Zarejestruj się u nas lub też zaloguj, jeśli posiadasz już konto. 


Poprzedni temat :: Następny temat
DROBNE POPRAWKI BLACHARSKIE (spawanie)
Autor Wiadomość
Maniek 

samochód: zastava 750
Imię: Marcin
Dołączył: 04 Sty 2009
Posty: 22
Skąd: Poznań
  Wysłany: 2009-01-25, 12:52   DROBNE POPRAWKI BLACHARSKIE (spawanie)

Czym najlepiej pospawać cienką blache ?
 
Greg 


samochód: zastava 750
Imię: Grzesiek
Rok urodzenia: 1982
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 567
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2009-01-25, 13:12   

Tylko i wyłącznie metodą MIG-MAG, ewentualnie gazowo, ale ten drugi sposób odradzam
 
Maniek 

samochód: zastava 750
Imię: Marcin
Dołączył: 04 Sty 2009
Posty: 22
Skąd: Poznań
Wysłany: 2009-01-26, 21:40   

A jak to wygląda spawanie MIGIEM bez gazu tylko z drutem w specialnym oplocie i czy wystarczy 90A czy lepiej 150A. POZDRO
 
Greg 


samochód: zastava 750
Imię: Grzesiek
Rok urodzenia: 1982
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 567
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2009-01-27, 17:20   

Drut bez gazu polega na tym ze ma pusty rdzeń który jest wypełniony specjalna mieszanka która zastępuje gaz osłonowy. Co do amperażu to powiem w ten sposób, nastawiasz go organoleptyczne w zależności od potrzeb. Ale z tego co pamiętam to 150 Amperów to ustawiałem przy spawaniu elektrodą otulona, dla tak cienkiego drutu obawiam się że będziesz wypalał dziury na wylot.
 
123 


samochód: zastava 750
Imię: Mario
Rok urodzenia: 1976
Dołączył: 17 Sty 2009
Posty: 181
Skąd: małopolskie/śląskie
Wysłany: 2009-02-01, 15:20   

a wymieniał ktoś może elementy podwozia... pytam bo czeka mnie podłoga i pewno progi.... może jakieś cenne rady i fotki z napraw ktoś ma...Greg - a zapytam jeszcze w kwestii tego zdjęcia
http://www.zastava-750.za.pl/100_0039.html

dorabiałeś blachy / progi czy gotowe kupłeś.. może z "malucha" by coś porezać???
 
Greg 


samochód: zastava 750
Imię: Grzesiek
Rok urodzenia: 1982
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 567
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2009-02-01, 20:44   

To zdjęcie to niestety, mowie niestety bo każdego auta szkoda jest dawca. Z tego auta jak mi wiadomo nie zostało już nic. Co do blach to mogę w wolnej chwili opisać kilka sztuczek związanych z zamiennikami i dorabianiem blach. Tylko że u mnie z tą wolną chwilą ostatnio jest problem, ale od przyszłego tygodnia jest małe światełko w tunelu ze będę mógł zamieścić obszerniejszy materiał
 
123 


samochód: zastava 750
Imię: Mario
Rok urodzenia: 1976
Dołączył: 17 Sty 2009
Posty: 181
Skąd: małopolskie/śląskie
Wysłany: 2009-02-02, 15:04   

jestem "okropnie" zainteresowany tym tematem
zaówno piaskowanie jak i blacharka mnie czeka więc liczę na ciebie Greg :mrgreen:
w zasadzie mozna powiedzieć że powoli zacząłem...
 
123 


samochód: zastava 750
Imię: Mario
Rok urodzenia: 1976
Dołączył: 17 Sty 2009
Posty: 181
Skąd: małopolskie/śląskie
Wysłany: 2009-02-13, 18:00   

Greg napisał/a:

Co do blach to mogę w wolnej chwili opisać kilka sztuczek związanych z zamiennikami i dorabianiem blach.


Greg - napisz coś na ten temat !!! nasze Zastavki czekają !!!
 
Greg 


samochód: zastava 750
Imię: Grzesiek
Rok urodzenia: 1982
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 567
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2009-02-15, 21:10   

Większość blach dorabiałem sam. Progi robiłem sam. Wewnętrzne to prosta sprawa. Gorzej z zewnętrznymi. Panele podłogowe podebrałem z malucha. Nie obeszło się bez przeróbek. Są za szerokie, ale i też niestety za krótkie. Wiec trzeba było je zwęzić i przedłużyć paskiem blachy na końcu coś koło 15 cm jeżeli dobrze pamiętam. Jeżeli idzie o drzwi to też dorabiałem wszystko. Najpierw spody a potem łuczki. Zespawałem to razem ze sobą a potem wspawałem w drzwi. Nadkola też sam dorabiałem. Trzeba się wyposażyć w dobry gumowy młotek bo metalowy kaleczy blachę. Początki są ciężkie, ale z czasem dochodzi się do wprawy.
 
123 


samochód: zastava 750
Imię: Mario
Rok urodzenia: 1976
Dołączył: 17 Sty 2009
Posty: 181
Skąd: małopolskie/śląskie
Wysłany: 2009-03-04, 11:06   

a jakiej grubości blachę używałeś..... czy w sprzedaży jest tzw miękka i twarda blacha?? jak to wygląda??
 
Greg 


samochód: zastava 750
Imię: Grzesiek
Rok urodzenia: 1982
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 567
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2009-03-07, 22:27   

Można powiedzieć że ja się dopiero uczyłem jak się blacharkę robi. Myślę że wyszło nie najgorzej. Wtedy użyłem zwykłej 1mm blachy. Teraz jakbym miał robić blacharkę to kupiłbym 1 mm ocynk. Ogólnie dostępny jest 0.5 mm ocynk. Według mnie on jest za cienki i nadaje się tylko do lutowania. Bardzo ładnie da się go profilować. Z blacha 1 mm jest trochę trudniej, ale przy odrobinie wprawy nie jest to trudne. Efekt końcowy zależy od tego jak dokładnie do siebie są spasowane elementy.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Ładowanie strony... proszę czekać!
Template TeskoGreen v 0.1 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne