zawi
samochód: zastava 750
Imię: Michał
Rok urodzenia: 1983
Rocznik auta: 1965
Kolor auta: wiśniowy
Dołączył: 07 Mar 2011 Posty: 91 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-04-28, 21:48 Deska rozdzielcza
Panowie i Panie,
zaczynam właśnie remont elektryki w Zastavie 750 z 65 roku, czy ktoś może mi powiedzieć jak wtedy wyglądała deska rozdzielcza? Jakie były na niej przełączniki? Miałem sporo zmian na swojej desce a chcę doprowadzić do oryginału
samochód: zastava 750
Imię: Dmoch
Rok urodzenia: 1970
Rocznik auta: 1966
Kolor auta: niebieski Pomógł: 2 razy Dołączył: 21 Maj 2007 Posty: 1080 Skąd: WWL
Wysłany: 2015-04-28, 23:34
trzy lampki z lewej(zielona od migaczy zielona od świateł i fioletowa od długich), kapliczka, potem dwa włączniki na niklowanej blaszce( podświetlenie kapliczki i wycieraczki) a w środku stacyjka. nad blaszką włącznik swiateł głównych już bez blaszki a nad nim popielniczka i to chyba tyle.
od spodu jeszcze jest pompka spryskiwaczy. jak radio to raczej pod rozdzielnią bez ingerencji w blachę. ale wiem że radio też tam bylo mocowane "fabrycznie" np u Jagsta. oczywiście otwór był mniejszy na samą podziałkę oraz dwa otwory na potencjometry i na to maskownica. Ovali wie dużo o tych radyjkach to jego trzeba by było do tablicy przywołać żeby opowiedział.
samochód: zastava 750
Imię: Paweł
Rok urodzenia: 1970
Rocznik auta: 1966
Kolor auta: plavo nebo Pomógł: 2 razy Dołączył: 28 Mar 2007 Posty: 1016 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2015-04-28, 23:40
Oto oryginalny wygląd deski rozdzielczej Zastavy 750 z 1966r ale od 1962 roku był taki sam aż do 1968r. Potem wprowadzono najpierw czarną obudowę zegarów oraz kolumny kierownicy a następnie w 1975r wprowadzono czarną kanciastą obudowę zegarów i klawiszowe przełącznik oraz inne kontrolki. Ale to już inna bajka.
Cała deska wyglądała tak (oprócz nalepionego termometru po prawej stronie zegarów, choć ten też jest z epoki):
Tu zbliżenie zegarów, kontrolek i przełączników:
A tu dodatkowa fotka z opisem co jest co:
Zwykle w miejscu termometru (w moich zegarach po lewej stronie) znajduje się czerwona kontrolka, zapalająca się kiedy silnik jest już przegrzany.
samochód: zastava 750
Imię: Dmoch
Rok urodzenia: 1970
Rocznik auta: 1966
Kolor auta: niebieski Pomógł: 2 razy Dołączył: 21 Maj 2007 Posty: 1080 Skąd: WWL
Wysłany: 2015-04-28, 23:45
Archi taki klakson jak ten Twój to samoróbka czy kiedykolwiek takie montowano?
ovali
samochód: zastava 750
Imię: piotr
Rok urodzenia: 1971
Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 16 Skąd: Łódż
Wysłany: 2015-04-29, 14:44
Dmoch napisał/a:
trzy lampki z lewej(zielona od migaczy zielona od świateł i fioletowa od długich), kapliczka, potem dwa włączniki na niklowanej blaszce( podświetlenie kapliczki i wycieraczki) a w środku stacyjka. nad blaszką włącznik swiateł głównych już bez blaszki a nad nim popielniczka i to chyba tyle.
od spodu jeszcze jest pompka spryskiwaczy. jak radio to raczej pod rozdzielnią bez ingerencji w blachę. ale wiem że radio też tam bylo mocowane "fabrycznie" np u Jagsta. oczywiście otwór był mniejszy na samą podziałkę oraz dwa otwory na potencjometry i na to maskownica. Ovali wie dużo o tych radyjkach to jego trzeba by było do tablicy przywołać żeby opowiedział.
Radyjko w zastavce było tylko jedno bynajmniej ja wiem o jednym było to włoskie radio autovox model ra 106 tzn cały tył był włoski a przód czyli panel ze skalą był identyczny jak w autovox tylko nazywało się to TARA montowane było po stronie pasażera w desce rozdzielczej do montażu trzeba wywiercić tylko dwa otwory takie jak pod kontrolki
W fiacie tych modeli było znacznie więcej kraj bardziej bogaty i rozwinięty więc modele radyjek zmieniały się średnio co dwa lata w nsu/fiat czyli jagst był z reguły montowany blaupunkt model derby i najczęściej tak zwane koferradio czyli specjalna kieszeń podpięta do instalacji auta a samo radio wyciągane jako radio piknikowe na baterie zresztą Włosi też takie robili do sześćsetki i wtedy było montowane pod deską rozdzielczą inne radia były także w seacie 600 była to marka Dewald niestety nie potrafię tu wkleić fotki ,ale jak ktoś chce mogę wysłać na priv ewentualnie może ktoś utworzy temat ja podeślę fotki i umieści to wszystko w jednym temacie
samochód: zastava 750
Imię: Dmoch
Rok urodzenia: 1970
Rocznik auta: 1966
Kolor auta: niebieski Pomógł: 2 razy Dołączył: 21 Maj 2007 Posty: 1080 Skąd: WWL
Wysłany: 2015-04-29, 16:57
Dzięki, super wiedza. fotki możesz podesłac mi, to dodam.
zawi
samochód: zastava 750
Imię: Michał
Rok urodzenia: 1983
Rocznik auta: 1965
Kolor auta: wiśniowy
Dołączył: 07 Mar 2011 Posty: 91 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-04-29, 17:22
Panowie,
bardzo dziękuję za pomoc i zdjęcia, przyznam się że na desce nie mam ani dziur na trzy lampki ani dziury na popielniczkę. Tej drugiej nawet szukałem pod farbą podczas blacharki ale jej nie było.... chcę doprowadzić deskę do oryginału. Czy macie może jeszcze zdjęcie otworu na popielniczkę?
Auto jest już po blacharce ale zrobi się poprawki :)
Szukam do tego tych trzech lampek, popielniczki, oraz panelu z przełącznikami.
Z góry dzięki za pomoc!!
ovali
samochód: zastava 750
Imię: piotr
Rok urodzenia: 1971
Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 16 Skąd: Łódż
Wysłany: 2015-04-29, 19:27
jeżeli nie ma popielniczki i śladu po niej i trzech kontrolek po lewej stronie to raczej jest to deska z przed 60 roku z fiata 600
samochód: zastava 750
Imię: Dmoch
Rok urodzenia: 1970
Rocznik auta: 1966
Kolor auta: niebieski Pomógł: 2 razy Dołączył: 21 Maj 2007 Posty: 1080 Skąd: WWL
Wysłany: 2015-04-29, 23:14
Też tak pomyślałem. Nigdy takiej deaki na oczy nie widziałem ale słyszałem że w latach pięćdziesiątych jeszcze detale z topolino wstawiali. Tylko jeśli to prawda to skąd u licha to w Twojej zastawie się Znalazło... Ach ten prl, nie przestaje mnie zadziwiać.
samochód: zastava 750
Imię: Paweł
Rok urodzenia: 1970
Rocznik auta: 1966
Kolor auta: plavo nebo Pomógł: 2 razy Dołączył: 28 Mar 2007 Posty: 1016 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2015-04-29, 23:43
Taką 6oo robiłem dobre kilka lat temu. Rocznik '57. Taki miał kokpit:
samochód: zastava 750
Imię: Paweł
Rok urodzenia: 1970
Rocznik auta: 1966
Kolor auta: plavo nebo Pomógł: 2 razy Dołączył: 28 Mar 2007 Posty: 1016 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2015-04-29, 23:45
Dmoch napisał/a:
Też tak pomyślałem. Nigdy takiej deski na oczy nie widziałem ale słyszałem że w latach pięćdziesiątych jeszcze detale z topolino wstawiali. Tylko jeśli to prawda to skąd u licha to w Twojej zastawie się Znalazło... Ach ten prl, nie przestaje mnie zadziwiać.
Bo to na 99,9% jest Fiat 6oo ze zmienioną tożsamością. Częsty przypadek w Polsce..
Fiata 6oo łatwo było przerobić na Zastavę (lub 6ooD) bo miał "czystą" tylną grodź z wprost wymarzonym miejscem do nabicia numeru. Fiat 6oo miał VIN bity na boczku w okolicy górnego zbiornika chłodnicy. 6ooD i Zastavki 10cm nad półeczką tłumika. Łatwe..?
Jaki diagnosta będzie szukać numeru w innym miejscu.. ??
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum