Zarejestruj się u nas lub też zaloguj, jeśli posiadasz już konto. 


Poprzedni temat :: Następny temat
olej PILNE!
Autor Wiadomość
Greg 


samochód: zastava 750
Imię: Grzesiek
Rok urodzenia: 1982
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 567
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2010-03-27, 20:18   

widzę że się nie zrozumieliśmy. Zmiana oleju na kończące się panewki to takie samo rozwiązanie jak lek przeciwbólowy na złamana rękę...zamiast ją nastawić...
 
czesław 

samochód: zastava 750
Imię: czesław
Rok urodzenia: 1973
Dołączył: 06 Wrz 2009
Posty: 231
Skąd: SK
Wysłany: 2010-03-27, 20:54   

a skąd pewność, że to panewki?

skoro pompa lała to olej jest do wywalenia natychmiast.
 
Greg 


samochód: zastava 750
Imię: Grzesiek
Rok urodzenia: 1982
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 567
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2010-03-29, 11:44   

Popatrz na układ olejenia tego silnika, na to gdzie najwięcej oleju jest podawane. Według mnie to nie jest pompa. Sprawdziłbym jeszcze czujnik ciśnienia czy nie jest strzelony, ale w ta wątpie. Typowym obiawem kończących sie panwek jest ciśnienie oleju ktore zapala sie po rozgrzaniu silnika, które po zapala się na wolnych obrotach a gaśnie po lekkim przegazowaniu. Nie widzę powodu żeby z remontu silnika robić nie wiadomo jaki problem. Temat remontu już byl opisiwany na forum. Z tego co pamiętam nie trwał wiele i wszystkie części oprócz chyba pierścieni były dostępne...pozatym gdyby pompa lala i paliwo mieszałoby się z olejem to silnik by strasznie dymil...
 
czesław 

samochód: zastava 750
Imię: czesław
Rok urodzenia: 1973
Dołączył: 06 Wrz 2009
Posty: 231
Skąd: SK
Wysłany: 2010-03-29, 22:16   

silnik nie dymi jeśli w oleju jest benzyna.
objawy identyczne jak przy słabych panewkach łącznie z dzwiękami. zresztą po jezdzie na rozcieńczonym oleju i tak się kończy zarżnieciem panewek.

generalnie przed rozebraniem silnika na atomy zrobiłbym eksperyment z wymianą oleju bo nie jest drogi a na jego podstawie też można kilka wniosków wyciągnąć o stanie układu korbowego.
 
Kwinto 


samochód: zastava 750
Imię: Bartek
Rok urodzenia: 1980
Rocznik auta: 1967
Kolor auta: Czerwony
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Mar 2007
Posty: 451
Skąd: Gryfino / Szczecin
Wysłany: 2010-04-09, 08:10   

Czy ktos z kolegow kupowal moze ten olej ??http://www.allegro.pl/item989438782_castrol_classic_xl_20w50_5l_krakow_atrakcja.html
Zastanawiam sie czy to normalne ze niema zadnego zabezpieczenia przed zamienieniem olei.
 
spider124 
spider124

samochód: inny
Imię: Jarosław
Rok urodzenia: 1971
Dołączył: 24 Lut 2010
Posty: 17
Skąd: świetokrzyskie
Wysłany: 2010-04-09, 20:13   

Witam.
stosowałem ten ole w starej skodzie octavii. Olej nie jest dystrybuowany oficjalnie przez Castrol Polska. Sprowadzany jest przez małych niezaleznych importerów. Ja przywoziłem z Niemiec lub GB.Opakowanie zawsze identyczne metalowa bańka i nakrętka .Ostatnio tj. 4-lata temu płaciłłem ok. 17 funtów za opakowanie galonowe.
Generalnie olej o dobrej pompowalności w wyższych temperaturach ale o bardzo słabych parametrach jakosciowych i o małej zawartości detergentów . Jezeli użycie tego oleju ma zgasic lampkę ciśnienia na wolnych obrotach to jakaś szansa jest . Granica ciagłości filmu olejowego przesunie się w kierunku wyższej temperatury ale równie ważna jest jakośc smarowania oraz to co ten olej pozostawi po sobie w silniku.
Pozdrawiam
 
macko13579 

samochód: zastava 750
Imię: Maciek
Rok urodzenia: 1990
Dołączył: 29 Mar 2011
Posty: 106
Skąd: ERA
Wysłany: 2012-08-16, 00:53   

A jaki olej do skrzyni byłby dobry ? Czy wspomniany HIPOL się nada ?
 
Greg 


samochód: zastava 750
Imię: Grzesiek
Rok urodzenia: 1982
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 567
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2012-08-16, 23:06   

Hipol ma kilka klas lepkosci itd. Do takiej skrzyni trzeba wziac cos w miarę gęstego.
 
macko13579 

samochód: zastava 750
Imię: Maciek
Rok urodzenia: 1990
Dołączył: 29 Mar 2011
Posty: 106
Skąd: ERA
Wysłany: 2012-08-17, 00:15   

Właśnie, do malczana zalecają MF 80W90 więc myśle, że i do zasty się nada ?
 
Greg 


samochód: zastava 750
Imię: Grzesiek
Rok urodzenia: 1982
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 567
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2012-08-17, 09:38   

Myślę że będzie pasować. Skrzynia ma ten sam uklad. Książka servisowa podaje 1,505 litra oleju. Zalecany okres kontrolny poziomu oleju to 1500 - 2000km. W tej książce zalecaja olej przekładniowy W90/M. Po weekendzie moge sprawdzic jeszcze inne ksiazki. Teraz mam dostep tylko do jednej
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Ładowanie strony... proszę czekać!
Template TeskoGreen v 0.1 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne