Zarejestruj się u nas lub też zaloguj, jeśli posiadasz już konto. 


Poprzedni temat :: Następny temat
Czujnik temperatury wody
Autor Wiadomość
Kwinto 


samochód: zastava 750
Imię: Bartek
Rok urodzenia: 1980
Rocznik auta: 1967
Kolor auta: Czerwony
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Mar 2007
Posty: 451
Skąd: Gryfino / Szczecin
Wysłany: 2008-12-31, 08:19   Czujnik temperatury wody

Jak w temacie , Jak sprawdzic czy jest sprawna ? Dotykam kablem do karoseri to sie lampka zapala ( wiemy ze kabel podlaczony i sprawny ) Ale czy po uruchomieniu silnika lampka sie zapala , dotykam kablem do czujnika to nic sie nie dzieje
 
dudkam 

samochód: zastava 750
Imię: Adam
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 168
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2008-12-31, 16:36   

Czujnik można sprawdzić miernikiem uniwersalnym ustawionym na test ciągłości.
Podłączmy jeden koniec do wyprowadzenia a drugi do obudowy czujnika.
Wkładamy czujnik do naczynia z wodą i podgrzewamy je jeśli woda się zagotuje a miernik nie pokazuje zwarcia znaczy że czujnik jest zepsuty.
Jeśli nie mamy miernika można użyć żarówki i bateri.
 
macko13579 

samochód: zastava 750
Imię: Maciek
Rok urodzenia: 1990
Dołączył: 29 Mar 2011
Posty: 106
Skąd: ERA
Wysłany: 2012-11-10, 19:15   

A da się wyrwać wnętrze z obudowy i dopasować do środka jakiś współczesny czujnik ? Albo może macie jeszcze jakis inny pomysł ?
 
archicar 
ARCHICAR


samochód: zastava 750
Imię: Paweł
Rok urodzenia: 1970
Rocznik auta: 1966
Kolor auta: plavo nebo
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 1016
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2012-11-10, 21:43   

Polecam oryginał..
 
jan 600 

samochód: fiat 600
Imię: jan
Rok urodzenia: 1970
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Sty 2009
Posty: 104
Skąd: podlaskie
Wysłany: 2012-11-11, 10:26   

Wszystko fajnie,tylko z kąt to wziąć ?.
 
macko13579 

samochód: zastava 750
Imię: Maciek
Rok urodzenia: 1990
Dołączył: 29 Mar 2011
Posty: 106
Skąd: ERA
Wysłany: 2012-11-11, 14:29   

Z kątowni :mrgreen: a na poważnie to może jakiś nie koniecznie oryginalny sposób sygnaluzujący przegrzanie ?
 
arnold 

samochód: fiat 600
Imię: Arnold
Rok urodzenia: 1989
Rocznik auta: '64
Dołączył: 04 Paź 2012
Posty: 25
Skąd: Gliwce
Wysłany: 2012-11-11, 15:09   

W 600D co robiłem był czujnik z fiata przykręcony do głowicy na mosiężnej przejściówce.
 
Greg 


samochód: zastava 750
Imię: Grzesiek
Rok urodzenia: 1982
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 567
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2012-11-11, 16:56   

Można podebrać wskaźnik z innego auta i upchnąć w oryginalnym liczniku. Z tego co wiem to kontrolka była też montowana w UNO. Będzie tylko sama sygnalizacja świetlna ale to już coś.
 
arnold 

samochód: fiat 600
Imię: Arnold
Rok urodzenia: 1989
Rocznik auta: '64
Dołączył: 04 Paź 2012
Posty: 25
Skąd: Gliwce
Wysłany: 2012-11-11, 16:59   

Niestety nie zostało nic w wskaźnika. Jest tylko seryjna kontrolka przegrzania.
 
Greg 


samochód: zastava 750
Imię: Grzesiek
Rok urodzenia: 1982
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 567
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2012-11-12, 21:15   

Nie wiem czy tak da rade. Na bardzo podobnej zasadzie działa wskaźnik paliwa.
Trzeba sprawdzić czy sam wskaźnik będzie pasował w miejsce tam gdzie ma być temperatura. Potem pomierzyć w jakim zakresie ma być rezystancja i dobrać odpowiedni termistor.
 
archicar 
ARCHICAR


samochód: zastava 750
Imię: Paweł
Rok urodzenia: 1970
Rocznik auta: 1966
Kolor auta: plavo nebo
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 1016
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2012-11-12, 23:44   

No i tu właśnie będzie kłopot.
Poszukaj zegarów z Uno Diesla - mają wskaźnik temp.
Kup zwykły czujnik od uno do termometru i wpakuj w głowicę. Możesz wwiercić się od góry lub od frontu jak w 900. W każdym razie musi być w głowicy. Umieszczanie czujnika w chłodnicy nic nie daje. Zawsze będzie zaniżać.
Potem musisz się pobawić co i gdzie podłączyć... Da się...
Jakby co pomogę znaleźć odpowiednie kabelki. ;-)

Pozdravki
 
macko13579 

samochód: zastava 750
Imię: Maciek
Rok urodzenia: 1990
Dołączył: 29 Mar 2011
Posty: 106
Skąd: ERA
Wysłany: 2012-11-13, 00:08   

Wymyśliłem takie coś i upchnął bym to w oryginalną obudowę, jak myślicie ?
 
Greg 


samochód: zastava 750
Imię: Grzesiek
Rok urodzenia: 1982
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 567
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2012-11-13, 21:55   

Podstawowe pytanie. Po co kaleczyć głowice?
Najwyższa temperatura będzie na wyjściu z głowicy. Wystarczy tam dospawać wejście na czujnik. Zanim głowica się nagrzeje to minie chwilę czasu. Jakby nie było to spory kawał aluminium. Czujnik w miejscy wyjscia na chłodnicę będzie najszybciej pokazywał zmiany temperatury.
 
arnold 

samochód: fiat 600
Imię: Arnold
Rok urodzenia: 1989
Rocznik auta: '64
Dołączył: 04 Paź 2012
Posty: 25
Skąd: Gliwce
Wysłany: 2012-11-13, 22:29   

Wydaje mi się że masz rację. Wyspawanie króćca z gwintem na czujnik z poloneza lub 125p to nie jest jakaś filozofia dla dobrego spawacza.
 
archicar 
ARCHICAR


samochód: zastava 750
Imię: Paweł
Rok urodzenia: 1970
Rocznik auta: 1966
Kolor auta: plavo nebo
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 1016
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2012-11-14, 00:29   

Polecam kombinację z tym czujnikiem. Ustawienie ma takie jak w oryginalnym od Z-750 i z pewnością da się go tak przyciąć, że wejdzie..

http://moto.allegro.pl/ws...2790940282.html
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Ładowanie strony... proszę czekać!
Template TeskoGreen v 0.1 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne