysłany: 2015-04-29, 14:44   

Dmoch napisał/a:
trzy lampki z lewej(zielona od migaczy zielona od świateł i fioletowa od długich), kapliczka, potem dwa włączniki na niklowanej blaszce( podświetlenie kapliczki i wycieraczki) a w środku stacyjka. nad blaszką włącznik swiateł głównych już bez blaszki a nad nim popielniczka i to chyba tyle.
od spodu jeszcze jest pompka spryskiwaczy. jak radio to raczej pod rozdzielnią bez ingerencji w blachę. ale wiem że radio też tam bylo mocowane "fabrycznie" np u Jagsta. oczywiście otwór był mniejszy na samą podziałkę oraz dwa otwory na potencjometry i na to maskownica. Ovali wie dużo o tych radyjkach to jego trzeba by było do tablicy przywołać żeby opowiedział.

Radyjko w zastavce było tylko jedno bynajmniej ja wiem o jednym było to włoskie radio autovox model ra 106 tzn cały tył był włoski a przód czyli panel ze skalą był identyczny jak w autovox tylko nazywało się to TARA montowane było po stronie pasażera w desce rozdzielczej do montażu trzeba wywiercić tylko dwa otwory takie jak pod kontrolki
W fiacie tych modeli było znacznie więcej kraj bardziej bogaty i rozwinięty więc modele radyjek zmieniały się średnio co dwa lata w nsu/fiat czyli jagst był z reguły montowany blaupunkt model derby i najczęściej tak zwane koferradio czyli specjalna kieszeń podpięta do instalacji auta a samo radio wyciągane jako radio piknikowe na baterie zresztą Włosi też takie robili do sześćsetki i wtedy było montowane pod deską rozdzielczą inne radia były także w seacie 600 była to marka Dewald niestety nie potrafię tu wkleić fotki ,ale jak ktoś chce mogę wysłać na priv ewentualnie może ktoś utworzy temat ja podeślę fotki i umieści to wszystko w jednym temacie
 
Dmoch 


samochód: zastava 750
Imię: Dmoch
Rok urodzenia: 1970
Rocznik auta: 1966
Kolor auta: niebieski
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Maj 2007
Posty: 1080
Skąd: WWL
Wysłany: 2015-04-29, 16:57   

Dzięki, super wiedza. fotki możesz podesłac mi, to dodam.
 
zawi 

samochód: zastava 750
Imię: Michał
Rok urodzenia: 1983
Rocznik auta: 1965
Kolor auta: wiśniowy
Dołączył: 07 Mar 2011
Posty: 91
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-04-29, 17:22   

Panowie,

bardzo dziękuję za pomoc i zdjęcia, przyznam się że na desce nie mam ani dziur na trzy lampki ani dziury na popielniczkę. Tej drugiej nawet szukałem pod farbą podczas blacharki ale jej nie było.... chcę doprowadzić deskę do oryginału. Czy macie może jeszcze zdjęcie otworu na popielniczkę?

Auto jest już po blacharce ale zrobi się poprawki :)

Szukam do tego tych trzech lampek, popielniczki, oraz panelu z przełącznikami.

Z góry dzięki za pomoc!!
 
ovali 

samochód: zastava 750
Imię: piotr
Rok urodzenia: 1971
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 16
Skąd: Łódż
Wysłany: 2015-04-29, 19:27   

jeżeli nie ma popielniczki i śladu po niej i trzech kontrolek po lewej stronie to raczej jest to deska z przed 60 roku z fiata 600
 
Dmoch 


samochód: zastava 750
Imię: Dmoch
Rok urodzenia: 1970
Rocznik auta: 1966
Kolor auta: niebieski
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Maj 2007
Posty: 1080
Skąd: WWL
Wysłany: 2015-04-29, 23:14   

Też tak pomyślałem. Nigdy takiej deaki na oczy nie widziałem ale słyszałem że w latach pięćdziesiątych jeszcze detale z topolino wstawiali. Tylko jeśli to prawda to skąd u licha to w Twojej zastawie się Znalazło... Ach ten prl, nie przestaje mnie zadziwiać.
 
archicar 
ARCHICAR


samochód: zastava 750
Imię: Paweł
Rok urodzenia: 1970
Rocznik auta: 1966
Kolor auta: plavo nebo
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 1016
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2015-04-29, 23:43   

Taką 6oo robiłem dobre kilka lat temu. Rocznik '57. Taki miał kokpit:

sch 005.jpg
Plik ściągnięto 5595 raz(y) 483.2 KB

sch 001.jpg
Plik ściągnięto 5601 raz(y) 479.63 KB

 
archicar 
ARCHICAR


samochód: zastava 750
Imię: Paweł
Rok urodzenia: 1970
Rocznik auta: 1966
Kolor auta: plavo nebo
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 1016
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2015-04-29, 23:45   

Dmoch napisał/a:
Też tak pomyślałem. Nigdy takiej deski na oczy nie widziałem ale słyszałem że w latach pięćdziesiątych jeszcze detale z topolino wstawiali. Tylko jeśli to prawda to skąd u licha to w Twojej zastawie się Znalazło... Ach ten prl, nie przestaje mnie zadziwiać.


Bo to na 99,9% jest Fiat 6oo ze zmienioną tożsamością. Częsty przypadek w Polsce.. ;-)
Fiata 6oo łatwo było przerobić na Zastavę (lub 6ooD) bo miał "czystą" tylną grodź z wprost wymarzonym miejscem do nabicia numeru. Fiat 6oo miał VIN bity na boczku w okolicy górnego zbiornika chłodnicy. 6ooD i Zastavki 10cm nad półeczką tłumika. Łatwe..?
Jaki diagnosta będzie szukać numeru w innym miejscu.. ;-) ??
 
Dmoch 


samochód: zastava 750
Imię: Dmoch
Rok urodzenia: 1970
Rocznik auta: 1966
Kolor auta: niebieski
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Maj 2007
Posty: 1080
Skąd: WWL
Wysłany: 2015-04-30, 09:03   

Zawi no to jeśli tak to masz niezły orzech do zgryzienia.
 
zawi 

samochód: zastava 750
Imię: Michał
Rok urodzenia: 1983
Rocznik auta: 1965
Kolor auta: wiśniowy
Dołączył: 07 Mar 2011
Posty: 91
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-04-30, 10:28   

cholera też mam lampkę zamiast zapalniczki..... :-/

a na błotnikach były miejsca po kierunkach z 600tki

no to teraz mam zagwozdkę co robić
 
Dmoch 


samochód: zastava 750
Imię: Dmoch
Rok urodzenia: 1970
Rocznik auta: 1966
Kolor auta: niebieski
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Maj 2007
Posty: 1080
Skąd: WWL
Wysłany: 2015-04-30, 10:30   

Nie jeden by się ucieszył ale w tej sytuacji sam nie wiem co bym zrobił..
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Ładowanie strony... proszę czekać!
Template TeskoGreen v 0.1 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne